Annons:
Etikettpremiering
Läst 1214 ggr
Linnea_Gu
2016-08-17 08:02

Göra om Premering?

Hejsan!

När mitt sto -12 gjorde Premering förra året som 3åring ömmade hon i bakhovarna och fick neddrag på poäng i traven. Vill såklart göra om Premeringen men får man det? Hon är även kvalad i trav och får nu tävla, är det något som ska anses som "merit" och skickas in någonstans? 

Mvh

Annons:
ThiffannyJ
2016-08-17 10:21
#1

Man kan inte göra om den på så sätt att hon t ex kan få diplom senare. Du kan bara visa henne för diplom som treåring. Däremot kan du visa henne senare i livet för att t ex höja henne till GI. Men hennes poäng som du stamboksförde henne på finns ju kvar. På sidan 7 här kan du läsa mer :)

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Linnea_Gu
2016-08-17 10:57
#2

Okej tack snälla! Då kan jag alltså anmäla henne till en premering nu innan sommaren är slut för att försöka uppnå GII ? Behöver jag ha med något intyg på hennes kval i travet eller finns det registrerat?

Kris_J
2016-08-17 13:07
#3

#2 Du kan höja henne till GII utan att visa henne igen, det räcker med ansökan(länkad) och en kopia på resultatlistan från kvalet. Det kostar 200 kr.

http://www.wordpress.shetlandsponnyn.se/wp-content/uploads/2014/05/Ans%C3%B6kan-G-GI-GII.pdf

Självklart kan du visa henne igen för höjning om du hellre vill det.

Veritas odium paretFörvånad

ThiffannyJ
2016-08-17 13:50
#4

 #2 Jag tror dock att de flesta anmälningstider för i år har gått ut?  Du får kolla på SH's sida. I värsta fall får du visa nästa år, eller som #3 skriver höja henne pappersvägen och inte visa, men de tycker jag personligen är lite synd om du vill visa upp en bättre trav :)

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Annette
2016-08-17 14:19
#5

Det går fortfarande att anmäla till Uddetorp och ev Vreta. Men det beror ju förstås på avståndet om det känns rimligt.

Upp till toppen
Annons: