Annons:
Etikett18-propositioner
Läst 3267 ggr
Mini-Angel
4/4/12, 8:41 PM

Bruksklasser Malmköping 26/5

Här kommer proppen till RKS Bruksklasser i samband med Shetland Östs utställning i Malmköping

Läs proppen noga innan du anmäler

PROPOSITION FÖR RKS TÄVLING I MALMKÖPING


I SAMBAND MED SHETLAND ÖSTS UTSTÄLLNING

28 AUGUSTI 2012

Tävlingen är endast öppen för medlemmar i Rid och Körklubben Shetland och Sveriges Shetlandssällskap.


Efteranmälningar mottages mot en kontant avgift på plats av 100:-. För sent inkommen anmälningsblankett eller betalning behandlas som efteranmälan och debiteras med 40:- extra per start.

2. Regler enligt RKS tävlingsmoment, se

www.klubbenshetland.se. 1.Anmälningstiden utgår 7 maj. Anmälningsavgift 60:- per klass, insättes senast sista anmälningsdagen på RKS pg: 120 79 91 - 9. Ingen startavgift. Skriv tydligt ryttarens/kuskens namn, antal starter, tävlingens plats och datum.

3. Följande klasser anordnas:

**

Klass 13-15: Agility för yngre barn, äldre barn och seniorer.

Klass 16: Tömkörd agility, för kuskar 16 år och över.

Klass 17 : Riden agility utan ledare men med vuxen på banan. Ingen åldersindelning

Klass 12 : Precisionstömkörning, för kuskar 16 år och över. Portbredd cirka 60 cm.

Klass 18 : Riden precision utan ledare men med vuxen på banan, ingen åldersindelning. Portbredd cirka 60 cm.

Rosett till alla placerade ekipage. Alla barn får rosett! De placerade ekipagen har möjlighet att köpa RKS plakett för 10 kr

4. Tävlingen hålls utomhus på inhägnat område intill utställningsområdet

5. Anmälan på RKS anmälningsblankett, ladda ner från


www.klubbenshetland.se. Anmälan skickas till: Sanna Eriksson, Sofielundsvägen 8b, 734 94 Strömsholm **

. OBS! Hela blanketten ska vara ifylld och underskriven för att anmälan ska vara godtagbar!

6. Barbackaridning är ej tillåten.

7. Frågor ställs till tävlingsansvarig Sanna Eriksson mail:

nanis2009@live.se 

OBS! Agility banan står redo kl 10.00 till 12.00 och Precisionsbanan står redo kl 12.30 till 14.00 Har man ej gjort sina starter innan dess så mister man sin chans att tävla. Gör gärna din start så fort som möjligt. Bästa Tömkörda Ponny ( Tömkörd Precision samt Tömkörd Agility)

Allround champion

(De TRE bästa resultaten + utställningspoäng)

**

OBS! Dessa priser delas ut sist på dagen när alla visat sina ponnyer o startat, man måste vara på plats för att kunna vinna dessa-skickas ej

**

RKS HÄLSAR ALLA VÄLKOMNA TILL MYSIGA MALMKÖPING!

OBS! Ingen anmälan via e-post!

8. Ryttar-/Kuskmeddelande samt preliminär startlista kommer finnas på hemsidan cirka 1 vecka innan tävlingen.

9.. Minst 2 startande i varje klass för att den ska genomföras som tävlingsklass. Vid endast 1 startande genomförs klassen som clear-round.

 10. Drop in start denna dag pga utställningen

11. Hederspriser kommer att delas ut till:

Annons:
Mini-Angel
4/4/12, 8:43 PM
#1

Givetvis strulade texten till sig på slutet,men hoppas den går att förstå ändå Flört

Silenos
4/4/12, 9:14 PM
#2

Du menar väl 26/5 ? Flört

cinna
4/5/12, 7:07 AM
#3

Funderar som sagt var på att anmäla till agilityn, men eftersom jag aldrig tävlat i den grenen, än mindre sett den, så undrar jag vad för sorts hinder det är är bra att träna på?

Vippbräda har jag hört talas om - låter *farligt* i mina öron med rörliga delar i ett hinder!!

Silenos
4/5/12, 7:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

De hinder som är vanligast är slalom mellan koner ( med bollar på som inte ska trilla ner ) , prasselband att gå igenom, en lastpall att kliva på, gå över en presenning, smal passage, ev backa , genom bommar.

Här en bild på pallen

Silenos
4/5/12, 7:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Försökte hitta fler bilder…..Här är en bild ( fotad hemma, ej tävling ) för att visa Vippbrädan. den har inga lösa delar. Den är stadig och rejäl, som en lastramp. Hästen går in och ut på kortsidorna.

Silenos
4/5/12, 7:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Andra vanliga hinder är Däcket, ponnyn ska ställa framhovarna i ett bildäck. "Fykanten" är en fyrkant av brädor, där en av sidorna har en annan färg . Ponnyn ska gå in via den färgade sidan, vända inne i fykanten, och gå ut igen via den färgade sidan.

Visar en bild på en hemmagjord variant av fyrkanten.

Annons:
cinna
4/5/12, 12:27 PM
#7

Tack för bilder och förklaring!Glad

Känns som vi har det mesta hemma för att sätta igång att träna på… Förutom plasband då… men vi hittar nog på något där ocksåFlört

Linnah
4/5/12, 3:39 PM
#8

#7 Plastbandshindret är superenkelt. Om du har två hinderstöd så räcker det att ta en lite tyngre pinne (så den ligger kvar) och knyta fast plastband på, och plastband hittar du på typ Clas Ohlson. Så gjorde jag och det funkade bra. :) Har du inga hinderstöd går det ju att sätta mellan två träd eller liknande.

cinna
4/5/12, 3:48 PM
#9

#7 Tack!

Silenos
4/5/12, 5:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här kommer bild på prasslet också ( med glad funktionär ) . Billigt o enkelt hinder Glad

Mini-Angel
4/5/12, 7:10 PM
#11

Givetvis är det 26 maj som gäller Flört

Tack Malle för bilder o info-superbra!

Ann-Christine
4/5/12, 7:50 PM
#12

Men vad roligt att det även blir bruks i Malmköping Kyss Kalasbra jobbat!

Mini-Angel
4/5/12, 8:50 PM
#13

#12 Ja! Dom som har marknaden var jätteglada! Nu hoppas vi på strålande solsken o en rolig dag Glad

Annons:
Mini-Angel
4/8/12, 8:24 PM
#14

Putt

Mini-Angel
4/15/12, 10:32 PM
#15

Är det någon som planerar att anmäla? Glad

Totte Trumpet
4/16/12, 7:30 AM
#16

vi planerar att anmäla till agilityn Flört

Adnocc
4/16/12, 7:58 AM
#17

Jag ska oxå anmäla!

Måste bara provtömköra lite här hemma först så jag vet om jag kan vara med i de klasserna oxå…

Mini-Angel
4/16/12, 11:15 AM
#18

#16 och #17  Vad glad jag blir!! Superkul!!

Mini-Angel
4/27/12, 10:08 AM
#19

Kom igen o anmäl nu!

Sista anmälningsdag börjar komma krypande Flört

cinna
4/27/12, 10:52 AM
#20

Måste träna lite hemma först och se om pållen är bildbarFlört

Annons:
Linnah
4/27/12, 11:45 AM
#21

Jag är anmäld! :)

Mini-Angel
4/29/12, 10:51 PM
#22

En vecka kvar innan anmälningstiden är ute Flört

Har kommit in anmälningar från några tävlingssugna Glad

Mini-Angel
5/5/12, 10:27 PM
#23

Anmälningstiden går ut på måndag Flört

Idag lördag är det 34 starter Skrattande

Silenos
5/5/12, 11:19 PM
#24

Fick höra också att det annonseras i lokalpressen att man kan komma och titta på Shettis-agility  Skrattande

Totte Trumpet
5/5/12, 11:23 PM
#25

oj, va inte det många ? Kul Skrattande

cinna
5/5/12, 11:52 PM
#26

Anmälan lagd på lådan i fredags, så den borde vara hos dig på måndag…Glad

Silenos
5/6/12, 7:55 AM
#27

Våra anmälningar är också på väg. 12 starter Skrattande

Annons:
Mini-Angel
5/8/12, 12:57 PM
#28

Nu har anmälningstiden gått ut o jag är jätteglad över att så pass många har anmält Glad

Fler än vad jag vågat hoppas på!

Inom kort kommer en deltagarlista ut då det ej blir startlistor pga Drop in Flört

Upp till toppen
Annons: