Annons:
Etikett32-esg-2006
Läst 1715 ggr
[Anna-N]
2006-07-30 16:07

ESG - Vad var höjdpunkten?

Annons:
Milla
2006-07-30 20:34
#1

jag måste ju säga när celma blev klassvinare juRäcka ut tungan

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

kacka
2006-07-30 23:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

mm Jag förstår det!! Urhäftigt ju!!!

Själv blev jag överraskad att Andrea blev femma… Den bästa silverhästen i ringen…

Annette
2006-07-31 00:38
#3

Jag behöver några dagar för att smälta alla intryck, tror jag.

RebeckaKihlberg
2006-07-31 00:41
#4

Svårt…men självklart var en av höjdpunkterna när min "Barre" fick guld och gick 2.a i ringen.

Hanna-D
2006-07-31 15:47
#5

Allt! Vilket arrangemang!

Yvonne N.
2006-07-31 16:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det var verkligen ett lyckat arrangemang, en stor eloge till alla som har jobbat med det. Ni har gjort ett kanonjobb! Här är en bild på domarna.

Annons:
[Jemla]
2006-07-31 22:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag tycker att allt har varit skitskoj! Skrattande

Att ha fått se en massa fina hästar och duktiga körekipage! Glad Att det gick bra för våra hästar och att tävla agility med Epona. Trevligt och glatt sällskap på kvällarna! Även mitt ofrivilliga dopp i havet med kläderna på var rätt skoj (tack ändå för det var faktiskt ganska varmt och skönt i vattnet)! Flört

Är helnöjd (och mör) efter helgen!

Sofia_Schultz
2006-07-31 22:39
#8

ALLT! Det blev precis så jätteroligt som jag tänkt mig! Det var jätteroligt att det gick så pass bra för "våra" hästar och många andra svenska!

Fick se en massa extremt fina hästar, coola hingstar och massa, massa mer! Dessutom fick jag se (och t.o.m gå på ring med!!) Furunäs Orchidé som jag suktat efter länge! Hon är så FIN!

Trevligt sällskap på kvällarna med supergod mat! Särskilt bearnaisessåsen ;)
Extremt roligt hade vi där ockå, tror jag inte har skrattat så mkt i hela mitt liiiiv! Jag säger som Jemla: Tack för doppet i havet!

Trevligt sällskap på vägen dit som dessutom hittade alldeles förträffligt till en bensinmack :)

Bra musik i bilen, delvis. Synd att "Boten Anna" fanns på samma skiva bara! Fundersam

Ja…undra vad jag har glömt?? ALLT var ju bra Skrattande

Annette
2006-08-01 01:54
#9

Om jag skall gnälla över något så är det katalogen. Jag hade önskat att det hade varit i nummer-ordning istället för ring-ordning. Det var ett förfärligt bläddrande fram och tillbaka innan man hittade rätt klass vid prisutdelningarna.

jojjehanna
2006-08-01 02:00
#10

#9 jag gav upp katalogen nästan genast. Tyvärr tog det för lång tid att hitta i den och ingen lista med ponnyer i nummerordning fanns.

paparatzi
2006-08-01 02:10
#11

Höjdpunkten för mig var nog när min käre Waulkmill hoppade över dressyrstaketet i küren………och sedan tillbaka in..

Cattis
2006-08-01 02:33
#12

#11 Han ville väl visa att han är en mini-Milton. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

jojjehanna
2006-08-01 03:32
#13

#11 det råkade jag se!

Annons:
VeronicaP
2006-08-01 04:07
#14

Fast jag tyckte nog att jag fick hum på det där till slut med katalogen *ler* .

Sen vet jag att det var faktiskt sidnr från början i katalogen men på något vis när det trycktes upp så  försvann det .. så kan det bli ibland ..

Annette
2006-08-01 08:51
#15

Jag tror inte sidnr. hade hjälpt.

kacka
2006-08-01 12:43
#16

Jag tyckte väl att det saknades lite information… delvis skyltning till seketariatet men också hur bedömningen går till dvs att man sulle till prisutdelningsringen efteråt. Det var några i de första ringarna som missade detta…

[Teddy]
2006-08-01 12:51
#17

Höjdpunkten för mig var att vara där! Nu efteråt känns det som en milstolpe: JAG  VAR DÄR. Och så var mina hästar duktiga och blev placerade i 5 klasser av 7. Jag var inte med i lika många som Anita och Britta…..

[Teddy]
2006-08-01 12:59
#18

Måste ju också nämna invigningen!! Det engelska programmet med shettisens historia, det tårades i mina ögon! Tänk så väl genomtänkt och genomfört!! De hade tom tagit med en plog från England, specialgjord för shettis. Att sedan se sveriges program blev väl lite av en antiklimax….

VeronicaP
2006-08-01 14:29
#19

Det var faktiskt ringmastern som missade det , var inget som vi skulle veta , men ,man får väl skylla på värmen som var och stressen som gjorde att det missades , i de ringarna jag gick var det ingen som missade det i allfall…

Sen vet jag att på riks har det varit lika dant att man går på prisutdelning  efter bedömningen på ett annat ställe.

Hanna-D
2006-08-01 16:31
#20

Många gnällde på systemet med att ha prisutdelning i en annan ring men tänk vad mycket tid det sparade!

Annons:
Annette
2006-08-01 18:56
#21

#20. Det systemet tyckte jag var bra. Du kunde man i följa prisutdelningarna för varje klass enkelt.

Charlotte-Aveback
2006-08-01 20:46
#22

För en som inte var där så måste jag säga att höjdpunkten har varit den enastående resultatrapporteringen från ESG!

Jag har svårt att tänka mig att någon skulle kunna iscensätta något så smidigt och väloljat som den rapportering alla dessa forummedlemmar har åstadkommit. Både under utställningens gång men också nu efteråt, med fullständiga resultatlistor som nu dessutom kompletteras med foton! Enastående arbete och en ren njutning att följa!

Tack Cattis & Co för att ni gör alla dessa vackra ponnyer tillgängliga även för oss som inte var där! Glad

kacka
2006-08-01 20:51
#23

Systemet klagar jag inte på utan informationen… Jag klagar inte heller på seketariatet i sig utan "vägvisning" dit… Alltså information alltså… Annars bra service.

Ja… Katalogen är ju en sak i sig men jag vet inte hur man skulle göra den bättre, kanske med ett register om var varje klass/häst var och med sidnummer.

Jag blev positivt överraskad av att utställningen höll tider osv!

hm… Sedan vill jag klaga på föraren till en röd volvo som ställde sig bakom vår transport… som tur var så kunde vi fälla ner rampen. Och tur att man har snälla hästar som inte kastar sig för då skulle inte bilen vara lika blank längre… Sedan kunde vi inte komma ut utan att flytta på avspärrningar… Men jag ser det om ren okunskap från volvoförarens sida…

Annette
2006-08-01 20:56
#24

#22. Roligt att det uppskattas! Tror alla inblandade i resultatrapporteringen håller med om att det endast är ett nöje att kunna dela med sig av det man har förmånen att kunna ta del av direkt på plats.

Ett särskilt tack till Anna Norling som tillbringade 20 timmar framför sin dator i helgen.

Upp till toppen
Annons: