Annons:
Etikettstammar-blodslinjer
Läst 6237 ggr
Talismana
2006-06-06 19:28

Bradstone?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som känner till någon shettis med Bradstone före sitt namn ?

Min medryttar shettis heter Bradstone Zorro. :) På bilden är han när vi åker hem från en tävling, kom 5a med 4 fel Cool Det var min andra tävling ;)

Annons:
Niklas
2006-06-06 21:25
#1

Det finns många Bradstone. Bradstone Navigator och Bradstone Singoalla till exempel.

Vänliga hälsningar

Niklas


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Cattis
2006-06-06 21:51
#2

Bradstone stuteriet har tidigare funnits i Stockholm. Först i Vaxholm, sen hos mig i Vallentuna. Sedan för ett par år sedan flyttade Linn hästarna till skåne, men nu är väl de flesta som finns kvar boende för tillfället på Olivehults stuteri i Östergötland.

Bradstone stuteriet startades dock i England, då de bodde där tidigare.

Zorro är fin, honom har jag träffat. Flört

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Talismana
2006-06-08 23:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jaha! Okej tack så mycket :D När träffade du Zorro? :P

Cattis
2006-06-08 23:25
#4

Jag hade hingstar på samma bete ett år (i Vaxholm), sen såg jag ju honom då Linn hade honom på ridlekiset.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

GerbeRosa
2006-06-09 01:31
#5

Även vi har sett Zorro hos Linn i Vaxholm. Barnen tävlade där under ett par år när de var yngre. Väldigt trevliga tävlingar som vi pratar om fortfarande.
Vink-vink till Cattis, för då är Du den Cattis jag hela tiden misstänkt att Du är… Du minns kanske inte oss…?

Cattis
2006-06-09 01:45
#6

#5 Njae, jag vet inte om jag vet… Jag vet ju inte hur ni ser ut eller så? Red barnen hos Linn eller var ni där med egen häst o tävlade? Vad hette hästen isf?

De tävlingarna var fantastiskt roliga! Bra stämning och bra tävlingar. Det var pga dessa tävlingar som vi startade RKS. Flört

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annons:
GerbeRosa
2006-06-09 11:01
#7

#6 Vi var där med vår egen shettis Roxiti som "prenumererade" på den rosa/lila rosetten "Bästa Ridsto".

Otroligt roliga tävlingar och bra för barnen som ALLTID blev uppmuntrade oavsett hur det gick.
Vi var med i starten av RKS men eftersom barnen snabbt växer så har vår tävlingskarriär efter det varit mer inriktad mot D-ponny (inte alls lika roligt). Nu är vi kanske på väg tillbaka till RKS eftersom vi inte ens har D-ponnybarn och ingen häst. Min grabb vill gärna köra och tävla i Agility.

Jag lovar återkomma med bilder från Linn och andra RKS-tävlingar!!!

Cattis
2006-06-09 12:48
#8

#7 Jaha! Då vet jag ju vilka ni är! Har ni Roxiti kvar?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

GerbeRosa
2006-06-09 16:53
#9

#9 Roxiti är kvar. Hon fyllde 18 år igår.

Detta blir konsigt i Bradstonelänken, men Du får flytta det om Du vill…Generad

Min äldsta dotter 20, har flyttat och lämnat hästlivet (tillfälligt hoppas jag). Den yngsta dottern är snart 13 och har aldrig varit lika biten som de andra två, så hon har också lämnat hästlivet. Grabben 17år, däremot, som Du säkert minns eftersom han var ensam kille redan då, håller på ännu och går Hästlinjen på Berga Naturbruk. Han kör och frihetstränar Roxiti, så hon är mer som en hund numer. Hon är så lättlärd den hästen.
Vi har ingen som rider, efter ett misslyckat medryttarförsök som slutade med att hon varit halt ett halvår. Första hältan under de 8 år vi haft henne och vi har verkligen ANVÄNT hästen, så det kändes lite trist när de gjorde så UPPENBART fel. Jag trodde bättre om "hästfolk" som de är.

GerbeRosa
2006-06-09 16:54
#10

PS Min bild är så klart på Roxiti… och allt jag skirver om shettisar är ju om henne eftersom vi bara haft en…

verran1999
2013-03-07 15:51
#11

Hejsan. Jag vet inte om ni har slutat skrivit oå den här men jag har ett shettis sto som heter Bradstone Nanou:)

shettismaffian
2013-03-08 13:20
#12

En vän till mig har Bradstone Touch. Mycket trevlig o duktig valack

Munken2002
2015-01-19 10:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#13

Hej!

På min ridskola står två Bradstone hästar

Bradstone Nirvana

valack född 1999-05-09

U:Nigella of Raddonmere

E:Olivehults Ghost

Bradstone Triss

valack född 1999-05-22

U:Bradstone Singoalla

E:Olivehults Ghost

Annons:
Upp till toppen
Annons: