Annons:
Etikettutställning
Läst 1217 ggr
Annette
2015-11-01 07:26

Bäst vid utställningar detta år?

Nu är utställningssäsongen slut för i år men snart börjar en ny ;)

Vad tycker du har varit bra rent arrangörsmässigt detta år? Eventuella negativa saker utelämnar vi i denna tråd.

Annons:
Annette
2015-11-01 07:30
#1

Det första jag tänker på är följande:

  • Bra när championaten går efter respektive grupp
  • Mer spännande när prisutdelningen sker bakifrån
  • I Finland hade prisutdelarna små korgar där de förvarade rosetterna. På så vis doldes dessa och man kunde inte i förväg se vilken medaljvalör ponnyn skulle få 
  • Mycket trevligt Riks tillsammans med Ardenner
Snaedis
2015-11-04 18:44
#2

Vad bra  med korgarna :-) Kanske nåt att ta efter !

Tycker också det är bra när prisutdelning sker bakifrån

Och bra när det är separata minichampionat

PP
2015-11-05 10:28
#3

Gillar oxå championaten efter respektive grupp och kritiken bakifrån - men det sistnämnda ska göras på sådant sätt att det inte kan missförstås av deltagarna så att man tror att man går först när man i själva verket går sist…

Vi har haft korg med rosetter, men där de olika valörerna hängt på sidorna, just för att alla inte ska se vad det blir innan domaren avslöjar det, så det gillar jag oxå. ;-)

Bäst tycker jag ändå att det är att flera utställningar har haft övriga klasser och brukstävlingar - jag tror det behövs för att inte utställningarna ska bli för mycket elit där man inte känner sej hemma om man inte har en guldponny eller championämne… 

Jag gillar när det är lite variation, så jag tycker även att det är trevligt när det förekommer BIM.

Lauth
2015-11-05 10:54
#4

Det jag gillat bäst det här året:

* Championat efter respektive grupp
*Allroundchampionat på flertal tävlingar
*och som en självklar följd alla brukstävlingar som arrangerats ihop med utställningar
*Lotterier på deltagande hästars nummer

Upp till toppen
Annons: