Annons:
Etikett14-utrustning
Läst 1148 ggr
Bluebottles
1/6/15, 7:50 PM

Benskydd till små späda hästben

Nu ger jag snart upp. Ska det vara så svårt att hitta ett par riktigt små senskydd? Små hästar behöver ju faktiskt också "skyddsutrustning"!  Någon som vet någon hemsida som säljer?jag har redan lagt ner timmar på att leta!🤤

Annons:
Annette
1/6/15, 7:53 PM
#1

Jag har ett par senskydd som jag köpt på Hööks för många år sedan men jag använder dem aldrig. 

Jag är inte lika säker som du på att all skyddsutrustning verkligen är behövlig ;)

Bluebottles
1/6/15, 8:27 PM
#2

Nej, all säkerhetsutrustning behövs inte! Jag har flera hästar, men det är bara det att den lilla slår i benen och skadar sig jämt och ständigt. Hon är den enda som behöver, och den enda som det inte finns till.😉

StuteriSolo
1/7/15, 2:29 PM
#3

http://ponnytravprylar.nordicshops.com har benskydd till små hästar

susanne-s
1/8/15, 11:04 PM
#4

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

SandraO
1/9/15, 3:16 PM
#5

Jag har ett par riktiga senskydd i läder för Shetlandsponny.
Bruna. Använda ca 5 ggr - nyskick!
Mejla mig på sandra.otterstrom@hotmail.com för info (inte inloggad här så ofta längre)

toveeolsson
1/12/15, 5:05 PM
#6

Du har inte sett dessa på Hööks? Finns i miniminimini storlekar och de jag har hört om de är att de har en bra passform och är behändliga. Vill man skydda benen ordentligt mot sår är det bara att klippa av ett par lindor och linda också! :D
http://www.hooks.se/produkt/benskydd-expert-flatwork-equi-guardr/48491/48492/

Annons:
Bluebottles
1/12/15, 9:13 PM
#7

Heh, nej, det hade jag inte😂men vad är skillnaden på mini och XXS!?

Annette
1/12/15, 9:30 PM
#8

Kan det betyda att miniskydden är kortare än XXS?

toveeolsson
1/16/15, 11:13 PM
#9

#7 #8 Jag har ingen aning faktiskt. Maila och fråga eller något! :D

Wilmurr13
1/21/15, 10:04 PM
#10

Hej, jag köpte ett par sånna benskydd i XXS och dom blev för långa till min besvikelse. Men i vilket fall som hellst så är det bara "längden" som är skillnaden. Men jag själv skulle rekommendera mini till andra som behöver små skydd till sina shettisar. (Kan oxå nämna att han har minish ben/ små shettis ben)

Upp till toppen
Annons: