Utst. Järna 4 augusti
Börjar bli dags att anmäla till Järna utställningen den 4 augusti.
Domare är Liselott Erixon
Anmälan skickas till: Marie Claesson, Högstad, 61020 Kimstad
250kr/ponny för sss medlemmar och 100kr/föl om modern deltar.
Boxplatser finns att tillgå till en kostnad av 50kr
Bokas via mig, Camilla Etell 070 6431578
Spån och hö tas med eller köps till en extra kostnad
Vi tar hjärtligt emot Alla typer av sponsring!
Kontakta mig eller Karin
Camilla; 0706431578 camilla@etell.se
Karin; 0733996230 karin.k.backstrom@gmail.com
Hjärtligt Välkomna önskar Shetland Öst
Hur ser det ut med anmälningar? Ska ta tag i mig själv och skicka in ett par stycken 🙂
Jag kommer skicka in två anmälningar imorgon!:)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Vi på Hannigarth sponsrar gärna något, behöver ni någon hjälp så maila på hannigarth@outlöök.com så kanske någon av oss kan komma upp i alla fall.

Jag har lagt två anmälningar på brevlådan idag! 🙂
Jag la en anmälning i brevlådan idag 😃
När är sista anmälningsdatum och när måste avgiften vara betald? Jag ska anmäla mitt 3åriga sto för första gången, ska betala in till sss när lönen kommer. Vart hittar jag all info jag behöver veta om dagen samt anmälan?
Galet novis, men galet pirrig :)

http://www.shetlandost.n.nu/utstallningar'
I länken ovan hittar du propositionen.
Tack!
Vi kan sponsra med ett HP.
Nu är de endas En vecka kvar att anmäla, Har kommit in en liten hög men vi behöver fler om den ska bli av, så kom igen och
ANMÄL, ANMÄL, ANMÄL era små älsklingar!!
Meddelande från Marie i en annan tråd:
Jag har skickat ut mail nu till de som anmält sig till vår utställning. Om du INTE har fått mail, men anmält dig, var vänlig kontakta mig på mail: marieclaesson2010@hotmail.com eller 0733322807.
2 boxar är bokad men finns fler om någon behöver!!
Tack till # 3 och 9!!!
Såg att tryckfelsnisse har varit i farten i tidningen o föl o fölston är jättevälkomna!
Är det klass 8 jag ska anmäla till? Har ett treårigt sto utan föl, har för mig att jag fått svaret tidigare men kan inte hitta klassinfon någonstans och sitter och fyller i anmälan nu.
Funderar även på att anmäla min 15åriga valack bara för skojs skull då han ändå ska följa med som ressällskap och slippa bli själv hemma.. vilken klass ska han vara med i då?
Klass 8 stämmer bra 😃
Självklart ska du anmäla din valack också, och då hamnar han i klass 14b
Tack :) ska genast fylla i och posta 😃
Skickar 3 anmälningar i morgon!!
Hur ser det ut med anmälningar blir det någon utställning?

Jag har anmält min tvåårshingst.. Kan man boka box i efterhand tro? Skulle nog vara skönt att ha då jag åker själv den här gången.
Finns några boxar kvar att boka. Du behöver inte bestämma dig idag men jag kan hålla en åt dig om du vill. :)

Jag tar gärna en box. Kommer nog behöva kunna ställa undan honom nån kort stund då jag som sagt åker ensam. Vet ni hur boxarna ser ut?Öppna/stängda? Han har försökt hoppa ut nån enstaka gång hemma. Busungen! :)
Boxarna har galler, även på dörrarna har jag för mig.
Kom igen nu folket!! Sista dagen idag att posta anmälningar!!!
Vi behöver några få till för att det ska bli av!!!!!!

Jag vill gärna ha en box då. vart betalar jag in det? Samma som anmälninsavgiften? Hoppas det blir av!!
50 kr för en box men då är de tomma. Inge spån eller hö. Du kan sätta in de på öst =D Ja nu håller vi tummarna att vi kan komma med goda besked på måndag!
Har fått ett bekreftelsemail men när får man veta vad det är för tider osv?
Även om det är två veckor kvar så behöver jag tid på mig att planera ;)

Jag tror att jag angav fel mail… smög nog in sig en punkt som inte skall vara där..
Sista anmälningsdag har passerat, blir utställningen av?
Kan med Glädje meddela att utställningen blir av!!!
Det har kommit 31 anmälningar tom igår, fredag. Om någon vill anmäla så här i sista stund går det bra. MAILA mig då!! Skriv inte här. Min mailadress är: marieclaesson2010@hotmail.com . Eller ring: 0733 322 807.
Till alla vänner av ordning säger jag att man naturligtvis måste anmäla på papper, men jag vill gärna ha uppgifter via mail så snabbt som möjligt så att jag kan börja med katalogen.
Utställningen blir av, trots att det egentligen är för lite anmälningar. Vi har redan ställt in en utställning i år, så nu kör vi med de få som anmält.
Vi kommer att starta utställningen kl 10.00 med ettåringar, därefter tvååringar osv i klassordning. Fölungar, klass 1 och 2 kommer att visas tillsammans med sina mammor, ungefär mitt på dagen.
Eftersom det är så få anmälda kommer vi inte att ha någon längre lunchpaus, utan vi kör på, med kortare fikapuser.
Det är all info jag kan lämna just nu, katalogen kommer på nätet så fort den är klar i nästa vecka.
Välkomna till utställningen!!
#27, 28 Tack för snabb info.
Tycker det är toppen att man väljer att köra på utan lunchuppehåll 😃
Delad glädje är dubbel glädje :)

#27 & 28: Kul att utställningen blir av! 😃
Jätteroligt! 🙂
Här kommer väg info:
E4 Norrifrån
Kör mot Helsingborg, följ skylt mot Katrineholm/Järna(Exit no
141).Sväng höger, kör väg 57 ca 4 km. Efter bro över järnväg sväng
höger mot Billsta/Ridskola. Kör grusväg ca 1 km.
E4 Söderifrån
Kör mot Stockholm, följ skylt mot Katrineholm/Järna (Exit no 141)
Sväng höger, kör väg 57 ca 4 km. Efter bro över järnväg sväng höger
mot Naturreservat, Billsta/Ridskola. Kör grusväg ca 1 km.

Jaa vad kul att det blir! Men trist med så få anmälningar. Men vi som är där kommer ha kul! :) Ska bli spännande att se om det är fler tvåårshingstar med! Hoppas på några stycken!
#33 Jag kommer med min tvåårshingst!;)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus

Kul med iallafall en till tvåårshingst!
#35 Jag kommer med en liten tvåårs grabb jag också :-)

Snart är det dags!!
Finns det möjlighet att eventuellt få hjälp med visning??
Jag har bett min medhjälpare att slå mig med en stekpanna i skallen kvällen innan så jag kommer få någon sömn ;)

Kicki: Jag kan ev tänka mig att hjälpa tilm att visa. Inte proffs men vart iväg en del och faktiskt vunnit pris för "bästa visning" en gång. Vad är det för häst/klass. Ev behöver jag nån som "jagar på" min kille bakifrån. Beror på hur spänd han är..

Det närmar sig med stormsteg! Ska bli spännande! Jag skull ev behöva hjälp med nån som springer bakom med pisk.. Nån som kan tänka sig det? Att hjälpa mig att öppna trailer mm då jag kommer fram får jag hugga nån då jag är där känner jag!
Aldrig kul att åka ensam..
Har du fått info mailet här om dagen Heidi? Jag kan hjälpa dig. Om du skulle ha en box så är jag uppe vid stallet. Kan hjälpa om du behöver piskförarde oxå ; )

Men tack! Jag tror inte jag fått nt mail, kan ha angett fel adress! Tror jag ev fick en punkt som inte skulle vara där.. Jag har betalt in för box.
Adressen ska vara heidihansson81@gmail.com

Får tyvärr meddela att det med största sannolikhet inte blir nån utställning för mig imorrn, då bilen just gick sönder. Har ingen annan bil att låna heller tyvärr. Jag deppar ihjäl mig..
Nej så tråkigt!! Maximal otur.. Hoppas du finner en vänlig själ som vill låna ut

Det löste sig! Just hemkommen efter att ha hämtat annan bil. Hästen blev inte duschad som tänkt ikväll men det får bli tidigt imorrn! Men så kul att jag kan åka iaf!
#46 hur gick det för dig på utställningen? har följt din otroliga otur och hållit tummarna för dig idag!!🙂
Mvh
Anna-karin

Jag är helnöjd! :) Fabel skötte sig exemplariskt! Vilket domare ronigt nig såg! Fick en eloge för väl visad och välhanterad häst vilket känns som högsta vinsten. Raden blev sådär. 77887-37 poäng men knappt inget negativt i kritiken. Jo att han var grov ;) Lite smått annars oxå. Kan återkomma med kritiken. Mkt trevlig och välarrangerad utställning tycker jag!
Tack för en jättetrevlig utställning och bra plats - kanske ett lämpligt ställe att anordna vinterutställning på med tanke på närheten till motorvägen? Hästarna uppskattade verkligen morötterna! 🙂
Vilken trevlig utställning!
Har inte visat Shetland förut men många andra raser - och det var nog en av de mest vänliga och empatiska domare jag stött på! En eloge till Shetland Öst och alla shettismänniskor som fick hela vår familj att känna oss välkomna :-)
Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.
Må väl,
Maria

En härlig dag! Tack till er alla som gjorde den möjlig!
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Tack för en bra dag :) Mycket bra läge och trevlig dommare!
Lilltjejen fattade inte riktigt grejen då det va första gången för henne men gammelgubben på 15 såg ut att tycka det va bland det roligaste han gjort 😃

Tack Shetland Öst för en riktigt trevlig och välordnad utställning! Vi kommer gärna tillbaka till Järna! 🙂
En jätte trevlig dag med mycket glada och trevliga människor och hästar på plats :-).. En bra utställningsplats som vi gärna besöker igen…

Det var verkligen trevligt! Som sagt det är ju en jättebra plats för vinterutställning! #52 Kul att det kändes bra!