Annons:
Etikett28-stuterier
Läst 10468 ggr
exitingsvillemo
2008-08-13 18:50

stuteri Friheten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

är det ngn mer än jag som äger en ponny från Friheten?

Skriv gärna ngt om dom, kan vara kul att prata med andra som köpt ponny på samma ställe

Ideal av Friheten

*2007*

E:Anirac's Behrnad

U: Furunäs Isolde

Annons:
Maddengen
2008-08-13 20:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har ett sto född 2006 Praxis av Friheten

E:Epol

U:Polly av Friheten

Super trevligt sto som var i stort sett ohanterad när jag köpte henne som ettåring å hade mycket egen vilja då, men nu är hon så himla följsam å social. Är super nöjd med henne som hon är mentalt,ska bli spännade att se hur hon kan gå fram över i utställningsringen å se vad domarna tycker om hennes extriört också. Sen så ska det väl förhoppningsvis bli nåt föl på henne men de får vi se längre fram vad det blir….

Carita
2008-08-13 22:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Primör av Friheten

2003

e. Lukas

u.Smedtorps Primadonna

Jag har en underbar liten valack som jag köpte när han var ca 2 månader. Jag hade aldrig sett en shettis mer än på ridskolan och hade bestämt mig för att köpa den shettis jag aldrig fick som barn (fick en lipizzanare istället) Ut i en hage gick jag, det var kanske ca 15 föl i hagen då denna kille kom fram och jag bestämde mig (nästan) direkt.  Jag trodde jag hade köpt en fux men det visade sig en månad senare att han blev rödskimmel. Han kommer alltid att finnas kvar hos mig. Drömmen är att sonen vill fortsätta att rida och köra så de kan utvecklas tillsammans då han är en perfekt barnponny.

exitingsvillemo
2008-08-13 22:46
#3

fler frihetare?

Gosa
2008-08-14 00:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#2 Inte visste jag att du hade en kille u. Smedstorps Primadonna, vad roligt!!! Min hingst Roson är pappa till Primadonna.

Jag har ett underbart sto som härstammar från Stuteri Friheten. Hon heter Wilma och hennes mamma hette Molly av Friheten. Wilma är musblack till färgen, har fått tre föl (alla musblacka) med icke blacka hingstar. Hon är nog den enda hästen här hemma hos oss som absolut aldrig kommer att säljas… mycket pga att hon har så stor personlighet.

SofieN
2008-08-14 01:08
#5

Jag kanske blir en i början av nästa vecka, ska åka och kolla på ett hingstföl. :)

exitingsvillemo
2008-08-14 01:27
#6

#1 jag har ett sto efter Epol, en rödskimmel :O)

#5 är ngn speciell du ska titta på? E:? U:?

Köpte Ideal i våras, valde mellan honom och Goya, var tvungen att åka därifrån för att reda ut tankarna innan jag kunde bestämma mig. Har inte ångrat mig en sekund

Annons:
exitingsvillemo
2008-08-14 01:29
#7

hehe, lite kul att se att allahittills har lagt ut ponnyer med udda färg

exitingsvillemo
2008-08-14 03:23
#8

puttar lite utifall att ngn frihetare missade tråden :O) så mycket hästar som har fötts upp där så borde det väl vara någon mer här inne som äger en

SofieN
2008-08-14 23:19
#9

Blir en med udda färg för mig också i så fall, En rödblackskäck e: Liberty RS 475.

Odinn
2009-10-27 09:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har min Panter Glad

Panter av friheten f-2001

En svartbrun liten valack.

e: Gläntans Pirat          

u: Piolin av Friheten

Han är en urmysig kille som älskar att bli körd. Har alltid öronen framåt och går överallt. Orädd och säker. Om ni undrar vad han gör på bilden så tränar vi "vacker hov" ;-)

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

SofieN
2009-10-27 10:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Kanske kan skriva lite mer utförligt i tråden.

Jag och min syster äger Kango av Friheten,

han är född 2008 och är efter Liberty RS 475 och undan Karamell av Friheten. Han är rödblackskäck och har små änglavingar på baken :D

Han är verkligen en framåt, social och numera stor ponny, hoppas han inte växer så mycket mer ;)

exitingsvillemo
2009-10-27 10:52
#12

#11 sicken snygging Kyss

SofieN
2009-10-27 12:44
#13

#12 Och jag är så avis på din skimmel! Om eller när det blir en till shettis här så ska det bli en skimmel av något slag i alla fall.

Annons:
Lauth
2009-10-27 12:59
#14

Jag visade under ett antal år många av Frihetens hästar så en del av era hästar har jag visat på utställningar och även många av deras föräldrar. Kul att se vart dom tog vägen sen!

Shettistokig
2009-10-27 15:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Här är min Jazmine av Friheten!Hon är e:Liberty u:Junita

Jätte mysig,gosig,busig liten dam!Hon är född 08,köpte

henne i mars i år!

AusaBausa
2009-10-27 16:03
#16

#11 vilken snygging o bara 2 år..wao!!

SofieN
2009-10-27 16:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

#16 Tack, visst är han. Men på bilden är han ju bara lite mer än ett år! :)

HeidiH
2009-10-27 18:59
#18

Lite trådkapning.. har denna Liberty nån hemsida? Inte hittat nån. Skulle gärna se bild på honom!

SofieN
2009-10-27 21:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Liberty har ingen hemsida vad jag vet, har försökt hitta lite mer info om bilder om honom men har bara lyckats hitta en bild som kommer ifrån denna sida.

Hittade inte på länken, däremot har jag sparat ner bilden på min dator och får väl egentligen inte lägga upp den igen. Någon får väl plocka bort bilden om det blir fel, vet inte vem som fotat.

HeidiH
2009-10-27 22:10
#20

#19 Oj så fin! Synd han inte har nån hemsida! Vart i landet huserar han vanligvis? Tack för bilden!

Annons:
SofieN
2009-10-27 22:36
#21

#20 Inte helt hundra, men jag är nästan säker på att han blivit exporterad till finland.

exitingsvillemo
2009-10-27 23:49
#22

#14 vilka hr i tråden har du visat? Skulle bara vara lite kul att veta Glad

Lauth
2009-10-28 14:36
#23

#22

Furunäs Isolde, Epol, Primör av Friheten, Smedstorps Primadonna, Gläntans Pirat, Piolin av friheten, Junita är dom som är i tråden. Sen ett antal av deras släktingar.

Polly red jag mycket när jag var mindre/yngre, hon var en jätteroligt ridhäst, alltid lika pigg på bus och ställde upp på allt. Piraten tävlade jag någon enstaka gång i dressyr och precisionskörning.

Odinn
2010-02-24 00:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Här har vi en friheten ponny som satsar på en kariär som show häst :)

Förhoppningsvis iallafall!

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

SofieN
2010-02-24 03:09
#25

#24 Häftigt! Vad heter ponnyn och vad är det för stam på den?

Fin repgrimma föressten, vart har du hittat den?

exitingsvillemo
2010-06-03 03:03
#26

puttar upp tråden lite, för jag vill se hur Kango ser ut nu. Han var ju så otroligt läcker på bilden i #11 Kyss

Odinn
2010-06-04 09:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Här är en till bild på min lilla Panter.

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Annons:
SofieN
2010-06-08 00:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

#26 Ingen vidare bra bild, men här kommer den nyaste bilden på Kango i alla fall! :)

Odinn
2010-06-08 00:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

#25

Panter av friheten f-2001

e: Gläntans Pirat          

u: Piolin av Friheten

Köpte den på granngården, en billig och lätt.

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Odinn
2010-06-08 00:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

#25

Panter av friheten f-2001

e: Gläntans Pirat          

u: Piolin av Friheten

Köpte den på granngården, en billig och lätt.

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

SofieN
2010-06-15 14:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Kango av Friheten igen! Tagen häromdagen efter att han tröttnat på att rejsa runt i sin nya hage.

SofieN
2010-08-31 21:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Puttar upp tråden lite då jag gått och skaffat mig en till Frihetare. Nämligen hästen i det första inlägget, Ideal av Friheten. :)

exitingsvillemo
2010-08-31 21:22
#33

#32 =) Känns helt rätt att du köpte lillkillen. Nu har du lätt de två finaste frihetshingstarna Sofie Skrattande

Ta hand om min gobit, det vet jag att du kommer göra. Jag kommer och hälsar på, en vacker dag står jag på uppfarten Cool

SofieN
2010-08-31 21:25
#34

#33 Han är ju helt underbar! Så himla mysig :)

Du är välkommen närsomhelst!

Annons:
JoeyPowiiie
2013-10-28 13:53
#35

Någon som skulle kunna tänka sig att ta emot en praktikant? Helst i Södermanland eller gränslän :)

Satsa allt du har

www.jennipherengstrand.weebly.se

Durris99
2013-12-02 09:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

kanske en gammal tråd men jag har en shettis från friheten med namn Duracell av friheten, dock så går han inte längre utan är en trav ponny, han är efter Gläntans Pirat och Kolviks Decibell, Han är född 2001 och är valack och en underbar häst som är så underbart snäll och perfekta barn hästen då han aldrig gör något dumt

Durris99
2013-12-02 09:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

en till bild på Duracell:)

Assim
2013-12-03 21:47
#38

Lite kuriosa, i mitten på 1980 talet kör tävlade och tränade jag en liten men mycket tuff valack som i reg beviset hette Zorro men på ett körintyg från premiering (han var tydligen visad men inte gått in) stod det Zorro av Friheten o det tyckte vi var fint så han tävlade under det namnet. Han hade en otrolig dragvilja, gav sig aldrig och fick många fina framgångar. Med tanke på den dåliga utrustning man, utan bättre vetande, körde med då så kan jag nästan se det som djur plågeri. Djurplågeri var det definitivt på ponny SM 1987 då han kördes av ägarens dotter. Efter maraton hade han stora, nästan kött sår bakom frambenen eftersom bukgjorden, som han fått då han bromsat vagnen, för någon bak sele ville inte ägaren köpa, det hade ju blivit dyrt för det fanns ju inte att köpa i Shettis storlek då. Jag avrådde ju definitivt ägaren att starta precisions körningen, den tredje dagen men fick svaret av ägaren att det fick veterinären avgöra på kollen innan start. De gick dit, sprang med honom o jag såg att de talade med vet o så kom de tillbaka o så att vet tyckte det var ok??? Frågande var jag men hade inte tid då jag körde själv med Fjord häst. Bra gick det inte, såg att Zorro inte var riktigt sig själv men han genomförde. Själv var jag lycklig en tredje plats, då jag blivit diskad i maraton, körde en port åt fel håll. Men så kom vi hem o då säger ägaren att jag måste tvätta bort sko svärtan??? Då hade hon kletat svart skosvärta i hans sår för att inte vet skulle se såren. Hade ju aldrig gått på en större häst men detta var en liten gosse, minns inte exakt men kanske ca 90 cm. Vet hade ju inte böjt sig ned o tittat under magen. När sko svärtan var borta var så var såren hemska….. Tänk vilken ärlig liten häst! Utförde sitt jobb trots att han måste haft jätte ont. Jag berättade ju detta för vänner som satt i Ridsports förbundets kör kommitté o detta var en av anledningarna till TR ändringen att man inte längre får starta maraton utan bak sele. Zorro var efter Bemilo o u. Pia av Friheten RS 797 som i sin tur var u. Pippilotta som var Furunäs stamsto Harvistoun Priscillas första föl, han hade alltså en nästan helt igenom en mycket intressant i stort sett engelsk stam men det viste jag ju inte då. Vi hade även med honom på Västs första utställning i Frillesås 1986. Om jag minns rätt så var han ensam i sin klass o fick 37 p vilket var riktigt hyfsat då. Sedan tappade ägaren intresset att bruka honom o jag såg nu att han hade pass i ASRP, men kan ju knappast vara i livet idag pga borttappad reg 8bevis. Kände för att skriva ned detta för denna lilla häst var en sådan där ponny som kan ge sin ägare hur mycket roligt som helst! Ursäkta ev tokiga skriv fel, surt plattan förbigår mig ibland. Rijruuu99

.:Aramis:.
2013-12-04 12:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Här har vi Gucci av Friheten  🙂

Real friends are hard to find, harder to leave and impossible to forget.

nakenkatt
2014-02-01 18:12
#40

hade en häst tidigt 90 tal som hette jenna av friheten.En kolsvart dam.

Upp till toppen
Annons: