Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 508 ggr
sanne
0

Go Morgon 29 Juli

Snart drar jag o sonen upp till Nossebro för o kolla premieringen där, några hästar jag är extra intresserad av att se. Ska försöka fota men jag är inte närmelsevis så bra som Annette… men resultaten ska jag försöka skriva ivarjefall.

Nu ska jag ta lite mer kaffe, sen åker vi..

Håller tummarna för alla som ska visa idag ! Lycka till.

Lauth
0

God morgon.

Vaken och påklädd och strax ska ponnyn lastas för färd mot premieringen i Örebro. Kameran är med, sen ska den bara ta den magiska vägen med till ringen också Skrattande

Går ju sist av shetlandsponnyerna så jag kan i lugn och ro titta på 3-årsringen.

zettan
0

morrn morrn

precis hemkommen från att varit i stallet och släppt ut hästarna och mockat. Zettan och Bastic hade ingen större lust att gå ut. De hade hellre velat sova längre som att de regnade. JA blir trött på regn nu. HAgarna står i vatten och ja vet inte om ja vågar ha min fölis ute på nätterna då. Så dom får komma in i kväll igen och sova. Hujedamej snart vill ja ha sol på min semester!!

Ska köra Rosa i eftermiddag och sen ska de börjar trimma hästar. Utställningen i Nossebro är ju nästa helg och ja hoppas mina hästar visar sig lika bra borta som hemma. Ska även skicka in anmälan till Håcksvik idag. De blir till att visa Zettan och Bastic där.

kram

Annette
0

Urk, halsen är helt tjock, jag har verkligen ingen lust att bli sjuk på min semester.

Idag skall shettisarna få byta hage, de får inte vara med och meta kräftor ;) Sedan måste jag få tag i en hästtransport till i morgon. Eurydike skall till hovslagarskolan och den vanliga jag hyr var bokad.

Efter att varit ute på vift i flera dagar skall jag nog vara lite huslig här hemma idag, men jag hade hellre åkt på ännu en premiering.

Ha en bra dag, ännu skiner solen här.

[LinneaDahlberg]
0

Idag jobbar jag sista dagen innan semester…
Så imorgon bär det av till ett ännu dyblötare England och Wales… men vad gör man inte för att få hälsa på släkten?!

Fortfarande alldeles upprymd sedan igår! Roligt att vi slapp regnet i Köping Skrattande

ElisabethA
0

God morgon!
Har precis kommit in efter att ha borstat alla hästarna ute i hagen. Underbart att ha flocken samlad igen.
Sista semesterdagen är det också idag… Känns sådär, men som student har man inte råd att vara ledig en massa under sommaren (inte jag i alla fall). Ska bli skönt när studierna är avklarade. Ska en sväng inom Lund idag också och sen blir det förmodligen en tur till min morfar för han ville bli av med lite plommon Räcka ut tungan

Hoppas alla får en bra dag!!

Rubiinen
0

God morgon! Vaknade precis och jag e fortfarande sjuk :/ Men ska endå åka upp till stallet o fixa lite. Köpte nya täcken o lite grejer igår som måste provas :) Hoppas ni alla får en bra dag!