Fölboxen - Skärgårdens Marwin
Stuteri Skärgårdens fjärde och sista föl i år blev en svart hingst, med strimbläs. Han skall heta Marwin och är e. Plutus v. Dorpzicht.
2007-05-05 ~ Skärgårdens Marwin
Nu har vårat sista föl för året kommit! Den 5/5 kl. 23.45 fick Naomi vd Bloemhof ett svart hingstföl med en strimbläs? Pappa är Plutus v Dorpzicht. Fölis har fått namnet Skärgårdens Marwin. Är det någon som vet vem han kan ha ärvt sitt tecken ifrån? Vore skoj att få reda på det.

Fotograf: Johanna Pettersson - bilden får ej tas/lånas härifrån utan fotografens tillåtelse.

Vill Du visa ditt föl här i fölboxen? Maila då bild och info om ditt föl till cattis@monkeytoys.com så lägger vi in en artikel om ditt föl.
Stuteriets hemsida
Tidigare föl i fölboxen:
- Bäckdalens Amigo
- Ädelssonsn Atlantic
- Havsrosens Cara Mio
- Slättens Miss Moneypenny
- Tunstas Merilyn
- Gullsmyras Aron
- Skärgårdens Moneybrother
- Gervalds Lilo
- April 2007
- Mars 2007
- Sammanställning över fölboxen 2006
Av: Cattis
Datum för publicering
- 2007-05-06
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Grattis!

Grattis, coolt med bläsen! Blir lättsåld :-)
/Cattis
Grattis ! en jättefin kille.

Grattis! hjälp! vad fin.

Grattis till en riktigt fin liten kille! Vilken härlig bläs!

Grattis! Kul med en bläs på honom!

ååå vilken sötis :) stort grattis
helt underbar juh! lyckans er.. =) har en egen avkomma efter plutus!

Grattis, vackert med tecken på svart.
Grattis igen till en underbart söt liten fölis! 
Grattis
Grattis! Det där blir en riktig liten charmör. 

Grattis
Vilken sötnos, grattis igen!
ååååå vilken goding! Grattis
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Så fin! Grattis!!

Grattis från oss också! Kul med tecken!!!!

Grattis!

Grattis så fint det kommer att bli med strimbläs på en svart liten en
Grattis!

Grattis
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Grattis!

Grattis!!!!!!
TACK för alla grattishälsningar! Vi är så glada över lille Marwin! Svart med bläs har länge varit våran dröm att få! Ingen som har någon teori om vem han kan ha ärvt det ifrån?

Grattis! Härligt med tecken i ansiktet! 
Jag skulle kalla tecknet för stjärn med bruten strimbläs och snopp - för är inte strimman bruten på mitten, eller är det bilden som visar lite galet?
Ett annat alternativ är skjuten stjärn, förenat i stimma med snopp.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

#24 Från Rosson kanske. Bakåt finns ju vad han nu hette (Märta hjälp?) hingsten som ligger bakom massor av vita tecken i ansiktet. Polestar? Eller vad hette han nu igen? En S-hingst, minnet är kort… Määäärta?
Jag fick en hel del tecken på mina Rosson-besläktade iaf.
Stjärn och strimbläs kanske man skall skriva?
/Cattis

#27 Jag har inte Transyboken här just nu, men om ni har den så har jag för mig att det står i den. Om den hingsten som oftast kan spåras bak i alla stamtavlor på shettisar med vita tecken i ansiktet.
/Cattis

#28 Är rätt säker på att Rosson finns i min hingsts stamtavla också, och han har ju bevisligen vita tecken i ansiktet.
www.stuteriprecious.se

#29 Näe, men Rosafir finns som farmorsfar till Rival. Och han går också tillbaka till den hingsten, lååångt bak - precis som Rosson.
/Cattis
ok, Nej vi har inte den boken. Står det nått i den hur PoleStar själv såg ut?

#30 Ja, men dåså.
www.stuteriprecious.se

#31 Ja, om det nu var Pole Star ja, skall kolla upp det om inte Märta räddar mig snart :-) Isf finns han på bild.
/Cattis
Om Pole Star står det:
During the 1920's, Pole Star was the stallion being used on mares in the Stud. He was by Diamond Star out of the mare Othello - once again full of Londonderry blood lines and was 37" in height. He was bred on Bressay by Andrew Manson, purchased in 1921 and used on a great number of mares in the stud until 1935.
Är ett foto på honom också, går dock inte att se om han själv har några tecken i pannan. Jag kan scanna in bilden och maila dig Johanna.
#34 Vore jättesnällt om du vill göra det! Tack så mycket!
Polestar finns i stamtavlan på en del svarta ponnyer m. tecken. Bla. de efter Rosson/Rosafir.
Våran uppfödning Fender e. Fernando o morfar Plutus har ju vit kota bak.

Då är det nog inte Polestar, för då står det om de vita tecknen. Men som sagt så skall jag kolla sen, vem det var. :-)
/Cattis

Grattis! Gud va söt!
Grattis!Vilken sötnös!