Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 2986 ggr
kicki80
0

Anmäla till Riks

Till vem skickar man anmälningsblanketten om man vill visa på Riks i Köping?? hittar ingen adress

IdaMartina
1

Info finns på SSS nya hemsida🙂

http://www.hemsida.shetlandsponnyn.se/index.htm

kicki80
0

Tackar👍

susanne-s
2

Vem ansvarar för detta? Vore ju bra om anmälningsavgiften stod 🤐

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

cinna
0

#3 Johanna Norén Jonasson står som utställningsansvarig, så du kanske kan fråga henne? 🙂

Trine
1

Kanske man ska ta sig en långtur o anmäla nån då??

susanne-s
8

#4 Jag förstår hur du tänker, men inte ska man behöva kontakta styrelsen etc. inför utställningar!?
men tanke på vad du skrev I min tråd om HP så är det här alltså 2 ggr som det blivit en miss,
Tycker det är tråkigt. Visst att folk gör så gott dom kan, men med tanke på alla inställda utställningar, nu sist Väddö, så kanske man skulle få fler anmälningar om viktiga uppgifter fanns att tillgå I tidigt stadium.

www.gullsmyrastuteri.se

Johanna-N
3

Hej!

Såg er fråga:

Anmälningsavgift för klasserna 1 – 23.

Anmälningsavgiften i utställningsklasserna 1-15 är 200 kr per ponny och klass för medlemmar och familjemedlemmar i SSS eller regional förening, men 500 kr per ponny och klass för icke medlemmar.

Johanna-N
2

Välkommen med din anmälan till RIKS i Köping;

Sänd till:

Johanna N Jonasson

Gaslundavägen 211-8

29391 Olofström

Annette
0

#7.Tack för svar, då kan du bortse från mailet jag skickade för några dagar sedan ang. anmälningsavgiften. Undrar dock hur mycket det kostar att hyra box.

susanne-s
1

Bra att infon kom fram här, men ff så ser inte jag uppgifter om anmälningaavgift på hemsidan…. eller är jag blind?

100:- för medföljande föl eller??

www.gullsmyrastuteri.se

Silenos
0
PP
0

Det står ju om anmälningsavgiften i grundpropositionen. Står inget annat i småproppen är det 200 kr/ponny, som jag tolkar det.

Annette
0

#10. Jag hittar inte heller den infon på hemsidan och inte heller i tidningen.

#11. Har läst den och även fått svar via mail.

cinna
0

100 kr för föl står det i proppen under särskilda bestämmelser… 🙂

Annette
2

Jag tycker beloppet borde framgå tydligt i propparna för respektive utställning nu när det är valfritt för arrangerande förening.

PP
1

#15 Det vore förstås det bästa och tydligaste.

lillolga
0

När är sista anmälningsdag?

susanne-s
0

#14 Tack!  Tycker också att det vore önskvärt att det framgick inför varje utställning då det som sagt är valfritt..

www.gullsmyrastuteri.se

Annette
1

#17. 18 juli, nu på torsdag.

Mmia
0

ska betala in till Riksen men hittar inte Bg/Pg. nr !!!

hhejlollo
0

Jag skickar in två anmälningar idag!:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

PP
1

#20 Sveriges Shetlandssällskaps plusgirokonto 10 38 65-2

Mmia
0

Tack

Ponnybus
2

jag tycker alla utställningsproppar innehåller för dålig info! jag som är helt novis har jätte svårt att hitta all info jag behöver..

nu vet jag att mitt 3åriga sto går i klass 8, genom att frågat mig fram. men skulle gärna vilja veta vart jag kan läsa om dom olika klasserna osv. 

är det något speciellt med RIKS? ska till Järna den 4e men funderar på om jag ska ta mig till Köping med..

Ponnybus
0

här står det att klass kostar 250kr och shampionat 500kr (vad är shampionat för klass?) ja så novis är jag!

http://www.hemsida.shetlandsponnyn.se/SSS-2013/Utstallningar/RIKS%20utstallning%202013.pdf

tillägg: det kanske va sponsringspriser 😃

Kris_J
0

#25 Priserna du skrivit är vad det kostar om man vill vara sponsor.

Veritas odium paretFörvånad

Ponnybus
0

#26 såg dt sen ;)

PP
0

#25 Det är grundpropositionen du ska läsa till att börja med. Den innehåller alla övergripande regler, möjliga klassindelningar, kostnader. Finns på SSS:s hemsida och förmodligen länkad till från alla regionalföreningar.

Småpropparna för respektive utställning är egentligen bara information som är specifik för just den utställningen; plats, datum, vart man skickar anmälan, vilken klassindelning som tillämpas osv.

Annette
0

Ser det ut att bli tillräckligt med anmälningar för att utställningen skall kunna genomföras?

Totte Trumpet
0

har nu bet in för 5 st. !!!  😃  bet in via internet och hoppas det räckte att jag skrev för hur många och vem som har betalat ? det är ju inte mkt man kan skriva under meddelande 😛

tjing ska bli så kul !!!

Minsanne
3

Jag har också precis betalat in för 6 stycken.
Vi ska göra en avkommegrupp på Timothy af Jäboruder i år. Tyckte det var så roligt förra året på riksen då hans pappa Nocturne hade en avkommegrupp, så det får bli på sonen nu då istället 🙂

Charlotte-J
0

Och jag har precis satt över för 5 pållar, även jag skrev bara namn och antal pållar. Hoppas det räcker då man som sagt inte kan skriva så mycket i meddelande.

Amor vincit omnia Kyss

kicki80
0

#31 och vi kommer också med en dotter till honom om allt nu går som planerat bara :)

Jem
0

Anordnar SSS klasserna 18 och 20 och annat, alltså inte "vanliga utställningsklasser" av rid o körklubben??

PP
0

Enligt propositionen ordnas klass 1-18 + 20.

RKS anordnar brukstävlingar enligt egen proposition.

Annette
0

Nu ligger katalogen till Riks ute på webstamboken :)

Johanna-Granberg
0

#36 Katalogen stämmer inte och kommer ändras.

Annette
0

#37. Ok, jag hittade en grej som inte stämmer men då blir väl det åtgärdat.

Totte Trumpet
1

Hej, ingen som åker upp till RIKS i Köping från Skåne ? som har plats i transporten tillbaka ?  Har en liten minihingst som ska hem 🙂

Skulle kanske funka en bit på väg åxo, pm:a om ni vet nåt 😉

Självklart mot ersättning !

abbe75
0

#34 och #35 

Det har blivit en ändring gällande bruksklasserna på Riksutställningen. 
Shetland Nord kommer att stå för genomförandet av bruksklasserna. Proposition och anmälningsblankett finns under propositionen för RIKS 2013 på SSS hemsida http://www.shetlandsponny.se/
Anmälningstiden utgår den 9 augusti

augusti