Annons:
Etikett25-bete-stallplatser
Läst 1960 ggr
Lavèn
2015-09-17 21:54

HIngstbete sommaren 2016?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Den 7 juni fick jag ett fint litet hingstföl som fick namnet  Teddy bear. Jag ska behålla honom som valack senare. Men jag vill inte att han ska få ha varit ifrån sin mamma på riktigt någon gång eftersom de kommer få gå ihop och de blir snyggare ju längre de är hingstar. 

Så jag tänkte se om det var någon som har ett till hingstföl eller som har tänk sig ha hingstbete under nästa sommar så skulle min lillgrabb vara sugen på det. 

Han kommer antagligen bli minishettis då båda hans föräldrarar är det. Mamman är 85cm och pappan 74cm. När han föddes vägde han 15 kg och var kolsvart men växte fort och börjar bli silvrig(kommer antagligen bli skimmel).  Trots sin storlek är han en stöddig och självständig kille. På bilden är han någon vecka gammal.

Så om det är någon som vet eller har funderat på att ha så skulle jag vara intresserad. 

Jag o min lillgrabb finns i Värmland, så skulle vara skönt om det inte var för långt bort :)

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

Annons:
Carin Ljung
2015-09-20 15:05
#1

Jag har ett hingstföl, född i maj 2015, som gärna vill ha en jämngammal kompis att busa med under sommaren 2016. Vi bor i Skara.

Jtin
2015-09-21 15:04
#2

Jag söker bete åt en, troligen två, hingstföl sommaren 2016. Vi bor i Västmanland!

susanne-s
2015-11-25 23:13
#3

Vi har hingstbete i Tärnsjö

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Upp till toppen
Annons: