Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 24-köpes
Läst 3921 ggr
Wida
0

KÖPES Sadel passande minishettis/liten standard

Letar med ljus och lykta efter en sadel passande minishettis eller liten standard!

Gärna i läder men allt av intresse!

10" eller 12"

Hööks ponnyputa 12" är på tok för stor…

hippoteket
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Börjes lilla ponnyputa är så här stor på en 90-centimetersponny (blunda för ryttarens undermåliga utrustning och tillpassning av stigläder och sånt… 😛)

Wida
0

Då min lille inte ALLS har den typiska shettis-kroppen kan den vara stor ändå…

Är den 12"?

Silenos
2

Min lilla Sillen , 78 cm hög kan inte ha så många olika sadlar 🙂Gissar att hans lilla puta motsvarar 10" . Köpte den begagnad för tio år sen och den är fortfarande i bra skick. Förr kunde man köpa den hos Bole, men jag hittar ingen liknande hos någon försäljare nu.

Silenos
0

Letar sadel till min 90 cm ponny. Har tittat lite på den här http://viewhill.se/p/bomls-syntet-barnsadel-12-367

hippoteket
0

#4 - en sån har jag i en större storlek (till min ena new forest) och det är som en formpressad soffkudde. Jag skulle absolut föredra en ponnyputa före den bomlösa varianten.

#3 - En sån har jag också haft och den var alldeles för smal i bomvidden för att funka på mina shettisar. Den bara glider fram och upp på bogarna.

Silenos
0

#5 Alla hästar är ju individer….Modellen i #3 passar som sagt perfekt på lilla Sillen, ligger väldigt bra och är lagom stor för hans korta rygg.

Wida
0

Den ser väldigt liten och behändig ut #3!

Jag har också kollat på den #4 men anläggningsytan är 45-55cm och det är alldeles för stort!

Jennieal
0

Hej! Jag har en syntetsadel som är för liten för min tyska miniatyrhäst. Skicka ett pm om du vill ha bild. Jag vill ha 500:- för den och den är som ny

lillolga
0

Har en lika till salu som #3 har på bild. På www.apotinshop.blogg.se finns bild på min

Wida
2

Tack för svar, men köpte Wintecs ponnysadel och den passar honom jättebra! Tråden kan låsas!