Annons:
Etikettallmänt
Läst 2371 ggr
stallostby
2/12/12, 6:52 PM

Ponnyridning för en god sak

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår gick mina ponnyer Soccra och Nords Grace ponnyridning på Lidköpings torg i förmån för Hjärt-Lungfonden arrangerad av Filippa Hjärta Valentine.

Ponnyerna bidrog med en bit över 1000 kr på 2 ½ timme.

Själv tog jag semester för denna dag, tyckte det skulle vara roligt att få göra något vettigt med kusarna.

Min jobbarkompis frågade mig om jag ville ställa upp och hon hjälpte mig dessutom leda Soccra. Det är hennes vännina och make som dragit igång detta som ska bli ett återkommande arrangemang i Lidköping. Deras dotter Filippa 2½ år är född med ett halvt hjärta. De vill bidra med pengar till forskning kring barnhjärtan.

De kommer medverka i TV4:s morgonprogram på tisdag 14/2 kl 7:45!

http://nlt.se/startsidan/lidkoping/1.1526001-en-riktigt-hjartlig-basar

Annons:
Kida
2/12/12, 7:35 PM
#1

Riktigt BRA gjort!!! Det finns många barn med hjärtfel som behöver all hjälp dom kan få. I natt kan du och pållarna sova skönt för ni har bidragit med något mycket värdefullt och fint! Jag blir glad och rörd av att läsa!

RebeckaSvensson
2/12/12, 7:45 PM
#2

Kan bara hålla med om vad #1 skriver. Härligt!

cinna
2/12/12, 7:52 PM
#3

Jobbar ju mycket med barn med medfödda hjärtfel så jag vet en hel del om hur det kan vara…

Kanonbra initiativ! Skrattande

JohannaMax
2/12/12, 7:53 PM
#4

Bra gjort!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

stallostby
2/12/12, 10:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Insamlingen på torget genererade över 40 600 kr till hjärt-lungfonden. Utöver det  bistod företagen med endel som vi inte vet än. På torget såldes hembakat bröd, beg barnkläder, lite möbler, korv, kaffe å kaka..mm

http://filippaw.se/

stallostby
2/12/12, 11:25 PM
#6

Tack alla! såklart!

Annons:
Pyttis
2/13/12, 7:48 AM
#7

Underbart gjort för denna så viktiga sak!

stallostby
2/13/12, 4:02 PM
#8

Arrangörerna Louise o Rickard Wisemark syns på TV4 imorgon kl 07:15!

Även på TV4 Skaraborg ev redan ikväll.

Hanna-D
2/13/12, 7:12 PM
Upp till toppen
Annons: