God Morgon 20/7
Här skiner solen från en klarblå himmel idag!!
Ååh, om det kunde få vara så ett tag. Behöver ju verkligen få in lite hö nu och det måste ju torka i backen innan man köra ut på gärdena. Tror aldrig jag varit med om liknande…..
Nu ska hunden och jag köra vårt morgonrace, sedan ska pållarna få lite välbehövlig styling under dagen, deras lerinpackning har suttit länge nog nu….
Ha en skön solig dag alla!!
God morgon!
Jobbar min sista dag innan semestern *juuuuubel*. Ska bli så skönt att få lite vila och hinna med att göra en massa roliga saker. Förhoppningsvis kan jag gå lite tidigare idag.
Ha en bra dag!

Go morgon
Ja solen skiner här oxå, man blir på väldigt bra humör !! barnen o jag börjar vår andra del av sommarlovet idag.. ska bli skönt. Jag hoppas vädret håller i sig nu, för alla er som ska ta hö.. vi behöver snart köpa mer hö, o grannen har ej heller slagit..
Jag hoppas att vi får lite besök idag eller i helgen.. För vi väntar hem våra 1års hingstar, ska bli så kul o se dem !!! Igår körde jag Trixy till min jobbarkompis, hon ska vara där i 6 veckor som sällskap till hennes häst, plus att hon ska börja med inridningen ! hoppas det går bra..
nu ska jag dricka kaffe på trappan

morrn morrn
här vaknade man tidigt idag. Hunden har mått dåligt i natt så de har varit till att passa upp henne. Blev sent i säng i går. VAr på besök hos Anne och Ben på Jäboruder. Helt fantastiskt. Nästan helt omöjligt att åka dit utan att köpa ngt
, De blir nog ett nytt sto men ja ska prata med stallägarna först så de är okej. Dom har sagt att ja får ta hem mer hästar men vill kolla ordentligt med dom först. Sen får man väl leva på bröd och vatten resten av året. Men vad gör de när man får ha fina pållar hemma i hagen
.
Solen skiner även Borås. Men ja och vovven ska nog ta en lugn dag idag. Tjejerna ska rida långtur på Rosa idag. Då blir Rosa glad. Hon är pigg som en duracell kanin så hon kan behöva komma ut lite granna.
ha en bra dag

Här skiner också solen.
Hoppas denna dag blir bättre än slutet på gårdagen. Jag blev tvungen att ta beslutet om att avliva en av mina ponnyer. Nu är det över och det var det enda jag kunde göra. Men fy sjutton vad konstigt det känns idag. Känner mig mer som en urvriden disktrasa än som människa. Och vad tomt det ser ut i hagen utan den vita färgklicken.
Idag är det sista arbetsdagen före semestern. Måste skriva klart informationen till vikarien, skulle gjort det i går kväll, men då blev det som sagt andra saker.

#4 tänker på dig Annette. Inte kul att behöva ta sånna beslut. tröst kram.

#4 Ååh Annette, så sorgligt. Våra tankar finns hos er.
# 4 Vad ledsamt, tänker på dig och din familj.
#4 Så tråkigt Annette…
Skickar många tankar från Brottby
har varit o tvättat o putsat på Kefir inför hennes premiering i morgon…ska bli spännande o se hur det går. Ska ta mannen till hjälp att hålla Kelda under visningen…hm, ännu mer spännande o se hur det går…;-) Han är INTE hästvan!!!

Tråkigt Anette , tänker på dig och din familj
#4 Beklagar din sorg.

Tack så mycket alliopa!
god kväll!
Nu har sommaren kommit till skåne, vi har haft underbara 28 grader här idag. Har även byggt ut stohagen IGEN så nu har dom bete ett tag till.
Sen är jag även hästvakt idag och i morgon så sovmorgon kan jag ju glömma
dom där ska ju ha mat redan vid 7 på morgonen,och sen ska dom ut. Inga shettisar utan fin fina fullblod
blir kanon för jag får foder i betalning passar ju extra bra nu när heddan äter kraftfoder
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Jaha då har vi äntligen kört in lite hö då! Ska fortsätta i morgon, är lite mör i kroppen efter ca 15 balvagnar.
#4 Jag vet hur det känns, suck det är aldrig kul det där…

#4 Så hemskt tråkigt, Annette! Beklagar sorgen och tänker på dig.

#4: Usch vad tråkigt Annette! Tänker på dig!