Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 403 ggr
Hanna-D
0

När välja hingst?

När väljer ni vilken hingst ni ska betäcka med? När ringer ni och bokar plats?

Milla
0

Har redan bestämt hingstar. Har redan meddelat att jag kommer till hingstarna och jag kommer att åka iväg till första hingsten ev nu i slutet av månaden och hingst nr åker vi till när fölet har kommit

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Rissla
0

Jag har också redan bestämt hingstar. I alla fall till shettisarna. Travaren är det värre med.

Annette
0

Om jag skall betäcka i år har jag bestämt hingst. Men hingstens station är ej klar ännu, så jag vet inte till 100% om det blir något. Jag är beredd att åka ganska långt, men det finns gränser.

PP
0

Hingstval är ju något man funderar konstant över… Fast boka brukar jag inte göra förrän efter hingstpremieringen, ifall att det skulle gå in någon ny stjärna jag skulle vilja använda.

Charlotte-J
0

Är det någon riktig "superhingst" som många vill betäcka med så har jag bokat redan på hösten året innan. I annat fall så har jag mest använt mina egna hingstar och då har jag planerat år i förväg vilka ston som ska in till vilken hingst vilken säsong osv.

Som läget är nu så har jag mina betäckningar planerade till och med -07 (sen kan det hända saker som gör att det inte alltid blir som planerat, det får man ju ha med i bakhuvudet).

Amor vincit omnia Kyss

kacka
0

Man kan väl boka när man är SÄKER på att man vill använda just den hingsten. Om det är en vecka innan eller ett år innan kan ju kanske variera beroende hur tidigt man har bestämt sig. Om platserna är begränsade så är det ju bra att boka så tidigt som möjligt!

Pernilla77
0

Jag bokade hingst tidigt i år. Ville vara säker på att få komma. Annars brukar jag börja fundera på hingstval i feb och boka senast i mars. Tycker att hingsthållarna ska få chans att planera betäckningssäsongen tidigt.

VeronicaP
0

Ja jag har nog valt hingst för i år , vi ska nog bara skicka i väg ett sto till hingst i år och sen ev betäcka 2 här hemma.

Det enda jag har meddelat är att vi kommer Oskyldig

Hanna-D
0

#7 Precis så som jag tycker! Glad

Att som hingstägare få planera bete och liknande är guld värt!