kompletera resultat efter anmälningen
till premieringen är gjord går det?
Nu har jag strulat igen…………jag skickade Paolas anmälan till premieringen men skickade inte med hennes utställningsresultat (ja jag vet att det var dumt gjort). Har nu försökt få tag på folk som har med Hjärnarp att göra men får inte tag på dom, så jag frågar här om någon vet.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

I allra värsta fall får du väl ta med dig protokollen på plats för at tkunna styrka meriterna. Ring domaren direkt…
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
aaaa ja det kan jag ju, det hade jag ju inte en tanke på, smart.
utställningsmeriter på stoet bedöms inte, det är avkommernas som gör det. Domaren kollar själv upp hennes resultat
#3 ok men även om jag inte har skickat in några resultat och på hennes resultat så är hon berättigad till G1 så får hon det ändå??

Resultat räknas väl visst , Anna. Har dom fått bra resultat på utställning är dem berättigade till GI, så har jag fattat det ivarje fall.
Milla ta kopior o ta med, prata m domaren innan, så var ute i god tid..hihi..
japp det ska vi, jag ska jaga dom vidare i morgon, har skickat mail också så får vi se.
Psssst du har ju fått mail förresten.

Pssst… jag har sett dem.. hihi..så fin han är.. vi hörs senare
Men GI är väl diplom eller merit som bruksprov eller liknande, inte utställningsrelultat väl?

#8. Guld på utställning räknas också.
Läs mer här Avelsvärdering av Shetlandsp…
#9 jaga, tack
Vad betyder avelsgrunande bedömningstillfälle? Är det utställning och premiering eller vad?

#10. Det skall vara arrangerade av SPAF ansluten förening med domare godkända av SH, har jag för mig att det är. Alla premieringar och SSS samt lokalföreningars utställningar är ju det, även vissa (kanske de flesta?) lokala ponnyföreningars.
#11 okej, tack
De lokala ponnyföreninger som är anslutna till Spaf - arrangerar avelsgrundande utställningar,treårsttest
Här finns det avelsvärderingsgrundande arangemangen 2007:
Veritas odium paretFörvånad

Milla, resultaten från Håcksvik gäller oxå !!!! där fick ju Paola 41p. tänk på det !

#15. Enligt listan är det endast Västruss utställning i Håcksvik som räknas. Är det inte en stallklubb som arrangerar den andra utställningen som är öppen för alla raser samt korsningar?
#15 det gör inget för hon har 41 på dom andra två också

#16 Det är Håska stallklubb som anordnar utställningen i Håcksvik men gör det genom Västruss just för att den ska vara avelsvärdegrundande. Smart va`!

#18. Det var smart! Visste inte ens att det var samma utställning.
nu äntligen har jag fått svar. Jag tar med alla uppgifter som ska kompletteras så fixar dom det.