Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 2004 ggr
Hanna-D
5

Varför?

För att inte förstöra den andra tråden startar jag en ny. Varför har RKS valt att dra sig ur att anordna bruks på Riks i Köping med så kort varsel?

Johanna-Granberg
2

Undrar också?! Jag som platsansvarig har inte hört ett ord…

Hanna-D
4

Det var samma för mig i samband med Rimbo-utställningen. Man sa att man inte tagit styrelsebeslut på det trots att man ringt mig och skrivit det på sin hemsida.

Marsloppan
1

Den som undrar varför RKS valde att dra sig ur kan ta kontakt med styrelsen via mail precis som det har påtalats, att föra en diskussion på ett forum leder inte någon vart.

Hanna, du vet mkt väl att det aldrig var något bestämt om bruks vid utställningen i Rimbo vilket ochså mailkontalten mellan dig och RKS styrelse påvisar

Ytterligare frågor besvaras av Rks styrelse, kontaktuppgifter finns på RKS hemsida

Hanna-D
9

#3 Nej det gör den inte. Jag blev uppringd och fick frågan om det var okej att anordna bruks i samband med utställningen, vilket det självklart var, det bekräftades att priset var ok (priset avgörande hur stor del av ridhuset ni ville ha, upp till 50% var möjligt), jag informerade om parkering m.m. samt att RKS fick stå för egna funktionärer vilket också var helt okej (fick till svar att ni alltid gjorde det), sedan stod det på er hemsida i x antal månader att brukstävlingar skulle anordnas på er hemsida (skärmdump finns). Jag är inte tankeläsare ☝️ Att det inte skulle bli några brukstävlingar läste jag av en slump på Facebook. Huruvida det finns något styrelsebeslut eller inte vet ju knappast jag, jag är inte med i er styrelse! Personangreppen mot mig behöver vi inte gå in på här men det är trist att en förening sysslar med sånt.

Ska genast maila någon i RKS styrelse angående Köping men förstår inte varför man inte väljer att gå ut med offentlig information men jag kan fråga det i mailet också.

Hanna-D
3

Har nu mailat hela styrelsen (dvs alla som angett mailadress på RKS hemsida).

Assim
2

Så det blir alltså inga bruksklasser? Nu hade vi tänkt strunta i det i år men jag tänker på alla andra som kanske gjorde som vi de två sista åren. Tränar som "sjutton" med målet att tävla på riks. Här nere hos oss är ju inte speciellt vanligt med tävlingar…..

Marsloppan
0

Hanna, ingen i RKS styrelse har RINGT upp dig, all konversation med styrelsen har skett via mail - mail som f.ö finns sparad, jag förstår inte varför du fortsätter att hävda att du blivit uppringd av någon i styrelsen men inte vet av vem när ingen i styrelsen har ringt upp dig - kontakten togs via mail och ingenting annat.

Om ngn av RKS medlemmar pratat ed dig i telefon är det inget vi i styrelsen vet om eller kan ta ansvar för - vilket vi även klargjort för dig tidigare men det väljer du tydligen att avstå ifrån att förstå eller vilja ta till dig.

Hanna-D
5

Lägg av, varför skulle jag hitta på det? Ni hade kontakt med PP som förmedlade kontakt till både Rimbo och Väddö-utställningarna. Jag blev sedan uppringd av nån från RKS och hade inte en tanke på att skriva upp namnet på den som ringde, kunde i min vildaste fantasi inte tro att det skulle behövas! Faktum kvarstår att ni skrivit på er hemsida att ni skulle ha tävlingar i samband med utställningen. Varför inte bara erkänna att ni gjort bort er? Det hade inte varit så svårt att bara maila eller ringa och säga att det inte blir någon tävling istället för att jag som utställningsansvarig får läsa det av en slump på Facebook. Istället anklagar ni mig för att ha dåligt minne samt att jag skulle ha blandat ihop saker? 

Åter till det tråden handlar om. Jag har för övrigt fortfarande inte fått svar på mailet jag skickade till RKS styrelse igår.

Ellinor Johansson
6

#3 #8 Vilken otrevlig ton du använder i dina inlägg.

Vi har haft flera trådar här på Forumet om hur viktigt det är att man är trevlig och sprider god stämning omkring sig  för att alla ska tycka det är roligt med tävlingar och utställningar och känna sig välkomna. Jag antar att du skriver som representant för RKS styrelse och som representant för en styrelse är det extra viktigt att skiva i en vänlig ton.

[Billan]
1

# 10

Vad är det för fel på den tonen # 3 ?

garrilina
1

#11 tror att inlägget är redigerat 

Tycker att den här diskussionen inte hör hemma här, vad som sagts eller inte sagts, vilka som ringt eller mailat tycker inte jag är något man behöver skriva om i ett inlägg. Kommunikation mellan berörda direkt är att föredra. Tyvärr så tycker jag att det är en del "skitsnack" här som egentligen inte gagnar sidan.

AnnaFagerell
4

#12 Fast mest seriöst vore väl ändå om någon kunde skriva den egentliga orsaken till varför det blivit som det blivit, så kan alla ta del av den informationen. Det kan ju bli ett väldigt mailande annars om alla som är intresserade ska maila och fråga och det känns inte som om det kommer att besvaras heller.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Annette
2

Hanna och Marsloppan - var snälla och för er diskussion privat.

Assim
4

Håller fullständigt med #10 om att en tråkig ton används. Förstår inte varför vi inte kan vara trevliga mot varandra på det här forumet och varför inte RKS går ut med allmän info varför de drar sig ur. Vi är flera som erbjudit SSS att hålla i detta men de har ändå valt RKS.(Vi har även erbjudit RKS vår hjälp, men förra året hade detta inte nått fram) Tack o lov tar ju Sanna över nu även om klasser saknas så skall hon ha en stor eloge för detta! Jag är i alla fall väldigt glad för att vi personligen inte tränat så som vi gjort de två sista åren för detta, för då hade barnen hade blivit väldigt besvikna…..

Hanna-D
1

Jag har sedan detta tjafs börjat sagt att de kan ringa mig istället för att maila, vilket inte gjorts. Eftersom jag inte får någon information om vad anledningen är startade jag denna tråd där jag ombeds maila styrelsen vilket jag också gjort men inte fått svar (än). 

Så om någon annan vet anledningen får ni gärna delge informationen 🙂

Marsloppan
1

#11 nej, inlägget är inte redigerat

[Billan]
1

Om inte inlägg #3 är redigerat förstår jag ännu mindre vad som är dålig ton i det.

Då finns det andra som har betydligt otrevligare ton….