Annons:
Etikett34-minneslunden
Läst 3431 ggr
Assim
2012-05-28 19:53

Hannigarth Euphoria finns inte mera.

I fredags morse så fann vi Joakims lilla baby död i hagen. Körde Fred till bussen och tyckte det såg konstigt ut, de andra hästarna stod för nära och Baffy höll en hov på henne. Ringde Hans som sprang ned och visst, hon var stel och kall.

Vi vet inte vad som hänt men Hans tyckte att det såg ut som om hon var intryckt i pannan så antagligen en olycklig spark. I år är tydligen vårt oturs år eftersom vi förlorade vår inlånade Sabrina, högdräktig, i förra månaden så man kan i princip säga att vi förlorat 3 hästar. Har ett sto, gamla Felicia kvar som skall föla och nu bävar vi inför detta.

Euphoria blev 26 dagar, var enligt expertisen det bästa föl Baffy lagt och skulle blivit hennes sista eftersom hon skall återgå till sitt jobb som läromästare i körning. På familje dagen så gjorde lilla Euphoria succe genom att 17 dagar gammal följa mamma genom en Agility bana så att pressen fick kolla. Hon var också ett väldigt socialt och tevligt föl.

Vi är så ofantligt ledsna.

Annons:
ThiffannyJ
2012-05-28 19:56
#1

Men vad tråkigt Rynkar på näsan Tyvärr så vet jag allt för väl hur det känns att hitta sina älskade vänner döda i hagen Rynkar på näsan.

Jag beklagar verkligen, även fast det känns tröstlöst…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Charlotte-Aveback
2012-05-28 21:16
#2

Usch, vad tråkigt … Beklagar verkligen förlusten av ett fint litet föl. Rynkar på näsan

Pilla
2012-05-28 22:12
#3

Neee, va tråkigt Rynkar på näsan

Annelie-P
2012-05-28 22:12
#4

Mycket ledsamt Gråter

runas
2012-05-29 07:40
#5

Beklagar förlustenRynkar på näsan

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Hanna-D
2012-05-29 07:43
#6

Beklagar er förlust, så tragiskt.

Annons:
Kaprifolen
2012-05-29 08:25
#7

Verkligen tråkigt, beklagar.

fuxar
2012-05-29 09:03
#8

Men vad är det jag läser, så tragiskt!

Tröste Kram!!!!!!!

Helena-Bergstrom
2012-05-29 09:08
#9

Så tragiskt med fölet! Gråter

Jag hoppas verkligen att det går bra för Felicia vid fölningen. Hon är ju klockren med att få vaxproppar så jag tror nog att ni har koll på henne. Du kan väl höra av dig när hon fölat så jag får höra.

Lycka till! Glad

MadeleneJansson
2012-05-29 10:23
#10

Nej, så tråkigt! Beklagar er förlust!

CamillaE
2012-05-29 15:58
#11

Nää fy så tragiskt, lider med er! Tröst kramar!

Ove-D
2012-05-29 16:26
#12

Beklagar! Hoppas turen vänder så det blir bättre flyt resten av året!

IdaT
2012-05-29 16:45
#13

Vad tråkigt att läsa! Framför mina hälsningar till resten av familjen, speciellt Joakim.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Annons:
Assim
2012-05-29 18:23
#14

Tack alla underbara människor! Det värmer otroligt att ni finns och känner med oss, en del personer säger ju, -vaddå, det var ju bara ett föl….. men ni förstår, hur mycket tom en 17 årig, annars kaxig kille, kan älska en liten som bara funnits i en knapp månad. Sonen har ju haft mamman sedan han var 3 år och vi skojade om att Euphoria skulle bli hans barns häst för han skulle behållt henne som sin.

En speciell hälsning till dig Camilla, innan detta hände så gick mina tankar väldigt mycket till Sabrinas ofödda föl som mådde så fint när jag lämnade Sabrina på djursjukhuset, den sparkade för fullt och hade perfekt puls trots att mamma var så sjuk. Nu sörjer jag båda dessa två och hoppas att de finns och busar och lekar i hästarnas himmel. För de som inte vet så dog Sabrina i Hyperlipemi strax innan fölning.

Många kramar från oss alla.

Gosa
2012-05-29 19:35
#15

Fyy vad tragiskt Birgitta, jag är så ledsen för er skull och skickar varma tankar och kramar till er i denna jobbiga stund.

kruger
2012-05-29 22:22
#16

beklagar verkligen er förlust vet hur det känns ,speciellt när det är barnens favoriter . Vi hade förförra o förra året som var våra olycksår och det var så nära att jag gav upp .I år så har vi förlorat ett föl och det var tungt ,men det finns en ljuspunkt i det hela och det är det som får oss att hoppas o fortsätta

Så styrkekramar till er alla och det vänder med ert andra sto Felicias fölning ,håller tummarna:)

Upp till toppen
Annons: