Utveckling i stallet (bildtråd)
Ville bara visa att även en "gammal utdömd" häst kan resa sig igen med hjälp av kärlek och omsorg!
Fick hem våra hästar 1a juli förra året, då den äldre herrn på 25 år var klassad som "utdömd" och endast skulle tjäna som sällskap till stoet. Redan första dagen förstod vi att han led av fång och med hjälp av medicin, rätt foder och hovvård och en massa kärlek har han gjort enorma framsteg senaste året! Nu är han inte längre en trött och grinig surgubbe (han hade ju så ont kraken), utan en pigg pensionär som gärna tar sin lillmatte på en tur i sadeln eller vagnen… [även stoet frodas och mår fint 🙂]
Tänk vad lite medkänsla och ömhet (i kombination med rådgivning och hjälp från kunniga hästmänniskor) kan göra! Kan inte förstå hur vissa kan tycka att en gammal häst inte förtjänar samma uppmärksamhet längre, som när den var i "sina bästa år". Tänk så mycket glädje dessa hästar gett barn (och vuxna) under så många år - då har de verkligen förtjänat glädje och "det lilla extra" även i resten av sitt liv, tycker jag…❤️

Härligt med sådant! Fick min ponny totalt utdömd när hon var 14 år, jag hade TUR om hon skulle bli så pass haltfri att hon kunde gå i en hage resten av livet pga en väldigt svår gaffelbandsskada. Hon är idag helt frisk och fullt ridbar. Skam den som ger sig!
Fast den här killen är inte utdömd rent formellt, utan "i ordets bemärkelse" av folk som inte kunde/orkade/ville ta sig tid att försöka… Däremot är jag glad att du o din tjej kunde motbevisa veterinärerna :)

#6 Synd när folk skaffar djur sen inte orkar ta hand om dem när dem blir sjuka/skadade. =(