Riks 2013 Köping
Då börjar det närma sig årets Riks utställning på Köpings ridskola den 18/8.
För att kunna göra detta möjligt så behövs sponsorer, stora som små, så känner ni er manade så tag då kontakt med mig.
Med vänlig hälsning Johanna Granberg
Ingen som vill sponsra en klass???

Djupedalens Stuteri vill gärna sponsra champion valack.
Eller om det är tänkt på annat sätt går det bra med klassvinnaren i klass 10 istället.
#2 Tack, då skriver jag upp dig på klass 10, då championatet sponsras av Agria.

Furunäs Stuteri sponsar gärna Champion Sto-titeln om den är tillgänglig. Om inte, så kan vi ta en fölstoklass eller gallstoklass.
#4Då tar vi en fölsto klass, stort tack! !
Någon fler som vill sponsra en klass?

Vad kostar det att sponsra?
#6 🤔Johanna jag lovade ju att sponsra en miniklass, jag ska betala in 250 kr, är det till SSS pg eller till Nords???

Förra året kunde man själv ordna ett pris. Är det samma i år eller skall man betala in pengar?
#7 Vi har sagt 200:- för en klass :-) #8 till SSS #9 Går alldeles utmärkt att skänka hederspris, vi är tacksamma för allt vi kan få :-)
Vi skänker gärna ett hederspris från Hannigarth, Vi handlar så mycket kul Shetlands relaterat från England så därför hellre en grej än pengar. Men om vi gör som vi brukar här nere så köper vi något med ungefär lika värde som att sponsra en klass så får ni använda det hur ni vill.
Jag sponsrar BIS & res-BIS med varsin islandströja som jag sagt tidigare - tröja #2 är under produktion. :)

#12 Kul! Och jag önskar att jag hade ett BIS-ämne…
Men, du får väl nästan kalla dem shetlandströja i det här sammanhanget? 😉
#11 Det tackar vi för :-)
#13 Haha, det skulle det ur perspektivet att det är hästar på och är för shetlandsfolk, men en riktig shetlandströja skulle i så fall vara gjord på shetlandsull! :) Kanske nästa år? Det garnet är dock betydligt dyrare så jag vet inte om det skulle vara aktuellt.
Vi sponsrar gärna med ett HP.
#16 Har skrivit upp er, tack!
Halloj Johanna! Blev det bra med tre trähästar? Hur tyckte du med det andra sakerna jag pratade om. Kan ju göra fler sådana. Är det många anmälda till maskeradklassen?
Förlåt Anna-Karin att jag inte hört av mig 😞
Det blir jättebra med tre trähästar, angående det andra så återkommer jag efter helgen då vet vi hur många det blev anmälda🙂
Någon fler som är intresserad av att sponsra??
Johanna jag kan sponsra någon klass?
Tack Gunilla!

Behövs det fortfarande sponsorer? Vill ni ge tips på vad som brukar ges, sånt som varit på tidigare utställningar?
#23 Vi tackar alltid ja till fler sponsorer :-) Det kan vara allt möjligt som hederspriser, häst saker, skålar, lyktor allt man kan tänka sig :-)
Jag vill ha för mig att jag sett en vägbeskrivning upp till utställningsplatsen, men kan inte hitta den just nu. Hjälp någon?
Edit nr 1: Glöm det!! Hittade den i proppen på hemsidan
Edit nr 2: Hmm, Var ju inte den. Vill gärna ha en karta så jag kan ta mig dit via GPSen…

Det är väl denna anläggning:
Köpings RK
Erikslund
73198 Köping
http://www.hitta.se/k%C3%B6pings+ridklubb/k%C3%B6ping/zddTlCwww5?vad=k%C3%B6pings+ridklubb
"Är väl" ?😉
Det låter ju så på adressen i alla fall, så vi får hoppas det… 👍

Det är iaf dit jag tänkt åka ;)
Hallådär!
En fråga, För folk som vill komma och titta på riksutställningen den 18 augusti i köping, vilken tid är det och var? :-)
Vill nämlingen dit och titta och ta lite bilder nu när man fått sin nya kamera och objektiv!

Utställningen börjar kl.9
Vägbeskrivning finns här
En ändring är att det är Shetland Nord som håller i bruksklasserna och info om det finns på www.shetlandnord.com.
Jag har dock inte hört något om den där middagen - kanske någon annan vet mer?
tack så jätte mycket för ditt svar!
Kostar det något att komma och kolla på utställnigen?

Det är fri entré. Välkommen!
Klassordning och vilken domare dömer vilken klass?
Skickas katalogen ut nu i veckan eller får man den på plats?
🙂

Katalogen kommer nog dessvärre bli lite sen, men det är meningen att den ska skickas ut.
Har bett SSS lägga ut info om klassindelning på hemsida och FB, men det kan väl inte skada om den presenteras här också (hoppas jag):
Bedömningen börjar kl.9.00
I ring 1 dömer Ulricha Nordmark följande klasser (antal ponnyer inom parantes):
3 (2), 7 (1), 8A - svarta (5), 8B - övriga färger (4), 8M (3), 10 (4), 10M (1), 1M (1), 2M (3), 12M (2), 15M (4), 1(4), 2 (4), 12 (8), 15 (5)
I ring 2 dömer Annika Strindgård följande klasser (antal ponnyer inom parantes):
4 (3), 4M (3), 5 (2), 5M (2), 6 (5), 6M (2), 13A - svarta 6 år och äldre (8), 13B - svarta 4-5 år (9), 13C - övriga färger (7), 13M (8), 14B (4)
Sist på dagen dömer domarna gemensamt följande klasser i ring 1 (antal ponnyer inom parantes):
9 (1), 9M (1), 11 (9), 11M (2), 14A (2), 16 (1)
I lunchpausen bedöms klass 18 Handler och 20 Maskerad i ring 1.
Avbrott för lunch görs som vanligt runt kl.12 när det passar att bryta mellan två klasser.
Tack Pernilla!!👍