Resultat SP uddetorp 27-28 juli
Treåriga standardston:
1. Nords Isabell
e. Furunäs Jotex u. Furunäs Irene
99888=42 Länets bästa ponnysto. 94/13,5
2. Delmira af Jäboruder
e. William af Jäboruder u. Tancrest af Jäboruder
98798=41, 100/14
3. Dahlilak af Jäboruder
e. William af Jäboruder u. Tupilak af Jäboruder
88888=40, 102/14
4. Rosenhagas Unforgetable
e. Rosenhagas Lyric u. Rosenhagas Pimpinell
88788=39, 99/13,5
5. Dolce Vita af Jäboruder
e. William af Jäboruder u. Tatjana v. Veldzicht
88778=38 (missade måtten)
6. Kyllemos Cortina
e. Kyllemos Muskot u. Elina
77888=38, 103/14
7. Tomtagårdens Diora Dream
e. Yaght v.d. Belschuur u. Damora v. Veldhoeve
88777=37, 94/14,5
8. Hovgårdens Vitsippa
e. Fridhems Kim u. Vilda Matilda
77877=36, 93/13
Treåriga ministon
Vildängens For Your Eyes Only
e. Skäpperöds Tarik u. Lundabo Farina
98667=36, 80/10,5
Övriga resultat jag skrev upp från 27 juli:
Nords Ibina född 2011
e. Perigueux v. Isala u. Furunäs Irene
98888=41
Kyllemos Tuja född 2009
e. Skäpperöds Triton u. Kyllemos Anemone
87777=36
Rosenhagas Show Girl född 2008
e. Rosenhagas Lyric u. Rosenhagas Highlight
99888=42
Fanns fler deltagare men deras resultat missade jag tyvärr. Någon annan kanske vet?
Grattis till många fina resultat :)

Grattis till alla fina resultat !

Grattis till alla diplom och övriga fina resultat! Extrakul att Nords Isabell gick i topp! 🙂

#0 Annette: 27-28 augusti? Sist jag kollade var det fortfarande juli… 😉

#4. Ja det har du ju rätt i. Vilken tur du kom på det annars skulle min just påbörjade semester redan varit slut 😮. Jag ändrar ;)

😃

Övriga fastnade inte på min lins…

Grattis till fina resultat!

Åh vad bra foton. Vad tar du för dom Pernilla?
Vi visade 3 ston för stamboksföring och var så klantiga att vi inte läst på sto reglementet innan för det visade sig att två av stona var berättigade till G1 pga guld på utställning men vi får väl ta det pappersvägen…….
Filexia f.2005 e. Felix u. Flicka ue. Tunstas Domingo. 7-7-8-8-8=38 p. GII. Tävlingsmeriter. (borde haft GI… om vi varit vakna)
Lorennce v st Emstwood. f.1996 e. Friso v Heuvelshof u. Florene v st Emstwood ue. Koert v st Olyhof. inga poäng pga ålder, här var det vi som missade att man skulle själv säga till att man ville ha). GII. (Även hon berättigad till GI)
Yvonne v Ds f.2006. e. On the Rocks of Marshwood u. Grace v D.S ue. Asterix v Dorpzicht. Kan ej raden för Malin har protokollet men 37 p, GII.
Nu tror jag bara det saknas resultat på ett svart sto, hann inte med att titta, vi var bara 2 pers på 3 ston o ett föl så att det var lätt stressigt….
Vi är inte så hemma i det här med premiering men, men-learning buy misstakes.
Måtten var det visst också.
Filexia. 100-14,5
Lorence v st Emstwood 105-15,5.
Yvonne v D.S 95-?

Assim körde ni alla stona ? Annars har de fått G. GII får de om de gör bruksprov eller har travmeriter ?!
Sanne, det var tävlingsmeriter. Som du vet vill vi att alla nya ston vi tar in avel skall vara tävlade i några olika grenar, Filexia har ju kör meriter men de andra var bara knatte dressyr o clear round hoppning men det är i vart fall svårare än bruksproven som skall göras på plats…. Vi har ju inte hunnit så långt med dem ännu. Hade med intyg från domare alt tävlingsledare.
Måste också säga att jag ine läst sto reglementet särskilt noga men enligt mail från Morgan J, jag frågade honom så, skulle det vara intyg från officiell tävling, ridning o körning var helt ok, inte bara trav, Vi tog det säkra före det osäkra o tog två intyg på varje sto. Dressyr o precisions körning samt hopp o dressyr ridning. Vi har en himla duktig 11 åring som tävlar dem, tyvärr kommer hon snart vara för lång.
#21 + 22 Är det tävlingsmeriter från officiella tävlingar anordnade av till Ridsportsförbundet anslutna klubbar?
Veritas odium paretFörvånad
Självklart, men det räcker med klubbtävling, behöver inte vara regional etc med licens för stamboksföring om jag förstått rätt. Jag vet att det finns tävlingar som ridskolor/stall har som valt att ej vara anslutna till ridsport förbundet ex, Stall Lundahagen i Kullavik men jag undra om inte det skulle gått med intyg därifrån också. Hur utläser man officiell tävling egentligen?
#24 Tack för svaret. Jag startar en ny tråd om det lite senare. Så blir inte denna tråd "kapad".
Veritas odium paretFörvånad
# 25 Skall bli intressant läsning för oss som har tävlande hästar.