Gamla bilder

ja det kan man säga dt va riktigt gammla bilder så gammla bilder har inte jag men men kanske kan skrapa fram ngn bild från när ajg red shettland en gång i tiden
ir jag skrapar inte fram morsan får göra det hon som ahr koll på alla bilder hon är osså värd för Kolhydrater här på iFokus Margareta heter hon..

#6 Haha! Snacka om att resa tillbaka i tiden. Jag minns när Anton såg ut så! Kan ju bero på att jag var där… hrm…
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Som en julgran ungefär…
Numer pensionär i Nynäshamn

hehe det va gammla tider det

Kul att se bild på Lisett då jag tävlade Liston mycket när han var yngre!
Är det ingen fler som har gamla bilder?

Hej, här kommer några bilder från 1973+1975.
Det är ston ur en gammal stostam som fanns redan på 50-talet i Uppland. Det är Jackie (som föddes hos oss i mars 1973) och hennes mamma Macedott f. 1964 (de är bl a mormor och gammelmormor till Smedens Rival) och släkt med Patronhästar och Ekholmens Nicke m fl. Ur den här stolinjen kom flera skäckar och blacka hästar. Skäckar med inte så mycket vitt på.
Ston födda på 50-talet, såsom Patrons Rosamunda, Kalotta och Blixtra f.1960, var ponnyer nästan alla i trakten kände till och många lärt sig rida på. Långt in på 80-talet kunde man hälsa på P. Rosamunda som vid dryga 30 års ålder gick fritt och betade runt sitt slott.
Kul att se! Jag vill också se fler gamla bilder!
Har själv en del gamla på dia, men vet inte om man kan scanna dom eller hur man skulle kunna göra, någon fotokunnig som vet?
Håller med, kul att se. Fortsätt!
#0: Jag har startat en Facebookgrupp; Shetlandsponnyer från förr och jag undrar om jag får låna bilden av Sweetie till den?
#2: Lånar gärna denna också om du vill?
#14: Jag har startat en Facebookgrupp som heter Shetlandsponnyer från förr och nu undrar jag om jag får låna denna bild till gruppen?