Annons:
Etikett22-reglementen-lagar
Läst 1586 ggr
Lauth
9/13/12, 10:18 AM

Betäckningsrapporter

Sitter här återigen och minns inte hur man gjorde förra året…

Är det till SH eller SSS som man ska skicka de gröna bladen för årets betäckningar?

Sen när jag läste vidare på infosidan längst bak i betäckningsblocket så står det "_I de fall inget föl rapporteras ska hingstägaren sända in blanketten till respektive avelsorganisation"

_Kan jag lägga dom i samma brev?

Annons:
Helena-Bergstrom
9/13/12, 11:26 AM
#1

Dom "vita" bladen som man skulle ha skickat till stoägaren ifall det blivit ett föl ska ju hingstägaren skicka in ifall inget föl blev. Så långt var jag med..

Men det står att den ska skickas till avelsorg som är SSS. Men jag dubbelkollade detta och det svar jag fick var att SH som ville ha dom bladen! Man blir inte klok på nåt tycker jag!

Jag har en undran till..

Min hingst har varit utleasad i sommar. Och hon skickar såklart in för årets betäckningar.

Men ska stoägaren rapportera resultatet till mig nästa år som hingstägare eller till den som leasat hingsten?

Och är det jag som hingstägare eller leasaren som ska spara dom rosa bladen?

Mmia
9/13/12, 11:38 AM
#2

#1 Rosa bladen ska väl följa hingsten.

Helena-Bergstrom
9/13/12, 1:03 PM
#3

#2 men om jag säljer hingsten då.. Ska jag skicka med alla rosa blad som blivit då under åren hos mig eller vad?!

Jag kan ju tycka att det är ok att jag som hingstägare ska ha dom rosa bladen om hingsten varit utleasa 1 säsong.. men jag vet som sagt inte vad som är rätt i det fallet.

susanne-s
9/13/12, 1:12 PM
#4

Helena jag tycker att du ska behålla de rosa bladen, antar att du tillhandahållit ditt block…
eg så skulle väl de rosa bladen följa hingsten… om någon behöver veta ngt som hänt bakåt så behöver man ju bara hitta hingstens nuvarande ägare… men jag vet inte.
Ang rapporteringarna så beror det väl på vad man kommit överens om. Ska stoäg rapportera till hingststationen så måste ju denne sedan rapportera till dig som isf rapporterar till SSS. För det sistnämnda hade jag själv velat göra med min hingst så man vet att allt kommer in som det ska.
Jag har skickat allt till SSS för flera veckor sedan och har inte hört ngt därifrån så jag antar att det gick bra. Dom sitter ju i samma lokaler dessutom.
SVAR TILL TS Ja, det hade jag gjort :)

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

AnnaFagerell
9/14/12, 12:36 PM
#5

Jag skickade mina till SSS i år för jag tyckte det var rörigt. antar att de blivit vidarebefodrade till SH för det var dit dom skulle egentligen…

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Miica
9/14/12, 4:24 PM
#6

Jag har med skickat mina till SSS men har kollat i blå basen och då står mina hingstars betäckningar med dem så sh har fått ta del av dem med :)


Annons:
Ann-Christine
9/14/12, 4:38 PM
#7

Jag har skickat mina betäckningsrapporter till SH (rekommenderat i och med att mina rapporter har en förmåga att "försvinna" i konstiga högar där).

Har även skickat med de makulerade (vita) efter att ha frågat dem hur jag skulle göra. Här kan man få olika besked beroende på vem man pratar med på SH, en annan hingstägare har fått beskedet att behålla de vita makulerade rapporterna.

Helena-Bergstrom
9/14/12, 5:15 PM
#8

Jag ringde idag SSS för att fråga hur vi skulle göra i och med att min hingst varit utleasad. Hon sa att jag skulle förvara dom rosa papperen.

Sen var det väl olika hur man kommit överrens med hingsthållaren tyckte hon. Men att enklast var att stoägarna rapporterade till mig som hingstägare och att jag skickar ut dom vita papperen till stoägare som får föl.

Frågade även (än en gång) om den vita delen för ston som ej fått föl, vad jag som hingstägare ska göra med den. Och den skulle SH förvara likaså den gröna delen. Så det ska skickas till SH, men hamnar det hos SSS så är dom ju i samma byggnad så det går bra ändå. Glad

Upp till toppen
Annons: