Annons:
Etikett20-föreningsfrågor-sss
Läst 1537 ggr
Annette
6/20/15, 4:19 PM

SSS hemsida

Finns det någon information om årets Riks på SSS hemsida?
Jag kan inte se något mer än den gamla texten där det står att propositionen kommer att publiceras på SSS hemsida men det kan ju vara min dator som inte uppdaterar sidorna trots att jag tömt minnen och startat om.

Nu är det bara 10 dagar kvar av anmälningstiden och jag skulle behöva veta till vem jag vänder mig till för att boka box eller om det räcker att kryssa i anmälningsblanketten.

Annons:
AnnaLenaK
6/21/15, 8:30 AM
#1

Tror det är Elisabeth Jeppson du ska kontakta angående uppstallning.

PP
6/21/15, 1:11 PM
#2

Det är verkligen tråkigt att SSS inte tar till sej av kritiken och använder sin hemsida för att informera sina medlemmar…

Har man FB kan man ibland få lite mer information (kopierat från SSSs fb-sida publicerat 30 maj (!):

RIKSUTSTÄLLNINGEN 2015 VETLANDA
Helgen 1-2 augusti genomförs vår riksutställning i samarbete med Svenska Ardennerhäst föreningen.

Platsen är Vetlandaortens Ryttarförening.
Upplandavägen 19 Vetlanda

Vi kommer genomföra utställningen i två separata ringar.
Ardennerföreningen kör enbart bedömning på lördagen, för att sedan under e.m. genomföra sitt årsmöte. Under söndagen ges kritiken till samtliga.
Vi i SSS har bedömningen uppdelat på två dagar, under lördagen visas samtliga unghästar (1-3 år), valacker och vuxna hingstar.
därefter avgörs Championaten för dessa.
På söndagen visas föl, fölston och gallston.
Fördelningen av klasserna kan ändras något då vi vet antalet anmälda ponnyer, dock visas unghästarna under lördagen.
På söndag kl.14.00 är det stor final med Best in Show för respektive raser, därefter dömer samtliga domare gemensamt Overall Best in Show.
Boxar finns att hyra för 400 kr hela helgen bokas hos Elisabeth Jeppsson kassor@shetlandsponny.se och betalas in med anmälan på SSS bankgiro 260-9675
Övernattning: 
Vetlanda Stadshotell 0383-12090 uppge ” ryttarpriser”
och att det gäller riksutställning då priset är subventionerat.
Enkelrum per natt 400 kr
Dubbelrum per natt 600 kr
Kvarndammens Vandrarhem 0383-19921
Central hotellet 0383-10007
Camping finns på anläggningen, med möjlighet till el för 250kr helgen.
Camping utan el gratis.
Under båda dagarna kommer ryttarföreningen att anordna väl tilltagna och rejält lagade frukostar.
Fest:
På lördagskvällen blir det dans till liveband. 
Kostnad per kuvert 200 kr ( barn 75kr)
Anmälan till Annalena Hulsebos utstallning@shetlandponny.se 
senast 20 juli.
Vill du vara med och sponsra utställningen med ett hederspris kontakta
Camilla Kjellman sandbacka@hotmail.com 0732-552358

Vägbeskrivning
Från Jönköping, Nässjö, Eksjö;
Vid Nydalarondellen följ skylt Oskarshamn väg 47. 
I följande två rondeller – kör rakt fram. 
Efter sista rondellen kör ca 800 m, sväng vänster ”Ridhus”.
Från Värnamo, Sävsjö;
I första rondellen sväng höger. Nästa rondell rakt fram. Kör ca 800 m,
sväng vänster ”Ridhus”.
Från Växjö, Ljungby; 
Sväng till höger i rondellen. Kör ca 800 m, sväng vänster ”Ridhus”.
Från Målilla, Västervik;
Efter järnvägsövergången kör ca 500 m, sväng höger ”Ridhus

se även kartlänk

Se även kartlänk: http://kartor.eniro.se/m/acM5V

Annette
6/21/15, 9:35 PM
#3

Tack för info :)

Informationen i #2 var betydligt mer utförlig än den i tidningen, dessutom  200:- billigare boxhyra.

Jag känner att jag börjar ledsna när det skall vara så svårt att få tag i information för den enda utställning SSS arrangerar. Så är det inte med de lokalföreningar jag brukar ställa ut hos, de är tvärtom måna om att få så många deltagare som möjligt och är duktiga på att använda sina hemsidor för information.

Kris_J
6/21/15, 11:24 PM
#4

(På SSS Facebook finns att läsa:

 "Detta är en informationssida till medlemmarna. All information som läggs ut här kommer även att finnas på vår hemsidan www.shetlandsponny.se

Ovanstående utfästelse är jättebra, men det blir inte så bra när det inte uppfylls.)

Gällande riksen så har samarrangerande ardennerföreningen haft information ute på sin hemsidan sedan i april, dessutom har de möjligheten att anmäla direkt på hemsidan.  http://www.ardennerforeningen.nu/?p=5544

Veritas odium paretFörvånad

Caninapersika
6/23/15, 12:03 AM
#5

Denna informationen kommer ut i nästa tidning. Nu finns informationen på SSS hemsida.

Upp till toppen
Annons: