Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1184 ggr
annie
0

Hur ser era treåringar ut?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vinterpälsen faller av i drivor och försvinner gör mitt runda goa sto… Hjälp! Tycker helt plötsligt hon ser så liten och tanig ut…

Hur ser era treåringar ut? På bilden har mitt sto mycket av vinterpälsen kvar… Tur det är betesdax så hon får lite hull Glad

Annette
0

Jag tycker inte hon ser tanig ut.

RebeckaSvensson
0

Så här ser en av mina treåriga hingstar ut.

RebeckaSvensson
0

Och här är en annan. Ingen av mina är direkt tjocka, men de lär säkert lägga på sig en hel del på betet.

annie
0

Näe, på bilden ser hon riktigt rund ut… men så var det när hon hade vinterpälsen då…. Nu framträder en liten speta… Glad.

Ellinor Johansson
0

Lady In Red ägare Mia Liljeberg

Kris_J
0

Jag har en rund rejäl madame som ska få motionera en hel del. Det är den leriga i förgrunden.

Veritas odium paretFörvånad

Kris_J
0

Så här välutvecklad var hon som ettåring, vilket inte jag är helt glad åt.

Cattis
0

#7 Ettåring?!? Jisses…

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

#7. Ojdå, jag skulle inte gissat på att hon bara var ett år där. Men fin var hon.

RebeckaSvensson
0

#7 Så jättesnygg!

VeronicaP
0

Det här är Dalsgårds Jasmine som vi har här på foder då hon ska tävla i trav för oss i år.

VeronicaP
0

Slättens Eminem 3 årig hingst (fuxen)

Kris_J
0

#11-12 Väldigt spännand med Jasmine…kvalade hon igår? Eminen var himla snygg!

#8-10 visst var hon kanon fin som ettåring men det är inte av alltid av godo att vara så väutvecklad. Hon har liksom inte haft något att växa i så att säga. Hon är väldigt grov nu och har ganska mycket hull. Så det är något att kämpa emot nu om jag ska visa henne. Men operation bantning och motion är inledd. Hon fick 41p som ettåring men som hon är i dagsläget så är det en bit dit. Hon är knappt metern och över 142 cm i sadelgjordsstaden. Skenan är ca16.5. Allstå fröken rejäl, personligen skulle jag önska att hon var något elegantare.

Ska påpeka att hon inte, tvärtemot var många trott, fått massa kraftfoder vinter/vår som ettåring. Hon har alltid gått på lösdrift. Mina beten är inte heller de rikaste. De är  sk ogödslade naturbete längst med en bäck.

När hon visade på sommar premiering som ettåring fanns det på plats treåringar som var sämre utvecklade än henne.

Kris_J
0

#3 vem är det?

RebeckaSvensson
0

#14 Åkaregårdens Encym heter han, e: Timothy u: Furunäs Ina ue: Furunäs Fernando.

Cattis
0

#13 Förstår ditt dilemma och håller med. Därav mitt "jisses". :-)

/Cattis

sanne
0

Så här ser vår 3åring ut. det är Lillegårns Loni, u. Furunäs Bonzo - Asynja.

Hon är tjock, men går på bantning nu.. på kortet har hon ju massa päls oxå..

[Anna-N]
0

#15: Han ser så trevlig ut ! Men det har jag ju tyckt förut också :Flört

veronicarickfelt
0

d här är min 3 åring som hingst, nu är han valack! mycket lugnare o hantera.. alla som såg honom i bullersta hålla me om att han va helt vild..

moa
0

Så här ser min 3 åring ut nu. Han är fet men ska banta och börja motioneras ordentligt snart och ev. får jag ta bort honom från betet.

Ahnna
0

Här kommer en bild ifrån i vintras, tror att det var i februari eller möjligen tidigt i mars. Inte världens bästa bild, men jag har ingen bättre om jag inte får låna Anettes bild (var det va?) från Rockelstad…?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

RebeckaSvensson
0

#18 Tack :-)

Annette
0

#21. Här är bilden från Rockelstad.

Pratade jag med dig där? Du stod ju inte som ägare i katalogen, så det var inte förrän jag kom hem jag började fundera på om jag gjort det.

VeronicaP
0

#13 Nä Jasmine kvalade inte då , hon fick sin första vaccinations spruta i fredags.  Tack jo jag gillar han själv Eminem så jag får väl anmäla till höstens premiering.

cinna
0

Exita, foderpållan minGlad

Testar att länka till Rockelstalänken:
http://shetlandsponny.ifokus.se/Sites/77b4b305-fb0b-4f93-bb82-
annars får jag be Annette om hjälp jag med…

HELP, funkar inte, Annette, tjohoo, var är du??

Annette
0

#25. Här kommer hon Glad

cinna
0

Du är en klippa AnnetteFlört. Tack!

Annette
0

Det var så lite. Ursäkta att det tog lite tid ;)

Ahnna
0

#23 Tack! Det är den nyaste bilden "jag har" på henne.

Japp, vi pratade, det var jag som sa att jag förutsatte att fotograferingen inte låg till grund för poängen. (Appropå att hon var lite knölig att ställa upp.)

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Denna kommentar har tagits bort.
Annette
0

#29. Då vet jag nog vem du är :) Blir lätt lite rörigt på utställningar. Jag brukar prata med massor av människor som jag inte har en aning om vilka det är. Ibland går det upp ett liljeholmens när man kommit hem eller så ;)

Charlotte-J
0

Här kommer en bild på vårat 3 årssto Kryddgårdens Socker som ska visas på premiering på fredag, hm. Hon är ju en aning för "sommarrund" menmen, hellre det än för tunn. Tyvärr står hon dumt så det ser ut som om hon är på väg att tippa framåt men förövrigt blev det en bra bild tycker jag.

Amor vincit omnia Kyss

Charlotte-Aveback
0

#32: Så fin hon är Lotta! Lycka till på fredag!

sanne
0

Här är ett kort på vår Lillegårn´s Loni från utställningen i Uddevalla.. lite skillnad mot i vintras

Charlotte-J
0

#33 Tack så mycket Lottie!! Och når vi inte ända fram till Diplomet så får vi väl fortsätta jaga då det bara saknas en 40 poängare till Dubbel Gulds Diplomet!

Amor vincit omnia Kyss

Linnah
0

Här är min 3-åring för en vecka sedan. Det har hänt mycket sen Rockelstad 28/4. Än har hon en dryg månad på sig att utvecklas, premieringen är den 18 augusti…

Denna kommentar har tagits bort.
RebeckaSvensson
0

Så här ser mitt treåriga sto ut, Åkaregårdens Elecktra, e: Timothy v.St Geerhof u: Morette v. Stepelo.

Cattis
0

#38 Oj så vacker hon är!

/Cattis

Charlotte-Aveback
0

#38: Hon är så vacker, Rebecka! Glad

RebeckaSvensson
0

Tack så mycket Cattis och Lottie!

Sofia_Schultz
0

#38 I LAJK!Skrattande Jättefin!!

RebeckaSvensson
0

#38 Det gör jag också :-) Tack!

Linnah
0

Tog nya bilder på min Jinna idag innan jag åkte från mina föräldrar - nu är det 3 veckor kvar till premieringen…

Linnah
0

Och här är en från andra sidan på henne. Det är en jäkla skillnad om man jämför med hur hon såg ut i Rockelstad i april. Bild därifrån finns här.

Marta
0

#45 Vad fin hon är

wessis
0

Ett till Domingobarn  "Cleo"

wessis
0

och andra sidan

VeronicaP
0

Har varit uppe hos hingstarna idag och passade på att försöka få lite nya kort på dem , de är inte borstade och så men det får duga.

Slättens Eminem 28 juli ,

VeronicaP
0

Slättens Amadeus 28 juli , inte bästa kvalitet men det får duga.