Annons:
Etikettstammar-blodslinjer
Läst 1284 ggr
Kb.vildhjärta
2017-12-12 13:45

Efterlyser Shettis född 2013 i Kristianstad

Har fått hem en bedårande hingst som är oregistrerad. Han är troligen född 2013, möjligen 2012. Hämtades från Kristianstad som åring? Det är kanske inte så stor chans att få reda på var han kommer ifrån, men jag vill ge det en chans. Han är snygg, rör sig bra och har trevligt psyke. En eventuell uppfödare borde vilja se resultatet, oavsett om föräldrarna är registrerade eller inte :) Och jag skulle vilja veta vad det finns för eventuella talanger i släkten, så att jag matchar honom rätt. Fux med ljusare lite lockig man, stjärna och snopp, knappa metern hög nu. Alla ledtrådar välkomnas :)

Annons:
Stallmima
2017-12-13 22:17
#1

Har du pratat med tidigare ägare?  och ev de innan?

Kb.vildhjärta
2017-12-14 00:10
#2

Ja, och det enda jag får fram är att han hämtades eller kom med transport från Kristianstad för ungefär fyra år sedan. Det finns orsak till att det inte går att fråga mer. Tänker att de flesta stuterier och uppfödare registrerar och chipmärker sina hästar innan försäljning, men om någon känner igen sig i tidpunkt och att hästen inte är chipmärkt får hen gärna höra av sig till mig.

Annette
2017-12-14 06:40
#3

Då har ponnyn heller inget pass?

Det måste den ha och det skaffar du genom SH.

hippoteket
2017-12-14 18:00
#4

#3 jag har sett efterlysningen nån annan stans. Syftet är att försöka ta reda på om det finns kända, renrasiga föräldrar så att den kan registreras hos SSS. Jag fattade det som att ts vet att den behöver ha ett pass.

Kb.vildhjärta
2017-12-15 19:54
#5

Jo det stämmer att jag vet att hästar måste ha pass. Jag är beredd att DNA-matcha honom om det finns möjlighet att få fram hans stam, men jag är även intresserad av hans släkt oavsett om de är registrerade som shettisar eller inte för att höra vad dom har använts till.

Upp till toppen
Annons: