Annons:
Etikettallmänt
Läst 933 ggr
Lfn
8/24/16, 1:10 PM

Spänd!

Då närmar sig lördag med stormsteg o jag hade tänkt besöka utställningen i Kristinehamn! Jag kommer tyvärr inte ställa ut mitt egna 2 års sto, men det ska bli roligt att få vara där o se alla andra som ska ställa ut o tävla :) Hoppas man får chansen att träffa några av er där :) Detta är mitt första år som jag äger en egen shetlandsponny, så är så glad att få komma in denna shetlandsvärld :)

Annons:
Annette
8/24/16, 2:04 PM
#1

Vad kul :) Du kommer att ha stor nytta och glädje av att besöka utställningar när du själv skall börja ställa ut. Man lär sig mycket genom att titta på andra ponnyer och hur de presenteras. Vi kanske ses, jag har ponny anmäld ☺

Lauth
8/24/16, 2:40 PM
#2

Hej!
Så roligt att du vill besöka oss i Kristinehamn.
Vi vill gärna ge alla besökare en trevlig upplevelse, så när du kommer dit leta dig till sekretariatet (ligger bakom cafeterian) och hälsa från Angelica så får du en katalog att titta och lättare kunna följa bedömningarna!

Med vänlig hälsning Angelica "tävlingsledare"

Lfn
8/24/16, 5:54 PM
#3

#1 Ja, jag tänker att jag kan få mycket nytta av att se andra! Jag har tänkt mig ställa ut mitt sto nästa gång det är utställning i närheten av Karlstad :) Vad roligt att du också ska dit o även att du har någon som ska ställa ut! Du får jättegärna berätta vad de heter, endra här eller i ett Pm, om du vill :) #2 Åhhh vad gulligt av dig! Tusen tack! Det ska verkligen bli roligt att få komma o titta o hoppas man skapar nya kontakter :)

Annette
8/24/16, 6:11 PM
#4

#3. Jag skall visa ett treårigt sto som heter Djupedalens Namira, katalognummer 12 🙂.

Lfn
8/24/16, 6:15 PM
#5

#4 Okej, då ska jag självklart kika när ni ska in i ringen :) Stort lycka till! :)

Silenos
8/30/16, 10:21 PM
#6

Spännande att höra hur du upplevde utställningen. Jag uppskattar att man läser upp kritiken och förklarar varför man dömt som man gjort. Det gör att det är lätt att hänga med och man kan lära sig en hel del. Har inte ställt ut så mycket själv men var med på brukstävlingen i lördags

Annons:
Annette
8/31/16, 6:34 AM
#7

Jag gillar när man rangerar som i Kristinehamn, dvs börjar bakifrån. Då står bästa hästen i ringen kvar sist och poängen höjs efter hand istället för att den  sänks. Det är både trevligare och mer spännande :) Önskar att alla gjorde på detta sätt.

ThiffannyJ
8/31/16, 11:18 PM
#8

#7 det gjordes både på RIKS och i Nyköping :)

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Upp till toppen
Annons: