Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 3773 ggr
lily-rose
0

Tips på små benskydd?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min shettis behöver benskydd runt om och gärna boots då han har en tendens att kliva på sig själv i ridningen. Dessvärre är det inte lika lätt att hitta passande skydd och nu är jag på jakt efter ett par svarta små skydd som jag helst inte ska behöva klippa av och även ett par passande boots.. Någon som har tips?

Den bifogade bilden visar de skydd som jag har provat och även klippt av åt honom.. Reflexbootsen från Hööks är de som passat honom bäst i storlek, gummiboots i XS blir för stora åt honom.

Bild 1. Ljusrosa senskydd på 14cm, de passar honom bäst storleksmässigt.
Bild 2. Chockrosa benskydd på 16cm, för långa men fungerar ok i körning då de är mjuka och inte ger något skav eller obehag.
Bild 3. Bruna avklippta senskydd från Horze - nu 14cm, passar bra storleksmässigt men är som sagt avklippta för att ha en chans att passa..
Bild 4. Röda avklippta senskydd från Hööks - nu 15cm med stora skålar, fungerar men är något stora.

garrilina
0

Har funnits en nätbutik som heter lillhästen i stav som har saker till shettisar.

Ponnybus
0

Jag letar med skydd till min ena kille, jag skulle behöva hitta skydd som är 11cm i bakkant (senskydd) VET att jag läste nångång om någon som hade det men kan inte för mitt liv minnas vilket märke det va… 🤓

Hööks reflexskydd har föresten kommit i XS nu i nyaste kolektionen (fans bara ner till S innan) så de tänkte jag införskaffa till båda mina men vill ju ha vanliga svarta med..

lily-rose
0

#1 Lillhästen i Stav har knappt något som passar Shetland längre, finns boots idag och de riktigt små (går inte på min ponny tyvärr)..

2# Oj, det var inte långa ben din kille hade! Om du kommer på vem det var som hade senskydd som är 11cm i bakkant så får du mer än gärna meddela mig också, 14cm är max på min grabb :)

Jag såg det också, bara att hålla tummarna så att de är aningen kortare och inte bara smalare som det är med Equiguardskydden i XS och S :) Reflexskydden i S fungerar bra på min ponnys bakben så jag håller tummarna över att XS kommer fungera fram :)