Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 659 ggr
ThiffannyJ
0

19 bokstäver.

Det här med 19 bokstäver, stämmer det fortfarande att man ej får registrera en avkomma som har ett namn längre än 19 tecken? Ink. Stuterinamn + namn? Sitter och kommer på (försöker) namn till våra föl i år. Så vore bra att veta, på spafs sida så står det max 19 tecken, men har för mig att det har ändrats på?

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Cattis
0

Det gäller inte längre. Det där var väl pga att det gamla "Rulle"registret inte kunde få plats med fler än 19 tecken. Har jag för mig.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Cattis
0

Tillägg: Hur det funkar för andra raser vet jag inte.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

ThiffannyJ
0

Så bra tack!!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Ann-Christine
0

#0 Ta nu lite hänsyn till de som tar emot anmälningarna till utställningarna Flört

Mossedal
0

Jag ansökte om stuterinamn förra veckan, och enligt reglerna i ansökan får inte stuterinamn + ponnyns namn överstiga 19 positioner.
Vet inte om reglerna är gamla och inaktuella, men så står det dock fortfarande.

Maria

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

Må väl,
Maria

susanne-s
0

Någon som vet vad som gäller ???

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Annette
0

Kolla med SPAF för korrekt svar.

AnnaLundin
0

Det brukar väl inte vara några större problem att regga ponnyer med längre namn än så, om man har ett stuterinamn som är lite långt - efter vad jag har förstått…

Namnlängden gäller nog för alla raser, tror jag.

Och en sak till man kan komma ihåg - om ponnyn framöver kommer starta på travet så får det bara plats 19 tecken i deras system, inkl mellanslag. SÅ ibland ser man diverse olika märkliga förkortningar….