Annons:
Etikett17-god-morgon
Läst 1926 ggr
Moheda
2010-12-22 09:25

God morgon i kylan!!

Idag hade jag 22,2 kalla grader utanför fönstret, hua!! Bilen startade precis, o hade den inte gjort det så hade jag gått in och lagt mig igen. Flört

Min stackars hovslagare kommer idag, hoppas att hon inte fryser fingrarna av sig.

Vill också passa på att önska alla shettisfantaster här på forumet EN RIKTIGT GOD JUL !!!

Annons:
Kratern
2010-12-22 09:29
#1

Morron!

Här är det just nu 30,3 minusgrader. Igår hade vi 33 minus. Usch!

Jag vill också passa på att önska alla en GOD JUL!

AnnaLundin
2010-12-22 11:56
#2

#1 - jag är INTE avundsjuk…

Vi hade bara -22,5 i morsen aningen varmare nu….

Fast sen är köldeffekten annorlunda i södern än hos er i Norr - man fryser mer här vid samma temperatur, men när det är så här jävla kallt så spelar det nog egentligen ingen roll. Man fryser häcken av sig bara man tänker tanken på att gå ut!

Mini-Angel
2010-12-22 12:11
#3

Det positiva e att det blir lättmockat då skiten fryser Tungan ute

Charlotte-Aveback
2010-12-22 12:12
#4

Här i Stockholm är det "bara" -14 grader och en strålande vacker, frostig dag! Kanske lugnet före stormen … ?

Idag är planerna att vi skall flyga ner till Holland för att fira jul med min sambos familj. Vi studerar med spänning Arlanda-siten för att se om flighterna går som de skall … Håller tummarna för att det skall gå vägen!

Ha en bra dag och ta det lugnt på vägarna (och i luften)! Glad

VeronicaP
2010-12-22 12:46
#5

God förmiddag , strålande sol ut och vindstilla men svinkallt .

Vi blev av med strömmen igår kväll vid 20.00 tiden och hästarna kunde inte få något vatten och de blev väl lite kallare inomhus också om man säger så. Fick tillbaka strömmen vid 01.00 på natten så då fick jag väcka mannen så han kunde gå ner i brunnen och sätta igång pumpen igen så vi fick vatten och jag fick dra ut slangen i våra härliga -22 grader miss i natten men hästarna blev nöjda då de fick vatten de var törstiga.

Bil skrället startar inte så nu har jag varit utan bil i 2 dagar hur kul är det i en skala 1-10 , när man inte har handlat några julklappar ännu och inte kommer någonstans .

Nä jag tror jag skiter i julen och allt annat och går i ide tills det i alla fall blir -5 ..

Ha en bra dag ……

Moheda
2010-12-22 13:04
#6

det där med ide tycker jag också verkar vara en god idé!!Flört

Annons:
Hanna-D
2010-12-22 14:33
#7

#4 Vilken tid och vilket bolag? Kan kolla åt er.

Charlotte-Aveback
2010-12-22 14:55
#8

#7: Vi flyger med SAS kl. 16.20 … än så länge är det ingen notering om försening på den flighten … Tack ändå!!! Kyss

SandraO
2010-12-23 01:31
#9

På Öland vart det -17 när mina ponnys fick komma ut idag. Men igårkväll när man slutade jobba låg det runt -20. HUA!

självklart lyckades lilla Ärla ta sönder sitt täcke, kom in med en maggjord och inget täcke. Får leta efter täcket imorgon, hon har aldrig lyckas fastna innan?

Önskar alla shettis älskare en god jul och ett gott nytt år!

Upp till toppen
Annons: