Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 2385 ggr
Tinula
0

Amerikansk Hästauktion

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söndagen den 16 Juni bjuder Mormors Stuteri i samarbete med Humlahage in till Amerikansk Auktion på Tomellilla-Österlens Ponnytravbana i Tryde, vid Tomelilla. 

Förutom Hästauktion blir det ponnyridning, häst & vagn, ansiktsmålning, smådjurszoo och lotteri.

Läs mer på hemsidan, där kommer också en presentation av de hästar som ska vara med läggas ut.

Charlotte-J
0

Om det är trådskaparen som har mormors stuteri så vore jag väldigt tacksam att bli tillfrågad innan min bild på Morendo används på den hemsidan!! Ska den vara kvar så ska mitt namn anges som fotograf annars tar ni bort den!!

Amor vincit omnia Kyss

Tinula
0

Det är det inte, men jag kan framföra det. Vilken av bilderna är det du har tagit? 

Kontakta gärna Malin på malin@mormorsstuteri.se

Ha en fortsatt trevlig dag 🙂

Tinula
0

Puttar upp den här tråden nu när det är mindre än en vecka kvar till auktionen!

Tinula
0

Klockan 9 kommer vi att börja presentera hästarna samt utropspriserna. Klockan 11 sker första prissänkningen, därefter sänker vi priset en gång i timmen fram tills dess att dagen är slut.

PP
0

Vilket synnerligen märkligt koncept… 😮

Tinula
0

# Hur menar du då?

jolenelarsson
0

#5 Jag tänkte lika dant som du, men jag har å andra sidan aldrig varit på hästauktion, så jag tänkte att det kanske är så det går till🤔

PP
12

Vanligtvis brukar väl auktioner gå till så att det säljs till högstbjudande. Att sänka utropspriset varje timme känns ju ungefär som prisrally på Åhléns - rätt rolig idé för saker, inte så värdigt när det handlar om levande djur…

[Shettisar]
5

Trångsynta Sverige😴 Roligt inslag i hästvärlden.

Tinula
0

De sista förberedelserna inför morgondagens auktion pågår för fullt, och vi hoppas såklart på många besökare! Ta hela familjen med er till Tomelilla och besök vår auktion på söndag.

Tinula
0

Då var det dags:

Välkomna allihopa på en riktigt trevlig dag på Tomelillatravet!

Det blir hästauktion, ponnyridning, häst & vagn, lotteri, kiosk, ansiktsmålning.

AnnaFagerell
2

Vore kul att få veta om någon köpte något och vad priserna låg på. Var själv ej där då jag inte ska ha fler hästar

Medarbetare på djurskydd.ifokus

[Shettisar]
0

Hur gick det? Farligt att åka på auktion om man inte ska ha fler hästar absolut..Men är ändå nyfiken.🙂

Tinula
3

För att vara första gången gick det väldigt bra, tyvärr kom det inte så mycket folk som vi hade hoppats på. Om de var vädret eller om vi gjort för dålig reklam vet jag inte. På det hela flöt allt på, det är några småsaker som vi kommer ändra på till nästa år om vi kör igen.

8 hästar blev sålda, ingen såldes till underpris.

Kris_J
0

Var de 47 st till salu totalt?

Veritas odium paretFörvånad

Tinula
0

Ja det stämmer :)