Annons:
Etikett22-reglementen-lagar
Läst 4507 ggr
jolenelarsson
12/16/12, 3:06 PM

Häst i bostadsområde

Jag undrar om någon av er har koll på vad som gäller när det kommer till hästar i tätbebyggt område?

Jag fick en ide till julafton att ta med mig min lilla mini hem och låta honom vara tomte. Detta skulle då innebära att vi tar transporten och ställer den vid huset. Sedan får han gå till ytterdörren (40m från parkeringen) och lämna paketen och sedan tillbaks till transporten och åka hem till stallet. Han ska alltså inte in i lägenhetn, men det blir ju att vi går på gångvägen utanför andras lägenhetsdörrar.

Vi bor i ett radhusområde, där alla är hyresrätter, så det är ingen bostadsrättsförening.

Annons:
Aribigga
12/16/12, 5:10 PM
#1

Jag var hemma med min kille i vårt bostadsområde idag och brukar gå igenom ett villaområde med honom. Det mesta som brukar hända att man hör ett barn hysteriskt ropa "TITTA EN HÄST!!"

Rent lagligt får man nog inte rida på en gångväg/cykelväg men jag vet inte hur det är om du leder.

Jag skulle inte oroa mig för det hela, det värsta som kan hända är väl att antingen du blir tillsagd eller att de sätter upp en hästar förbjudna skylt efterår.

lurvponnyn.vimeddjur.se

jolenelarsson
12/16/12, 5:20 PM
#2

Ja precis, det var det jag tänkte också.

När jag var yngre så red jag hem ibland, men då bodde i villa, och då hade jag hästen på tomten i flera timmar.

Folk kanske har mer överseende om de ser att han är utklädd till tomte också.

En kul tanke om det skulle sitta en skylt med en shetlandsponny och ett kryss över här ute i fortsättningen… ha, ha

Hanna-D
12/17/12, 7:35 AM
#3

Det är säkert inga problem, tänk på att ta med en grep så ni kan städa efter er om det behövs Glad

VeronicaP
12/17/12, 9:31 AM
#4

Vi hade ju hästarna mitt i ett samhälle för och red överallt. Min gamla ponny var även inne i staden och poliserna rider ju med sina hästar så de kan ju inte vara förbjudet precis

Hanna-D
12/17/12, 11:17 AM
#5

#4 Polisen är väl väldigt dåligt exempel? De får rida på motorvägen om så krävs…

Annons:
VeronicaP
12/17/12, 12:30 PM
#7

JO men om de får rida i samhället så kan nog även vanliga människor få göra det , ingen människa är väl så dum att de ger sig ut att rida på motorvägen om man är normalt funtad….

Hanna-D
12/17/12, 1:51 PM
#8

Poliserna får rida på gång- och cykelbanor, joggingspår etc, det får man inte som privatperson så det är stor skillnad.

Ellinor Johansson
12/18/12, 1:02 PM
#9

Vilken trevlig jultomte ideGlad

Har svårt att någon inte skulle tycka om det så länge man städar efter sig.

Silenos
12/18/12, 6:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Både igår och idag har jag varit o tomtat med Dumle vid olika förskolor/skolor, belägna i bostadsområden. En årlig tradition, och vi har aldrig stött på patrull. Men som precis som #9 säger, var noga med att städa undan så retar man inte någon i onödan . Glad

jolenelarsson
12/18/12, 8:13 PM
#11

Jo då. Han ska vara en liten tomte. Luvan är inskaffad idagGlad

De brukar ju "göra ifrån sig" ganska duktigt i transporten, så förhoppningsvis kniper han de 80m som vi ska gå.

Tror mina barn kommer minnas den här julens tomte länge!

bläsen
1/11/13, 7:36 PM
#12

Hur gick det med julafton? får vi se lite bilder!  Cool

Shettisblasen.se

shettisar, utställning, körning och pyssel.

Upp till toppen
Annons: