Annons:
Etikett14-utrustning
Läst 2326 ggr
Kesoneso
4/29/15, 11:41 AM

Att köpa sele

Hej

Jag går i planerna att köpa en sele till min standardshettis. Då jag inte är så kunnig angående det så vore det toppen om ni har några tips att komma med, något speciellt jag ska tänka på eller andra råd.

Jag ska "bara" ha den till att hobbyköra hemma, ingen tävling eller så.

Dessutom undrar jag om det finns "selutprovare" såsom det finns sadelutprovare, som man skulle kunna åka till för att få hjälp att passa in en bra sele åt honom. Vet ni någon sådan får ni gärna tipsa antingen här (om man får det?) eller i pm. Jag bor i gränserna vid södra halland/norra skåne och kan tänka mig att köra en bit men inte hur långt som helst.

Tack på förhand

Annons:
PP
4/29/15, 12:12 PM
#1

Vad du ska ha för sele, beror lite på vad du har för vagn oxå -  om den har (eller du kan tänka dej att utrusta den med) bakseleöglor och svängel? 

Här kan du läsa om olika selar och för- och nackdelar:  http://cliffords.se/korskolan.html

Kesoneso
4/29/15, 12:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Tack för tipset om länken, ska läsa på där ordentligt.

Svängel är där inte på vagnen bakseleöglor vet jag ärligt talat inte vad är, men det är en enkel rockard jag har så tvivlar på det. Ska försöka få med en bild.

TeamMascot
6/2/15, 7:00 AM
#3

Hör av dig om du behöver hjälp med selinpassning. Bor ungefär i mitten av Skåne.

Kesoneso
6/2/15, 9:17 PM
#4

Du har fått PM :)

TeamMascot
6/3/15, 10:19 AM
#5

Har svarat :)

Upp till toppen
Annons: