Annons:
Etikettfölboxen
Läst 5372 ggr
Anna-72
5/8/09, 4:20 AM

Menno bebis till

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kl 23:45 så nekom min Wincenza af Jäboruder med en hingstunge. Lite roligt med datumet tycker jag. För hon släpptes med Menno den 7/6-08m och fölar 11 månader senare den 7/5-09

Fick ha lite assistans av veterinären då bara en hov kom fram. Gisses vad jag blev rädd, men han guidade mig så jag fick fram den andra hoven oxå. Men denna lille är nog fux, med en bruten bläs. Pigg som tusan och var uppe på benen inom en halvtimme och tog sin första slurk kl 00:21

Winnie flickan är så mån om honom och pratar med honom. Hon ser nöjd ut och gisses vilken smäcker ponny jag fickSkrattande Sätter in någon bild här på honom där han är 2 timmar, färgen kommer väl fram när han torkar. Visst är det en fuxgrabbSkrattande

Annons:
Anna-72
5/8/09, 4:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Så en till lite mer från sidan

Cattis
5/8/09, 4:24 AM
#2

Grattis! Vilken himla tur att det gick bra!

Den är väldigt ljus runt ögonen, kanske en isabell då den torkat? Men jag är inte alls hemma på isabellfärgen, utan jag förlitar mig på ett någon av "våra" färgkunniga kommer in och svarar. :-)

Lägg gärna in bild då bebisen torkat ordentligt.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

sanne
5/8/09, 6:50 AM
#3

så roligt att Menno lämnar fina tecken i ansiktet, jätte söt lite krabat du fått !

runas
5/8/09, 7:22 AM
#4

Grattis! Vilken sötnos och skönt allt gick bra!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Pheobe
5/8/09, 7:42 AM
#5

Grattis Anna, vad fin den är (tror den är fux) Men jättefin!

zettan
5/8/09, 8:12 AM
#6

Stort grattis. Vilken fin kille. Stort lycka till med honom

Annons:
Charlotte-Aveback
5/8/09, 8:45 AM
#7

Grattis! Skönat att allt gick bra till slut!

ingrid
5/8/09, 9:20 AM
#8

Grattis, vad skönt att det gick bra!

Anna-72
5/8/09, 9:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Kort tagna nu på morgonen vid 7 tiden. Ja färgen!!!! Är den isabell eller vad? Jag kan inget, men han verkar för ljus för fux. Är alltså inte kunnig inom området!

Anna-72
5/8/09, 9:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

en till

shettismaffian
5/8/09, 9:45 AM
#11

Grattis till en gudomligt söt kille.

Trine
5/8/09, 9:52 AM
#12

Stort GRATTIS! Så härligt att få läsa om lyckliga slut.

Och vilken sötnos sen då!!

Majja12
5/8/09, 10:37 AM
#13

Grattis till en supersöt fölunge! och jag säger som #12, roligt att få läsa om lyckliga slut! Glad

*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***

Annons:
VeronicaP
5/8/09, 11:18 AM
#14

#2 Grattis till din kille man han är nog fux, att han är ljus runt ögonen har en del av mina fuxa med och jag har ju haft James Bond som var precis lika ljus som föl och han kunde inte vara annat än fux.

fuxar
5/8/09, 11:38 AM
#15

Stort grattis till en bedårande söt unge, tur att det gick bra!

JohannaMax
5/8/09, 11:45 AM
#16

Grattis!! Så fin! Borde vara olagligt att vara så söt…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

MariaA
5/8/09, 11:57 AM
#17

Grattis till en jättefin fölunge!!

Jag tycker inte det finns någon tvekan om att han är isabell, om man ser på bilderna där han är torr, precis så har våra isabell föl sett ut i färgenGlad

Mai R
5/8/09, 12:00 PM
#18

Grattis till ett fint föl!  vad jag kan se på bilderna så är det en isabellfärgad kille.

exitingsvillemo
5/8/09, 12:13 PM
#19

jag tycker också att han ser väldigt isabell ut och vilken helt underbar teckning. Kul med en hingst som lämnar lite teckning tycker jag =)

Helt bedårande var din fölis.

Minsanne
5/8/09, 12:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Åh vad fin han är Skrattande åh vad fin Wincenza ser ut
Pappa gnäggar och hälsar

"Gammelmatte"

Annons:
MadeleneJansson
5/8/09, 1:30 PM
#21

Det är jättesvårt att säga ngt om färgen… Tänk på att dom alltid är ljusare som föl än vad dom blir senare. Id-kollade en hingstunge i somras som var "solklar" isabell, fån födsel trodde vi ja…. När han fällde fölpälsen nu i mars 09 är han helröd på kroppen, med ljus man och svans…..

Magkänslan säger fux, men jag är långt ifrån säker……Ta mkt kort på honom så att du ser hur färgen utvecklas och sedan får man se ibland är det omöjligt att se förrän dom fällt fölpälsen och då får man helt enkelt regga om färgen om det blivit fel.

grattis till en fin fölunge i övrigt och nog är det lite spännande att fundera på vad färgen kan bli…..

Emma-Andersson
5/8/09, 3:19 PM
#22

Grattis!

VeronicaP
5/8/09, 3:46 PM
#23

Kolla med Anna M.  som hade en fölunge som också var så ljus , som måånga var jätte säkra på att det var en Isabell , men den var fux .

Pheobe
5/8/09, 4:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Med tanke på min egen lilla föling som var så ljus vid födsel skulle jag vilja säga fux men jag har också sett föl som varit så ljusa som faktiskt varit isabell.

Jag tippar ändå på fux då det på bilderna "skiner" rött på flera ställen där han är blöt. En isabell ser inte ut så. Men är han fux får han en MYCKET vacker nyans på fux som jag gillar bättre än isabell =)

Anna… Jag ger dej ett bättre svar då jag ser honom sedan =) Har ju nästan blvit en "expert"  ha ha… det var många turer med min fölis…

JennyR
5/8/09, 4:42 PM
#25

Grattis!!

Dehlfimia
5/8/09, 5:18 PM
#26

Grattis till den jätte fina killen .Hoppas båda mår bra

Ninnii
5/8/09, 5:42 PM
#27

Grattis till en riktig sötis!

Annons:
Hanna-D
5/8/09, 5:45 PM
Jannie
5/8/09, 7:17 PM
#29

Stort Grattis till en jättesöt kille! Jag tippar på isabell.

Anna-72
5/8/09, 7:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Åh ni har helt rätt alla här. Han är antingen fux eller isabellSkrattande. Jag väntar med spänning på hasn utveckling. Kanske blivande avelshingst. Har dock inte bestämmt mig om han ska stanna eller hitta nytt hem. Allt hänger ju på platsSkrikandes

Gisses vad jag gillar honom. Fast han skrämde slag på mig, han låg ner i boxen och andades konstigt och reagerade inte. For in till han och petaade på honom. Helt lealös och rätt som det vaknade han och for upp och åt. Livrädd något ska hända honom. Han är min allra första rena föling, full stam och så vansinigt välkommen. Här kommer en ute bild

Pheobe
5/8/09, 7:27 PM
#31

Anna… dom nya bilderna på mailen tyder mer på isabell nu faktiskt  =)

Anna-72
5/8/09, 7:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

En liten fråga. Hans "bajs…. (se bild ovan)Hur ska jag göra med det, ska jag tvätta och hålla på eller ska jag låta det gå bort i halmen. Vill inte oroa mamma men vill ändå veta. Måste skicka bild på mamma oxå, tycker hon är vacker för att vara nyförlöstKyss

Pheobe
5/8/09, 7:33 PM
#33

#32 tvätta bajset med lite ljummet vatten. Är det rinnande diarré ska du nog vara uppmärksam och kanske rådfråga veterinär. Och som jag skrev på mailen om du gett honom mat i flaska kanske den inte var riktigt ren? Kolla stoets juver så det är rent och fint. en fölunge i den låga ålder ska inte ha diarré

MariaA
5/8/09, 7:41 PM
#34

Vi har fått 5 isabellföl under årens lopp..alla 5 har sett ut som ditt föl blöta..alltså lite rödaktiga..sen när dom torkat så har dom varit solklara ljusa isabellerGlad

Är faktiskt 100% säker på att din lilla är isabellGlad

tycker att man kan se på fölet i #24 att den är ljus fux, då den är rödaktig nyans övre delen av ryggen och huvudet..isabeller har liksom en djupare gul besch(stavas det så??) ton genom hela pälsen när dom är små..det är svårt att beskriva…men efter 5 isabellföl så lär man sig se skillnadenFlört

Annons:
Pheobe
5/8/09, 8:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

#34 Här tycker jag hon liknar en isabell

Pheobe
5/8/09, 8:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Här är en till tveksam bild men jag lutar också på isabell på Annas lilla hingst faktiskt

Anna-72
5/8/09, 8:31 PM
#37

Åh ni underbara människor TACK för alltSkrattande Är ju helnovis i shettisfölvärlden.

