Utställningsfin?
Funderar på vilket schampo och pälsglans som är bäst. Någon som har nått tips och som går att få tag på? Sen funderar jag på hur jag ska fixa svansen, jag tvättar ju den och tar balsam och pälsglans men jag har sett att många får svansen riktigt "fluffig" och STOR. Hur gör ni och vad använder ni?
/ Johanna

Jag använder olika shampon, har just nu färgschampo från Hööks. Fox fire tycker jag är bästa pälsglansen. För att få fluffig man och svans så använder jag en vanlig hårborste och borstar med. Sen brukar jag dra på lite barnolja på manen och svansen, så att det glänser lite extra.
jag använder sunsilk schampo och balsam. Kan inte få manen bättre av det
här använder vi bara final bloom helt outstanding.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Använder Gliss vid badningen. Super! 
# det är ett helt outstanding pälsglans, du kan beställa det genom Daijmie här på forumet.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#3. Vanlig hårspray skulle jag inte prova.
#4 Det använder jag mycket på hästarna, ingen fara alls om man inte sprayar direkt i hårbotten eller i svansroten

#8. Blir inte det kladdigt om det är fuktigt ute? Vet ju hur man själv ser ut i huvudet när det regnar i hårsprayen.
#9 faktiskt inte, svansen glänser och den blir sådär fluffig. Använder alltid spray med extra hård hållfasthet. Blir jättebra