Annons:
Etikett30-grattis
Läst 2471 ggr
Annipanni
6/15/10, 12:32 PM

Grattis Kolviks Stuart!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fyller min lille Stuart 27år. Känns så otroligt, har haft honom i 21 år. Tiden går så fort. Han har funnits med under hela min uppväxt och nu hoppas jag att mina tvillingtjejer ska få hinna lära känna honom.

Skulle vara roligt om någon visste/kan berätta lite om Kolviks stuteri. Vet bara att det fanns / finns? i uddevalla.

Skulle också vara roligt om någon här har en kolviks shettis att berätta om.

Annons:
[Teddy]
6/15/10, 12:48 PM
#1

Jag blir helt rörd när jag läser det här!! 27 år…. underbart.

Annipanni
6/16/10, 3:36 PM
#2

Tack,  ja, det är underbart…..

Shettistokig
6/16/10, 5:56 PM
#3

Vad jättefin han ärGlad

Kraka
6/16/10, 6:37 PM
#4

Vilken fining! Hoppas att ni hade en mysig & smarrig födelsedag.Skrattande

Caninapersika
6/16/10, 6:43 PM
#5

Grattis Stuart! Jösses vad kul att han lever ännu.

Min kompis ägde honom som unghingst och körde honom mycket.

jag har nog många bilder på föräldrarna och han själv som fölis, men tyvärr bara papperskort =)

Jag var mycket på Kolviks Stuteri när jag var ung…för ca 25-30 år sedan och hjälpte makarna Törnquist att köra in ponnyerna och voisa fram dom på premieringar och framförallt tämja dom när dom kom i bussen med Mr Dick från Transy Stuteriet.

Både Maj och Sten är borta sen många år och ponnyerna såldes, dom sista var det en gårdsauktion på.

Grattis igen till en frsik och långlivad kamrat.

Caninapersika
6/16/10, 6:50 PM
#6

Glömde berätta om pappa Helmund han var nog den snällaste och goaste hingst som funnits. Vi körde honom mitt inne i Uddevalla när det var snöstorm och min kompis skulle dela ut tidningar, tidningarna måste ju ut och när vi hämtade upp tidningarna på redaktionen. skrek han åh jag måste ta ett kort. Det blev en stor bild på tidningens framsida dagen efter med rubriken SENA TIDNINGARSkrattande Men det var ju inte Helmunds fel.

Han hämtade även upp mig och min kompis när vi tog studenten i Uddevalla, mitt i kaoset denna lilla hingst med en vacker liten vagn.

Annons:
Annipanni
6/17/10, 2:53 PM
#7

#5,#6 Tack för informationen! Det var verkligen roligt att höra!

Vi köpte Stuart när han var 6år ( fortfarande hingst då) från en familj i Uddevalla. Tror att det var enda ägarna efter uppfödarna. Det kanske var din kompis då? (Tror de hette Drotts eller något i efternamn.)

Vad roligt att höra om Helmund. Att han var så snäll att köra. Det måste Stuart ha fått ärva. För han är otroligt snäll att köra i alla lägen. Jag och min kompis körde honom till kyrkan varje gång det var skolavslutning för oss där, och han stod så snällt utanför och väntade. 

 Dock var/är han inte särskilt lätt att rida. Lägger sig gärna ner med ryttaren på, eller backar, vägrar gå. Envis som tusen att rida men helt okomplicerad att köra.

Åh, vad spännande att du har kort på Stuart som fölis och hans föräldrar. Hade ju varit så roligt att se….

Har sett Helmund på en utställning en gång och på bild, men aldrig hans mamma. Vet bara att hon också är svart.

Tack än än gång för att du skrev här och berättade. Jag blev så glad!

/Annika

achibaldsminiatyrer
6/17/10, 6:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag har en Kolvik ponny, Kolviks Eden heter hon ett sto född 1996 hon e mörk fux med stjärn e. Gunhults Pedro en helt otrolig ponny hon går här som avelssto men är även en underbar barnponny

Upp till toppen
Annons: