Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 746 ggr
sanne
0

Utställning i Håcksvik 22 September

Nu fick jag papprena, och årets utställning är den 22 September i Håcksvik. årets domare är Ronny Johnsson o Gun Johnsson.

jag kommer lägga ut mer info lite senare, men det är en utställning som är öppen för ALLA raser, och förra året var det med 23 st shetland !!!! vore kul om ännu fler kommer iår.

Denna utställning anordnas genom svenska russ föreningen, den räknas som avelsvärderings grundande .

Återkommer med mer info…

Marta
0

Visst var det samma datum som syd har utställning oxå?

sanne
0

Ja det tror jag, det var väl unghäst utställning då ja…  men hoppas det kommer några i år oxå, för det är en mkt trevlig o väl organiserad tillställning

Kris_J
0

Ja, Gråmanstorp, Susanne Hellum.

Veritas odium paretFörvånad

Milla
0

jahapp då kommer vi inte upp sanne

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

susanne-s
0

Var ligger Håcksvik??

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Kris_J
0

Mellan Svenljunga och Ullared ungefär….

Veritas odium paretFörvånad

zettan
0

ja kommer med 2 hästar Skrattande

IdaS-A
0

Jag ska nog anmäla dit, antagligen Rosemary och kanske cikan eller Zessan.. vi får se, vore kul att visa Rosemary iaf.

Madelene_Udd
0

Ja, jag funderade på det idag, om jag kanske skulle visa Ella och fölis… men jag vet inte…hinner väl fundera lite på det…

En annan undran: Om man åker på en utställning som är avelsvärderingsgrundande, men inte annordnad av SSS kan man få in dom resultaten i webstamboken?

zettan
0

#9 Nej du kan inte få dom resultaten i stamboken är ja nästan säker på. Rätta mig om ja har fel ngn?

Cattis
0

#10 SSS lägger inte in dem nej. Det som finns iwebbstamboken är enbart från SSS o regionalföreningarnas utställningar, förutom från ett par lokala ponnyföreningars utställningar som jag lade in för ett par år sedan.
Jag har bett om att få fortsätta med det, men fick til lsvar att jag skulle ta det med styrelsen - och det har jag både glömt och inte orkat ta tag i. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.