Annons:
Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 2559 ggr
Emelie.Videll
6/17/13, 9:13 AM

vårt forum :/

Jag har de senaste åren ägnat mer tid åt studier än stallet. De känns tråkigt men brukar klicka in här på forumet då och då för att få inspiration och för att inte tappa "Shetlands världen". Man får mycket tips och kul läsning MEN det är så MYCKET bråk och syrligheter och missförstånd att man blir helt less.

Vill ju bli frestad till att komma tillbaka och satsa inom shetland med de gör mig snarare deprimerad att nästan alltid behöva läsa om en massa tjafs. Känns som varje tillfälle till att skapa bråk ifrågasättningar tas.

Tänk om vi kunde hålla ihop. Vi delar en hobby och ett fridtidsintresse :)

Hoppas inget tar illa upp av detta, räcker med arg-trådar!

/Emelie :)

Annons:
Aribigga
6/17/13, 7:04 PM
#1

Jag tycker det är lustigt att jag som är här inne ofta missar alla gräl? 🙂

Jag tycker inte det är otrevligt härinne alls faktiskt.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Silenos
6/17/13, 10:40 PM
#2

Det är inte alltid gräl…men väldigt ofta blir det en tråkig ton och man letar hellre fel istället för att positivt coacha/uppmuntra.

Är ju svårt med det skrivna ordet, man hör inte tonfall och man ser inte ansiktsuttryck/kroppsspråk, lätt att det uppstår missförstånd. Ibland får jag också känslan av att man hellre pratar om, istället för med någon.

AnnaFagerell
6/18/13, 6:07 AM
#3

Sånt går ju alltid upp och ner. Människan är ingen robot som man kan programmera att vara si eller så. Alla har sina ups and downs och det syns var man än går. Människan är också en envis och svårförändrad individ och många har åsikter vilket är bra. Tänk så tråkigt det skulle vara om alla bara höll med varanda alltid, då skulle det aldrig bli några diskussioner heller.

Tror att felet hos många är att de tror att andra är fientligt inställda. De kan inte höra tonfall i skrift och många, bla jag det vet jag, har ibland svårt att uttrycka vad som egentligen menas utan att det behöver mena illa.

Det jag tycker är tråkigt är att många gör en höna av en fjäder.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Charlotte-Aveback
6/18/13, 7:58 AM
#4

#0: Vilket jättebra inlägg! Håller helt med dig! Vi är jättemånga som delar samma intresse, våra underbara shetlandsponnyer, och borde kunna hålla en trevlig och vänlig ton gentemot varandra. Det finns så mycket kunskap och erfarenhet att dela med sig av, om stämning och atmosfär tillåter. Där får vi alla dra vårt strå till stacken! Välkommen tillbaka! 🙂

Silenos
7/2/13, 9:16 AM
#5

Tack till sajtvärden som är uppmärksam och håller koll så att det blir en trevlig ton. ( Nu senast i varg-tråden ) .

Annette
7/2/13, 9:51 AM
#6

Jag får nog hålla med #1, jag upplever det inte alla så tjafsigt som det har varit.

Det skrivna ordet är svårt att tolka, men när det används svordomar och vissa andra uttryck  är det omöjligt att tolka det som annat än rena otrevligheter.

En annan sak, man måste inte alltid få sista ordet i en diskussion även om man är av annan åsikt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: