Annons:
Etikett32-esg-2006
Läst 1241 ggr
Niklas
7/29/06, 4:24 PM

ESG - var du där?

Har du varit på ESG i Halmstad i år?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Hanna-D
7/29/06, 7:29 PM
#1

Jag är där just nu.

VeronicaP
7/29/06, 7:35 PM
#2

Jo vi är där med

[Anna-N]
7/29/06, 7:38 PM
#3

Nopp, men jag känner mig som jag har stenkoll iaf Oskyldig

kacka
7/30/06, 12:17 AM
#4

Nu har jag kommit hem…

RebeckaKihlberg
7/30/06, 12:21 AM
#5

Precis hemkommen

Niklas
7/30/06, 3:55 PM
#6

Det blir roligt att se hur tårtorna ändras när alla som är där nu kommer hem. :-) Cattis skrev just att det är gassande sol och ingen skugga.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Milla
7/30/06, 8:35 PM
#7

precis hemkommen och rejält sönderbränd

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

JohannaMax
7/30/06, 10:05 PM
#8

Precis hemkommen!!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

thira
7/30/06, 10:43 PM
#9

Precis hemkommen….! Det var en upplevelse, men man hade behövt klona sig i tio exemplar för att se allt man ville, sprang fram o tillbaka från den ena ringen till den andra. Bruksklasserna var det allra roligaste tyckte iaf jag. Alla fina kör- och ridekipage, vad duktiga dom var i den tryckande värmen!!

jojjehanna
7/30/06, 10:46 PM
#10

Precis hemkommen!

Charlotte-J
7/31/06, 12:22 AM
#11

Nyss hemkommen efter att ha hämtat alla barnen på 3 olika ställen + det fjärde och äldsta som skulle skjutsas hem till sig. Nu ska allt packas upp så ska jag hälsa på kudden.

Amor vincit omnia Kyss

Ulla L
7/31/06, 1:30 AM
#12

 Jag har varit där idag, söndag,tillsammans med Sture och min ovärderliga kompis och hästvisare Madelein, samt "stallchefen" Miriam, som var med för första gången på en utställning.

Vilken upplevelse! Fattar inte hur SSS i lilla Sverige kunnat få ett sådant jätteevenemang att fungera så bra, bli så vänligt och urtrevligt och få så många utländska utställare att komma hit! Verkligen värt ett stort GRATTIS och en jätteapplåd!

Dagen blev ju inte sämre av att vår lilla 2-åring Ofelia faktiskt fick en guldplakett och gick som nr 3 i sin ring om 11 ston, varav bara 2 var svenska. Den andra, Obless, fick också guld. Gud, vad roligt det var och vad glad jag är! Ska lägga in ett foto av Ofelia i morgon, men jag orkar inte ladda ner bilderna i kväll. Natti natti!

jojjehanna
7/31/06, 1:41 AM
#13

Vad är annat alternativ? FundersamVar där kroppsligen men inte själsligen eller tvärtom? Skrattande

Annons:
Cattis
7/31/06, 4:54 AM
#14

Jag var där jag med. Kom hem nu… Känner mig som en urvriden trasa mentalt. Det lär ta ett dygn till att smälta allt man sett i lugn och ro. Så många intryck… Massor med roligt folk, otroligt vackra hästar och duktiga bruksekipage. De båda grillkvällarna var ovärderliga och skrattmusklerna har tränats ordentligt. Om ett gott skratt förlänger livet, då kommer jag bli 300 år. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Sofia_Schultz
7/31/06, 10:47 PM
#15

Värst vad alla var hemma tidigt på kvällen Räcka ut tungan Personligen låg jag i säng först vid 03.00 på natten.

RebeckaSvensson
7/31/06, 10:59 PM
#16

Japp, jag var där och det var verkligen kanonkul!

[Teddy]
8/1/06, 12:40 PM
#17

Klart man var där!! Jag var och tävlade med mina pojkar, i körning och i ridning, fast jag red ju inte själv förståss. En underbar upplevelse, vilket arrangemang!

kacka
8/1/06, 12:50 PM
#18

Jag undrar precis som #13

Niklas
8/1/06, 5:05 PM
#19

Av dem som har svarat nu var mer än hälften där. Är det någon som vet hur många som var där och tittade under helgen?

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

jecki
8/1/06, 5:46 PM
#20

Var också o tittade. Första shettisutställningen vi var på överhuvudtaget. Lita mycket att se,svårt att hålla reda på var o när nästa gren var. Men det var kul o se alla härliga shettisar. Fattade som att det inte var så många som bara var o tittade

Annons:
Annette
8/1/06, 6:53 PM
#21

Jag var också där utan hästar.

VeronicaP
8/2/06, 4:42 AM
#22

Jag vet att det var en del inne boende i Halmstad med omnejd som *bara* var och tittade , även sådana som inte hade hästar själva .. och sådana som inte hade shettisar också för den delen som blev förvånade vad duktiga de var och att folk la ner så mycket tid på sina små pållar..

jojjehanna
8/2/06, 11:34 AM
#23

#20 jodå, jag tror det ändå var en hel del som bara var och tittade utan att ha med sig ponny.

Charlotte-Aveback
8/2/06, 11:45 AM
#24

Min pappa åkte upp till Halmstad från Kristianstad och bara njöt av alla vackra ponnyer och umgänget med trevliga människor i dagarna tre! Min ena faster och hennes familj bor i Halmstad så pappa kunde bo hos henne de dagarna, vilket var jättebra! Eftersom min faster och hennes familj också är hästintresserade (de har en bakgrund inom arabhästuppfödning) så följde de också med och beskådade ESG!

För min pappa så var det dessutom en "minnenas" parad då han hade glädjen att umgås med Dougal Dick (Transy) en hel del under helgen! Dougal och min pappa lärde känna varandra i början på 60-talet, då vi var över i omgångar i Skottland och reste runt och besökte många stuterier, för att så småningom importera vår första shetlandsponny, Harviestoun Priscilla. Detta följde vi upp några år senare med att importera två Transy-hingstar, Rosafir of Transy samt Rosolio of Transy.

Under åren har sedan Dougal varit över i Sverige och dömt några av våra utställningar, så han har på nära håll sett svensk shetlandsavel utvecklas! Glad

jojjehanna
8/2/06, 11:46 AM
#25

#24 tyckte just jag såg din pappa där.

Charlotte-Aveback
8/2/06, 12:06 PM
#26

#25: Tyvärr har hans syn försämrats mycket de sista åren, och sämre blir det i solsken, så han är oftast beroende av ett par "friska" ögon till hjälp när han är ute på okänd mark.

Sina ögon till trots så har han fortfarande förmågan att plocka ut de bästa ponnyerna i en utställningsring! Glad Det är väl då som intresse och motivation tar över ev. handikapp! Flört

kamjo
8/2/06, 12:50 PM
#27

Jag var där… fick slänga mig akut i bilen och åka ner och visa en ponny, det hade kört ihop sig med visningarna för min polare… så jag hade 1½ timma på mig att vakna och hinna dit…. har 1 timmas bilväg=) men det gick kalasfint! vi fick silver iaf!

Annons:
Ellinor Johansson
8/2/06, 3:21 PM
#28

Var där, helt fantastiskt det enda som inte fungerade var min hjärna som inte klarade att ta in alla intryckCool

[___THEFINAL]
8/2/06, 7:27 PM
#29

känner mig snurrig ^_^
vad är ESG?

/elin ~

Charlotte-Aveback
8/2/06, 7:31 PM
#30

ESG = European Shetland Games!

Se på startsidan! Flört

[___THEFINAL]
8/3/06, 1:40 PM
#31

åhååå ^.-

/elin ~

Celma_jojo
9/2/06, 6:53 PM
#32

japp jag var där, Var där med MillanRäcka ut tungan

Upp till toppen
Annons: