Missade första frågan sen alla rätt. Kul Kluring!
Fråga två är lite felställd - om hästen är svartskimmel så har den inte ETT dominant anlag utan två. :) Det är ju inte en särskilt tydlig svartskimmel, även om den har vissa tecken på rumpan.

#2 Tack för påpekandet! Min mening var att man ska titta på bilderna och svara utifrån vad man ser. Ber om ursäkt om en dålig formulering lett till ett felsvar. 😇
7 av 8 rätt :)
Alla rätt! Fast sista var knepig….!
Massor fel =)
Tur jag inte är ID kontrollant, behöver nog gå lite färglära kurs
men ok jag avlar bara fux/fux och vet vad jag får =)
#5 Den tyckte jag var lättast =)
Men fråga #2 var klurig för bilder kan ju lura ögat också
Medarbetare på djurskydd.ifokus
#3 Nu när jag tittar i datorn var det ju väldigt uppenbart att det var en skimmelrumpa, när jag tittade i telefonen såg det ut som det lika gärna kunde vara en smutsig rumpa. :)

#8 Ja, i telefon kan det kanske bli onödigt svårt. 🙂
Kul Kluring.
Men lite tråkigt när bilderna är svårtydda. Det VAR svårt att se att 2an var skimmel, jag såg det mer som ljusblänk i pälsglans. Och inte var det heller särskilt lätt att se att där fanns en ponny med gulanlag på slutet (vilket nummer det nu var).

Jag såg direkt att 2an var konstant svartskimmel tyckte den var lätt :)
#10 där var ju en isabell =)
Medarbetare på djurskydd.ifokus
7/8 jag åkte på snoppen, klickade i vit nosfläck ☺️det ÄR för tidigt på morgonen!! Det finns ju inte ens något som heter så!!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#12 - jag såg ingen sån vad jag kan minnas. För mig var det otdliga bilder.
Sen vad gäller snopp, så är det egentligen så att för att det ska räknas som en snopp så ska det vara köttfärgad hud under det vita. Är det inte det så är det vit fläck på nosen/mulen.
# 14 Den längst till vänster är ju tydligt gulbrun, därigenom måste fadern ha gult anlag.
7 rätt. Slarvläste visst en fråga såg jag när jag rättade 😟
5 rätt är jag nöjd med iom att jag aldrig gått nån färgkurs el dylikt. 😉
Kul Pernilla!🤪