Boxinfo RIKS
Det finns 4 st boxar på 3*3 m samt 1st box på 6*3 m. På alla dessa boxar är det "halvblodshöjd" på väggarna. Har även ett par mindre boxar till minishettis. Dock bör jag använda iaf två av dom till mina egna då jag själv ska medverka på RIKS.
Det är först till kvarn som gäller…
Det kostar 350:-/box och då får man givetvis ha flera i samma box om man vill o kan. Spån samt mockning dagen efter ingår.
Det tar mindre än 10 minuter med bil o släp från stallet till utställningsplatsen.
Givetvis finns rinnande vatten i stallet.
EVENTUELLT kan tältplats samt husvagn/husbilsplats finnas ca 2 km från stallet vid behov. Vid förfrågningar använd mailen nedan.
Tar EJ emot bokningar i denna tråd utan endast till mail:
Välkomna!

Det finns alltså inga boxar på plats att hyra?
#1 Nej.

Vill bara meddela att boxarna går åt som smör i solsken…så går någon o funderar så får man snart bestämma sig då det börjar bli fullt

Finns en box kvar nu,eventuellt en till men den är osäker.

FULLT!
Var det 5 boxar totalt?
Veritas odium paretFörvånad

2009, när det var GM och Riks i Köping, fanns det inte boxar att hyra på plats den gången?

Jag bor iof 10 mil från Köping, men jag har boxar till ston, valacker att hyra ut om någon behöver…
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Jag funderar på att det står i tidningen att det skall ordnas en gemensam måltid på lördagskvällen för de som önskar. Detta förutsätter ju att det finns boxar att hyra ut så det ens är möjligt att åka dagen innan.
Det var väldigt trevligt kvällen före på Vreta förra året men där fanns det gott om boxar att hyra på området.

Jag blev tillfrågad att låna ut mitt stall då jag bor så himla nära o givetvis var det inga problem för mig,då jag gärna hjälper till så gott jag kan.
Så vill gärna ej ta ansvar hur många boxar det finns/fanns att hyra osv. Eller höra att det var få boxar eller att de ej ligger på utställningsplatsen. Det får ni isf ta i en annan tråd o ta med de ansvariga för RIKS.
Hälsn Sanna
#10 Menar inte att lasta dig. Var intresserad hur det var planerat 🤔

Tycker det känns lite onödigt att ifrågasätta antalet boxplatser innan det ens framgår om det önskas fler boxar än vad som finns att tillgå. Enligt SSS så har det inte varit så många de senaste åren som har behövt övernattningsboxar och boxar över dagen är det långt ifrån alla utställningar som kan erbjuda.
#7 Gäststallet som tidigare använts i Köping, är enligt uppgift inte godkänt att användas längre.

#12. Själv tycker jag det känns konstigt att planera en gemensam måltid för utställarna kvällen före om det inte finns boxar att hyra. Jag hade funderingar på att deltaga på den men det får vara. På Vreta upplevde jag det som om ganska många hyrde box.
#10. Det är ingen som lastar dig. Men frågar man inte så får man ju inget veta.
(Var tidigare i valet och kvalet att anmäla, men jag avstod. Hade inte tänkt att åka över dagen.)
Ska jag åka och övernatta med mina pållar vill jag ha dem på anläggningen där evenemanget är. Jag tycker det är smidigast så.
Andra kanske tycker annorlunda 🙂

Det är nog ingen som argumenterar emot att det är smidigast att hysa in hästarna på utställningsplatsen. Men nu valdes en plats utan uppstallningsmöjligheter och då fick det lösas på annat sätt.
Det blir problematiskt när RIKS läggs så sent att alla ridskolor startat upp och själva behöver sina stallplatser och när övriga anläggningar anses för dyra.
Men förra året fanns det "hur många boxar som helst" att tillgå, och då blev det stor diskussion här om det höga priset istället. Så jag vet faktiskt inte riktigt hur man ska bete sej från arrangörshåll…
Boxar är ofta problematiskt. Är själv bortskämd med billiga boxar på travet och hästarna på plats där allt sker.
Vet precis hur svårt det kan vara att få till de ideala förhållandena.
Dessutom är det inte superkul som arrangör att mocka halva natten efter en utställning…..

Pga återbud/strykning finns två boxar lediga