Jag skriver ett långt inlägg men bara första meningen kommer med :/ men så här skrev jag iallafall.. Mitt lilla sto är fiux med nästintill vit man
Meeeen kan det bero på att jag sitter med Hennes man är delad men typ 2/3 ligger på ena sidan och resterande 1/3 ligger på andra. Vad tycker ni, ska jag dela den mer jämt och fläta för att få på plats eller ska jag fläta över allt på en sida? Eller kanske bara låta den va? Har ingen bild just nu men kan fixa om ni vill :) Vi ska på vår första utställning nu den 4e augusti och jag känner mig som ett litet barn som väntar på julafton ;)
Nu så :)
Hej vad roligt att du ska ställa ut.
Om jag ägde din ponny skulle jag endera dela manen eller lägga över allt på en sida om hon passa mer i det. De flesta ponnyer på utställningarna brukar manen vara delad på men du får prov dig fram hemma. Jag skulle inte inte visa henne lite delat åt ena sida och resten på andra sidan.
Lycka till på utställningen!
lite så känner jag med, det är mindre man som ska flyttas om den ska vara delad så jag tror jag testar det först. Hon har rätt lång man och den ser ut att ha anlag för att bli tjock då den redan vuxit till sig bra på den månaden som jag haft henne :)
Det är hon som ligger ner på min Avatar..
haha gulle då 😃 tindra har inte riktigt så mycket man.
Det blir till att separera manen i helgen när semestern börjar :)
å så måste jag bara hitta ett passande träns till henne med som lämpar sig på både utställning och premiering :) för vist måste man ha träns med bett på premieringen? så har jag förstått det iallafall..

Hos oss går det bra med grimma eller huvudlag utan bett på ston.
ja det vet jag :) men då jag ska visa henne på sommarpremiering med så vill jag inte behöva köpa två olika huvudlag :) men är sjukt sugen på en vit visningsgrimma! Har inte hittat någon bara :(
eller du kanske menar att ni får visa i grimma på premiering?

#11. Just så menar jag. Har aldrig hört att någon inte fått visa Shetlandssto i grimma.

Så här står det i SH:s råd och anvisningar för sommarpremiering:
"Hästägaren - anmälaren… - ansvarar för att samtliga hästar visas i träns med bett, dock ska föl visas i grimma (föl får inte vara lösa). Ettåriga ston och ettåriga valacker får visas i grimma (rasvisa bestämmelser kan förekomma)."
Jag funderade själv förra året och hade med ett träns ifall att någon skulle ha något att invända, men jag (lixom merparten av de som visade Shetland) kunde visa i grimma utan att någon reagerade.
skumt :) det står ju faktiskt att dom ska ha träns, men ändå så följs det inte.. Aja jag försöker få tag i en "grimma" å sen får jag ha med det vanliga tränset ifallatt. Har dock ingen nosgrimma på hennes träns å det andra är för stort..
jag skulle vilja ha en sån här men hittar dom ingenstans, å så kan jag inte bestämma min för om jag vill ha en svart eller vit ja eller kanske tillomed brun… det är inte lätt när det är svårt ;)
det är hon som är till höger och JA hon har vinterpäls kvar fortfarande…
#14 De huvudlagen är sydda av AC HAssling på Humledals stuteri.
Delad glädje är dubbel glädje :)
åh tack! Hur får man tag i henne? hur mycket tar hon?
#18 prova här, http://www.humledal.com/
Delad glädje är dubbel glädje :)
jag fick tag i henne men hon jobba så mycket att hon inte hade tid att sy tyvärr :/