MariaA
5/8/09, 11:36 PM
#38

#35

Hon är verkligen jätteljus i färgen…jag hade också trott att hon var isabell, om jag inte haft något isabellföl före att jämföra med…men det är ändå något med nyansen i pälsen som inte stämmer med de isabellföl vi haft..isabell nyansen är liksom djupare på de föl vi haft..jättesvårt att förklara….Glad

Pheobe
5/9/09, 8:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

#38 Jo jag förstår för idag kan jag inte fatta att jag trodde hon var isabell. Det var nog för att många inbillade mej det också. som jag tycker så känns det som om isabeller är mer jämna i färgen. Det som var mysko med min var att hon nyansväxlade precis hela tiden. Kolla denna bilden =)

Elinor
5/9/09, 9:10 AM
#40

GRATTIS till din söta isabellhingst!
Ska bli spännande att se hans utveckling;-)

icansson
5/9/09, 3:47 PM
#41

Grattis Anna viket söt liten grabb! lycka till med honom

Annons:
helenep
5/9/09, 8:16 PM
#42

Stort GRATTIS till ett fint litet föl Anna.

P.S  Ge lilla Fia en liten puss från mig oxå.

Pheobe
5/9/09, 8:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Ramlade över en annan bild på min Caramelle

Anna-72
5/9/09, 8:50 PM
#44

Min lille Mencenzo ser blå ut i ögonen. Är fölingar det när de födds? De andra två var brunögda, så en tanke bara. Han vill ju inte att jag petar i ögat men det jag ser är blått!. Han är så fruktansvärt söt.

Helene klart jag ska pussa på FiaSkrattande Skulle hämtat hem henne nu men fjädringen har rasat på bilen!!!! Får ev låna en kompis så imorgon ska hon komma. Om allt går vägen

Pheobe
5/9/09, 10:31 PM
#45

#44 Hästar med gula anlag har ofta blå ögon =)

Anna-72
5/10/09, 4:30 AM
#46

Gulanlag???? Vad innebär det, gisses vad jag är BLÅST när det gäller sånt här. Lär så länga man lever och så länge någon orkar förklaraSkäms

Det är en fruktansvärt tuff kille, han galopperar stora runder runt morsan. Hon springer efter och vrider runder och snurrar och tittar när han ligger som ett streck längs med markenSkrattande Så himla vaken och go, fast det är de kanske alla. Har bara haft hingstföl och de har alla tre varit fruktansvärt tuffa och dönat fram till alla. Ja lille Mencenzo vet jag ju inte än, men han artar sig. Wincenza gick idag för första gången fram och luktade på en annan person på andra sidan tråden. Artar sig med allt.

Pheobe
5/10/09, 8:55 AM
#47

Anna om din kille är isabell har han gult anlag. Alla som är ex gulsvarta, gulbruna och isabeller har gula anlag.

Anna-72
5/10/09, 1:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Ok det är gulanlag hehe. TackGlad

Annons:
Anna-72
5/10/09, 1:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Han är svår att fota, men det blir många

Pheobe
5/10/09, 2:55 PM
#50

#49 Helt klart isabell =)

Minsanne
5/10/09, 5:54 PM
#51

Ja, det kan nog vara en isabell. Pappas fina ben verkar han ha fått också.

Anna-72
6/16/09, 4:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Måste ju uppdatera med en bild tagna idag den 16 juni.

Anna-72
6/16/09, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Sen en liten till

zettan
6/16/09, 7:01 PM
#54

vilken fin fölunge. Håll hårt i honom.

Anna-72
6/17/09, 12:08 AM
#55

hihi det gör jag ju. Så hårt så hårt. Så go kille han eSkrattande

Annons:
Upp till toppen
Annons: