Annons:
Etikett19-om-sajten
Läst 1601 ggr
Ove-D
12/15/13, 8:01 PM

Kommentera gamla trådar - okej eller inte?

Ibland får jag klagomål för att jag kommenterar gamla trådar. Oftast tänker jag inte på hur gamla de är. Om jag söker efter bilder eller ämnen på ifokus så tittar inte jag så ofta hur gammal tråden är. Dessutom längre ner på sidan ploppar det ofta upp trådar som är gamla. Om jag då kommenterar dem blir jag ibland utskälld. Gör jag fel?

(följdfråga: går det att blockera så jag inte ser de gamla trådarna nere på sidan?)

Annons:
IdaT
12/15/13, 8:47 PM
#1

Nu valde jag alternativ två, fast att det inte riktigt stämmer. Finns tillfällen då gamla trådar kan vara relevanta att ta upp i vissa samanhang. Jag hade velat ha ett neutralt alternativ.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Guling
12/15/13, 9:29 PM
#2

Tycker man ofta får "skäll" för att man startar en ny tråd i ett ämne där det finns gamla trådar att fortsätta på oxå…

Alltid finns det ngn som inte är nöjd vilket man än gör. 🤓

Mvh Jessica

Ta tillvara på stunden!

VeronicaP
12/15/13, 11:41 PM
#3

De är väl bara att skriva i en gammal tråd om man vill det

Stallmima
12/15/13, 11:45 PM
#4

Tycker det är jättebra, finns nästan alltid ngt ämne som kommer upp igen

Linnah
12/16/13, 12:30 AM
#5

Det här är en väldigt märklig undersökning. Det går att bevisa allt med statistik om man ställer frågor som på så sätt att de ger precis de svar man vill ha.

Självklart finns det värde i att vissa gamla trådar kommer upp till ytan igen, när de har ett särskilt intresse eller blir aktuellt igen. Särskilt om det handlar om t.ex. sjukdomar eller nya rön, att då starta nya trådar varje gång är ju inte meningsfullt.

Det som i alla fall jag tycker är irriterande är när gamla och mindre intressanta trådar dras upp igen, där de nya inläggen inte tillför något nytt till diskussionen eller där ämnet inte har något nyhetsvärde. Som t.ex. att dra upp och elda på en diskussion som var infekterad när den var aktuell, utan att egentligen ha något nytt att komma med.

#0 Jag förstår inte varför du sitter och söker i gamla trådar alls, om det inte har något särskilt syfte? Fine om det är särskild information man letar efter, men annars borde det räcka med att gå igenom de senaste sidorna av nya inlägg för att hitta det som varit diskuterat den senaste tiden. När man kommenterar en tråd bör man över huvud taget fråga sig själv om man verkligen tillför något till diskussionen, inte bara kommentera något för kommenterandets skull, och det gäller oss alla. På det sätt blir det en intressantare diskussion. Gamla trådar blir ofta gamla av en anledning, för att ämnet är uttömt eller för att det inte längre är intressant eller aktuellt.

StuteriSolo
12/16/13, 10:51 AM
#6

Det vore väl fiffigt att låsa en del trådar med "ointressanta" ämnen och låta andra med generellt intressanta ämnen vara öppna. Vet dock inte hur mycket jobb det skulle bli för admin..

Annons:
Guling
12/16/13, 2:52 PM
#7

Ni som tycker att gamla trådar är ointressanta … VEM ska avgöra vad som är intressant då??

Eftersom det dyker upp nya kommentarer i gamla trådar så finns det ju uppenbarligen NÅGON som tycker att just den tråden är intressant??

Det kan ju faktiskt vara så att man missat ngn tråd, eller att man hittat hit ett tag efter att den skrevs…

Tycker man att en gammal tråd som kommer upp igen är ointressant så kan man väl bara ignorera den?

Varför ödsla energi på att kommentera att ngn annan tycker den är av intresse…?

Självklart ska inte påhopp & liknande förekomma, men det ska det ju å andra sidan inte göra i "nya"/"intressanta" trådar heller - sånt SKA plockas bort omgående oavsett ålder på ursprungs-tråden…

Mvh Jessica

Ta tillvara på stunden!

maggan
12/16/13, 3:00 PM
#8

Håller med #7

AnnaFagerell
12/16/13, 7:38 PM
#9

#7 Håller med dig. Folk lägger för mycket energi på tråkiga saker som att störa sig på vad andra gillar och ogillar. Putta upp gamla trådar om ni finner dessa intressanta. Helt klart

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: