Annons:
Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 1949 ggr
Assim
2013-07-23 17:38

STULEN HÄST TRANSPORT

Vår häst transport stals utanför macken i Dalum vid Ulricehamn i slutet på förra veckan. De hade inte slagit larm för de trodde vi hämtat den själva.

Det är en blå Blå Boj Classic med sadelkammare o garderob, lite skador på skärmar samt på taket längst bak. Lite små klistermärken på men inget annat.

Det som gör oss mest ledsna är alla grejor vi hade i alla bruna visnings träns, vita föl grimmor, visnings grimskaft (hundkoppel eller delade kandar tyglar o några specialsydda. Se alltså upp om någon vill sälja sådant. Det var även 3 Barbour olje rockar lång, kort, samt en fodrad för vinterbruk. 3 skötväskor med massor av borstar o glans sprayer mm. Alltså allt man behöver för utställning och mycket av sakerna finns inte att få tag i längre. Så om du hör eller se något tipsa polisen 114 14, eller ring Hans 0702-500757 eller maila hannigart@outlook.com.

Snälla alla, håll ögonen öppna o sprid vidare!

Annons:
AnnaFagerell
2013-07-23 17:43
#1

Jättetråkigt men jag tror inte tjuvarna var ute efter sakerna i släpen… fick min stulen för några år sedan och det var en våg som gick just då när man använde hästsläpar för att köra runt och stjäla andra saker  och lasta i dem. Jag satte ut annons på blocket då att den var stulen. Innerväggen och bommen stal de så de fick jag köpa nya. I släpen fanns prislappar från en närliggande butik där det blev inbrott samtidigt. Håll utkik i skogar, längs vägar och på ställen där folk sällan kör, där dumpar de släpen när de är "klara". Tror inte att dom förstår att sakerna i släpen kan vara "värda" nåt.

Hoppas ni hittar den!

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Hanna-D
2013-07-23 18:43
#2

Registreringsnummer? Ett tips, kontakta hamnarna, mycket går till de baltiska länderna… Hade de klippt upp låset eller stod den olåst?

Assim
2013-07-23 22:12
#3

Häst transporten upphittad, tråden kan låsas. Det enda som var taget såvitt jag vet nu var de 2 bultar som håller kulhandsken plus en jacka men vi skall gå igenom den noggrannare när vi får hem det. Det stod bakom en semester stängd fabrik men ändå ganska nära en villa. Förstår inte att villa ägaren reagerat, det var dessutom parkeringsförbud där den står. De hade klippt upp låset. Verkstadsägarna är noga, men båda trodde att den andre ämnat den till mig o de hade inte pratat med varandra. Låsen till garderob o sadel kammare var också förstörda. De hade endast kört ca 3 km med den. Förstår inte vad det skulle vara bra för….. Är så himla glad att alla våra visnings träns och rykt påsar med sprayer etc var kvar. Mycket där hade aldrig gått att ersätta, tack alla för hjälpen. Nu blir det premiering, vi tänkte att vi får väl stanna hemma…. Inget släp o ffa inga grejer….

susanne-s
2013-07-24 00:30
#4

Underbart att läsa att den komit tillrätta.!
Då kan ni anmäla till RIMBO, den 25/8
Sista anm på fredag, 26/7
😎👍

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Assim
2013-07-24 06:09
#5

Vi hade så gärna kommit till Rimbo men augusti är vi redan bokade på 2 utställningar plus att vi skall ned till Bjärsjölagård o hjälpa till o sedan 3 års test 7/9. Ibland måste man vara hemma o plånboken skall ju räcka till annat än utställningar också…….

AnnaFagerell
2013-07-24 07:35
#6

#3 Jättebra att ni fick tillbaka den! Som jag skrev tidigare… de har använt den att köra stöldgods med!

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Annons:
susanne-s
2013-07-24 14:59
#7

#5 förstår :) Det var en chansning! :)

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Upp till toppen
Annons: