Annons:
Etikett18-propositioner
Läst 4435 ggr
Mini-Angel
4/27/14, 5:33 PM

Agility-Skogslotten 6/6-14

SHETLAND ÖSTS AGILITYTÄVLING I SAMBAND MED UTSTÄLLNINGEN På Skogslotten i Norrköping fredagen den 6 juni 2014 Tävlingen är endast öppen för renrasiga shetlandsponnyer (raskod 38 med pass utfärdat av Sveriges Shetlandssällskap eller motsvarande utländsk stambok). Du behöver ej vara medlem i någon klubb. 1. Anmälningstiden utgår Onsdagen den 8 maj..Anmälningsavgiften är 75:- och sätts in på Shetland Öst pg: 4798461-2 senast sista anmälningsdag. Uppge ”Skogslotten Agility” och ponnyns namn på betalningen. Efteranmälningar mottages i mån av plats fram till klassens början till en kostnad av 100:- För sent inkommen anmälningsblankett eller betalning behandlas som efteranmälan och debiteras den högre avgiften. 2. Tävlingen hålls utomhus på ridbana. 3. Följande klasser anordnas: Klass 23A A:0 Agility vid hand, barn t o m 7 år Klass 23B A:0 Agility vid hand, barn 8- 14 år Klass 23C A:0 Agility vid hand, vuxen 15 år och äldre Klass 23D A:0 Riden Agility Klass 23E A:0 Tömkörd Agility Klass 23 F CR Agility Rosett till alla ekipage som genomför tävlingen. Agility: Tävlingsklass (23A-E) går på tid. Rivning, ej korrekt genomfört hinder eller vägran/ej genomfört hinder medför 4 fel. I tömkörd agility ska hela ekipaget genom/över hindren, förutom om vippbräda förekommer där kusken går vid sidan av. 5. Regler: Alla som beträder bruksbanan med ponny ska bära hjälm, dvs även medhjälpare/ledare. För att starta i agility och tömkörning ska ponnyn vara minst tre år gammal, i rid- och körklass minst 4 år. Ponnyn ska vara iförd träns med vanligt tränsbett (rakt, två- eller tredelat). Utrustning ska vara hel och väl tillpassad. Undermålig utrustning leder till uteslutning. Ridklass: Ridekipage ska vara proportionerliga, oproportionerliga ekipage kan uteslutas. Ridspö är tillåtet men får inte missbrukas, missbrukas spö blir man tillsagd samt kan bli utesluten.Säkerhetsväst rekommenderas på ryttare. Tömkörningsklass: Ponnyn ska ha däckel alternativt sele. Tömmen ska löpa genom de översta ringarna på däckeln om valbarhet finns. Tömmen ska vara så lång att kusken kan hålla ett säkert avstånd från ponnyns bakdel. Agility: Man kan leda ponnyn i ledtygel/grimskaft (löpande genom vänster bettring, under hakan och fäst i höger bettring) eller vanliga tyglar, men tyglar måste i så fall vara delbara och öppnade på mitten. Delta får av säkerhetsskäl inte användas då det finns risk för att det kan fastna i vissa hinder. Ridspö är tillåtet men får inte missbrukas, missbrukas spö blir man tillsagd samt kan bli utesluten. 6. Anmälan på SSS anmälningsblankett för klass 18-23 som finns i medlemstidningen Shetlandsponnyn samt att ladda ner från www.shetlandsponny.se under ”Blanketter/info” i menyn. Det går bra att använda en blankett per ekipage (även om det står annorlunda på blanketten). Anmälan skickas till: Sanna Eriksson, Norrsylta 1, 73191 Köping. 7. Frågor ställs till Sanna Eriksson 0765615952 med fördel mail: stall-lexie@live.se 8. Deltagarmeddelande samt preliminär startlista kommer att finnas på hemsidan www.shetlandost.n.nu 9. Banskisser anslås på plats. 10. Minst 3 startande i varje klass för att den ska genomföras som tävlingsklass. Vid endast 1-2 startande genomförs klassen som clear round. 11. Ej krav på vaccination men det rekommenderas 12. Drop in start mellan vissa tider för att det ej ska krocka med visningen av er ponny på utställningen. Tider meddelas på deltagarmeddelandet. 13. Hederspriser kommer delas ut. OBS! Deltagare är själv ansvarig för att olycksfallsförsäkring finns. Allt deltagande sker alltså på egen risk. Varmt välkomna!

Annons:
Mini-Angel
5/9/14, 10:49 AM
#1

Kom igen o anmäl nu!!

AnnaLenaK
5/10/14, 9:00 AM
#2

Kan man efteranmäla på plats? Jag får möjligen med mig en liten hästskötare som kanske, kanske skulle vilja prova lite agility :-)

Mini-Angel
5/10/14, 2:12 PM
#3

Det går bra att efteranmäla. Kostar dock lite mer

AnnaLenaK
5/11/14, 8:09 AM
#4

Tack. Så bra. :-)

Silenos
5/11/14, 9:35 PM
#5

Är anmälningstiden förlängd ? Eller räknas det som efteranmälan om man anmäler nu ?

jolenelarsson
5/12/14, 7:51 AM
#6

Nej, det hade jag missat!

Och jag som precis sitter och fyller i anmälningsblanketten😭

Annons:
Soltrollet
5/12/14, 10:59 PM
#7

På hemsidan står det att anmälningstiden går ut 20maj. Jag håller på och löser transportmedlet ner och har därför inte vågat anmäla innan jag vet att jag har något att köra mina troll i. Så jag håller koll för att inte missa datumet!

Silenos
5/12/14, 11:09 PM
#8

#7 Aha , tack ! Läste 8/5 som sista anmälningsdag här 🙂

PP
5/13/14, 5:14 AM
#9

Kanske har man förlängt, då anmälningstiden för utställningen förlängts..?

Mini-Angel
5/27/14, 10:40 AM
#10

Jättetråkigt att det var så lite intresse för att tävla på Skogslotten men några få tappra deltagare blev det iaf :) Agility på Skogslotten 6/6 DROP IN START!! 23 B Agility 8-14 år 1. Felicia Tinglöw- Lilla Ballerina 2. Tyra Tinglöw- Lilla Ballerina 23 C Agility Vuxna 1. Linnea Ornstein- Kompis Dagny 2. Sanna Eriksson- Melkers Sally Caprice 3. Sanna Eriksson- Askar 23 D Riden Agility 1. Tyra Tinglöw- Lilla Ballerina 23 E Tömkörd Agility 1. Sanna Eriksson- Askar 23 F Agility Clear Round 1. Jolene Larsson- Message from the dark side 2. Linnea Ornstein- Kompis Dagny 3. Sanna Eriksson- Melkers Sally Caprice Efteranmälan möjlig till en kostnad av 100:- /start-Välkomna!

PP
5/27/14, 1:28 PM
#11

Finns möjlighet till prova-på?

Mini-Angel
5/27/14, 7:54 PM
#12

#11 Absolut!

PP
5/27/14, 8:00 PM
#13

Få se om vi kanske testar lite - det var länge sen vi provade agility. ;-)

Annons:
Linnah
5/27/14, 9:20 PM
#14

Jag är tyvärr tveksam till om jag kommer kunna vara med jag också, det beror på statusen på mina hälsporrar på dagen - att springa med två ponnyer i utställningsringen kan vara illa nog.

jolenelarsson
5/28/14, 7:42 AM
#15

Vad innebär "drop-in start" ? Ska jag bara komma någon gång under dagen? Är det ingen start tid?

Mini-Angel
5/28/14, 9:42 AM
#16

#15 Har ej bestämt mellan vilka tider man måste starta,men exakt du startar precis när du vill under de tiderna. Återkommer med mer info. // sanna

AnnaLenaK
5/29/14, 1:22 PM
#17

Vi efteranmäler nog en eller möjligen två pållar till clear round om det går bra :-)

Mini-Angel
5/31/14, 5:51 PM
#18

Har skickat mail till de anmälda med startlista samt info om tider mm. Välkomna!

Mini-Angel
6/5/14, 11:19 AM
#19

Lycka till imorgon! Från kl 10.00 står agilitybanan uppställd. Välkomna! // Sanna

Mini-Angel
6/8/14, 4:44 PM
#20

Agility på Skogslotten 6/6 Resultatlista 23 B Agility 8-14 år 1. Tyra Tinglöw- Lilla Ballerina 0 fel 1,00,53 2. Michelle Göransson- Spektras Pride 0 fel 1,17,32 3. Felicia Tinglöw- Lilla Ballerina 4 fel 40,50 23 C Agility Vuxna 1. Sanna Eriksson- Askar 0 fel 33,75 2. Jessika Tinglöw- Lilla Ballerina 0 fel 38,44 3. Sanna Eriksson- Melkers Sally Caprice 0 fel 39,31 4. Pernilla Gustavsson- Jozo 0 fel 47,94 5. Linnea Ornstein- Kompis Dagny 0 fel 56,59 6. Lovisa Fernström- Fireball vst Polderzicht 0 fel 1,00,50 7. Emelie Lundin- Fyrklöverns Rideall 4 fel 49,25 8. Sandra Tildemyr- Gäddvikens Jasper 4 fel 1,48,21 23 D Riden Agility Clear Round 1. Tyra Tinglöw- Lilla Ballerina 0 fel 1,12,32 23 E Tömkörd Agility Clear Round 1. Sanna Eriksson- Askar 0 fel 50,72 23 F Agility Clear Round * Jolene Larsson- Message from the dark side 0 fel *Linnea Ornstein- Kompis Dagny 4 fel *Sanna Eriksson- Melkers Sally Caprice 0 fel *Isabelle Fjäll- Kompis Dagny 4 fel *Anna-Lena Karlsson- Spektras Pride 0 fel *Alva Eriksson- Askar 0 fel * Ella Eriksson- Askar 0 fel Tack för en mycket trevlig dag!

Annons:
Linnah
6/8/14, 6:48 PM
#21

Kul att det blev så många starter till sist! Och tack för att vi fick öva med ponnyerna fritt innan!

hippoteket
6/9/14, 10:17 AM
#22

Jag passade på att låta Lovis kika lite på banan när det var folktomt där. Jättebra att man kan testa lite, för det är ju ingen självklarhet att man har såna prylar hemma att öva på.

AnnaLenaK
6/10/14, 8:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Tack för att vi fick vara med. Vi hade jätteroligt :-)

Upp till toppen
Annons: