Din ponny!
Tänkte skapa en liten tråd där ni kan skriva om era ponnys :)
Jag sköter min travtränares ena ponny Telia. En shetlandsponny på 14 år som är trafiksäker och snäll, aldrig några problem med henne. Hon är den sorten som alltid är framåt. När vi kör, hon lyssnar och gör som jag säger. Rena drömmen att jag får köra henne!
Hon har vunnit alla lopp som hon har kört. En riktig vinnarskalle ;-)
Även vunnit "årets finaste ponny kategori A".
Hon springer fort som attan när jag ber om det. Hon älskar att jobba och ta långa promenader. Telia är hästen med hjärtat på rätt plats!
Vilken fin tjej! :)
Vad fin Telia var!
Här är min dam Julia! Tävlade under massa år med mig i sulkyn och gick ganska skapligt. Slutade på ett rekord på 2.37,6, tyvärr saknades motivationen och segrarna var få… 😊
Cool i alla situationer och älskar långa galoppturer i skogen! ❤️ Ganska maffig är hon med sina 107cm och rejäla muskler… Omskolas till körhäst nuförtiden och körs endast bettlöst sedan en lång tid.
Vad fin hon är Hilda 🙂
Fint med vita strumpor!
Shettisblasen.se
shettisar, utställning, körning och pyssel.
Min älskade Slättens James Bond:
Jag och James har hängt ihop sedan han var 2, 5 år gammal, då jag köpte honom från slättens stuteri. Han kördes in och vi är mest ute på skogsvägarna och kör tillsammans. Det finns ingenting som rubbar James (skulle möjligtvis vara en sten då, eller islandshästen Raftina). Han är min ögonsten!
lurvponnyn.vimeddjur.se

Skäpperöds Silenos , endast 78 cm hög men med mycket hjärnkapacitet. Han har full koll på hur man tar sig in och ut ur hagar och låter sig bara fångas när han själv tycker det är lämpligt 😃 Liten allroundponny som rids, körs och tränar/tävlar agility. Vi har hängt ihop i 11 år och hoppas på många fler.
Dumle , fux ca 90 cm hög. Köptes som 2-åring 2001 som sällskap åt shettis-stoet vi hade då. Används till allt, körning, ridning och agility. Han är aldrig rädd för något . Går gärna ponnyridning mitt inne i stan blan orkestrar , ballonger och annat. Dumle stals 2005 , hamnade i Finland och kom hem igen 2008 . Fortfarande lika förundrad och tacksam över att han kom tillbaka .
Sen har vi vår svarta Tjuren Ferdinand, Humledals Tiger Williams som vi är fodervärd åt. Tiger kan göra det mesta, men om han får välja tar han det helst lite lugnt. Cool kille.
I familjen ingår även BSP Pirat o Koniken Grand, men de är ju inte Shettisar , så de säger jag inte så mycket om här :)