Hur ser era 08:or ut nu?
Är lite nyfiken på hur andras 08:or har utvecklats och se om man kan jämnföra dom med min lille skit och se om han är lika fin som jag tycker, haha. För i "mammas" ögon är man ju alltid vacker, inte sant?
Här kommer iaf några bilder på Aspholmens Jingle Bell Boy, aka Lillen. E. Anirac's Berhnad U. Smedjenäs Turina

3. bilder från 13 sept 09

Vilken liten pärla! :)

Gullsmyras Bäck bild från september.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

glömde ju..Kasebackens Keso på Bjärsjölagård. Född 2008
Hej
Kändes inte så roligt, så jag tog bort mitt inlägg om vår häst.
#22 Jag är väl medveten om att det finns en godkänd hingst med det namnet och angående min hästs namn eller snarare min dotters häst så hade hästen det namnet då vi köpte henne.
Sedan, får man inte ha samma namn som andra ? Spelar det någon roll?
MÅnga häls Lotta
#21 Ursäkta en dum fråga, men varför döper du din avkomma till ett namn som redan finns? (Namnet bärs av en godkänd hingst).
Delad glädje är dubbel glädje :)
#21 "Sedan, får man inte ha samma namn som andra ? Spelar det någon roll?"
Klart att man får, men det är ganska trist. Men det är ju bara min åsikt. Själv skulle jag inte bli så glad om folk började döpa sina föl efter någon av våra hästars namn. Tycker att det är lite fantasilöst. Speciellt när det handlar om lite "unika" eller ovanliga namn.
Hoppas att det inte var mitt inlägg som avgjorde att du valde att ta bort ditt inlägg. Jag ställde ju bara en enkel fråga.
Hej
Många fina -08:or, tänka att många ser så "färdiga" ut redan!
Svar #23
Vill eg. inte förstöra detta inlägg som handlar om en helt annan sak, trodde man kunde lägga in sin häst här och få känna sig stolt över sin häst utan att behöva förklara sin hästs namnval…
Önskar du hade pm:at oss om du undrade utan att vi skulle behöva förklara oss för alla öppet här…, det du skrev gjorde att det inte kändes så roligt längre därav tog vi bort vårt inlägg.
Hästen kommer från ett annat land och är döpt och fått sitt pass där.
#23 Du skriver trist och fantasilöst, unika namn…
Det är trots allt bara namn och i vår familj tar vi inte sådant så allvarligt som du verkar göra. Vi har två helt underbara hästar för att ha roligt, namn har för oss mindre betydelse.
Nog om detta/ Häls Lotta med fam.
och så Pride som inte alls ville stå still, mycket myror i kroppen
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#25 Självklart får du lägga ut en bild på er ponny.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, men jag PM:ar inte folk om saker och ting. Jag frågar rakt ut om det är något jag funderar över.
Jag har absolut inte anklagat er/dig över något. Jag frågade en fråga, vilket jag tycker att man får göra på ett diskussionsforum, och man får även räkna med att bli tillfrågad här.
# 25 #23 Du skriver trist och fantasilöst, unika namn…
Det är trots allt bara namn och i vår familj tar vi inte sådant så allvarligt som du verkar göra.
Nej det kanske ni inte gör. Men är det fel om jag gör det?
Ber igen om ursäkt, men förstår inte hur du kan ta illa vid dig. Hade det varit så svårt att svara: Ponnyn hette det när vi köpte den. Punkt.?
#23 Men herregud! jag som tyckt ni varit seriösa uppfödare som tagit fram många fina ponnyer! ska ni klanka på att folk har ponnyer med samma namn som era! Hur många shettisar med samma namn finns där inte??
Jag vill också helst ha ett unikt namn, men om någon tar samma namn så är det ju fullt tillåtet. Inte i travhästvärden om du inte har ett prefix före, och det har ju de många shettisar med samma namn ..
# 27 tjusigt!
Min bild är av Gapona e: Capone Fire u: Nords Grace, tagit idag, inte så bra bild men ändå..
#29 Så jag bli mindre seriös för att jag frågar en enkel fråga? Hingsten i fråga är inte ens vår.
#31 Vad jag förstått så är några inlägg borta så jag är inte säker på debatten här..men det kanske är bäst att kolla webbstamboken på namn nästa gång man namnger ett föl..så det inte finns fler med samma namn…

Trisst att tråden plötsligt handlar om namnval istället för bilder på 08:or!!
#34 åhh vilken fin färg ;) älskar musblacka
#34 ja han är så fin som far sin
.
Glömde stammen..
e. Johannesbergs Noble u. Tilia ue. Hormesta Erik Viking.

#40, 41 Vad stor lilla tjejen har blivit och fin så klart!

Jo, hon har vuxit en del i sommar. Fast stooor blir hon nog aldrig. Hon kan bara ha fölgrimman ännu för vuxen mini är alldeles för stor.
Och superhärlig i temperamentet om än lite buskaxig, men man blir det utan kompis att bralla med. Har mor hennes blivit dräktig?
# Tyvärr, Dita är troligtvis inte dräktig… 

#44 Vad ledsamt. 

Det är så kul att se alla fina åringar,
man blir så sugen på att ha hur många som helst, haha :D
Vad fin hon ser ut lilla Bonus
#51 Vilken pärla!
# 52 Tack! Jag är helt betagen av henne
#51 Oj jisses vilken gobit, jättevacker!!

#51 Så vacker. En liten "dam". 
#51 Vad fin hon har blivit sedan jag såg henne när jag hämtade Alma.

#57: Så vacker hon är, Maria! 

#58. Tack, min lilla pärla.

Får nog försöka fota min lilla tjej någon dag
. Men hon har ju så mkt vitt. Men just nu smälter hon in bland dom svarta 
#51 åh vad fin hon är!!!
Vilken stam?
#61 Hon heter Something Special "Stella"
e. Kameleon v. Bangaerde u. A Dream Come True
Vi sålde Stella i vintras, med ångest, för hon var vår finaste fölunge! Av personliga skäl i Stellas "gamla" familj, fick vi erbjudande om att köpa tillbaka henne. Det var spännande att se henne i söndags, vi hade ju inte sett henne sedan i Januari, en lite hårboll 

#57 Tjusig!

# 62 Va fin hon är, spännande & följa er med henne sen..
För övrigt tycker jag att du/ni har jätte "käcka" namn på era uppfödningar…
#64 Tack! Just Stella fick sitt namn när jag höll på att mocka hagarna efter vintern… Hon gick runt och var verkligen någon speciell
Och sen har vi ju engelska fraser på våra ponnyer i stället för stuterinamn. Så det är ena mycket velande hit och dit innan alla fölisarns namn är klara 

#67 Så vacker!

#68. Tack. Hon är min ögonsten, bortskämd så det räcker till och blir över,
#57 Vilken pärla.Hon var läcker.

#71. Mycket fint framparti.

#66 vad roligt att se bild på honom Ahnna
. Han ser jätte fin ut

#51 Hon är verkligen jättevacker (men jag är inte förvånad eftersom hon har världens finaste far. Jaja, jag vet att jag är tjatig
). Måste erkänna att jag har svårt att sudda ut henne från min näthinna och jag ångrar att hon inte följde med oss hem i söndags…

#73 Han börjar arta sig nu!
Han har varit jättetunn hela sommaren, trots rikligt bete som till och med mitt fullblod blev tjock av, men den senaste månaden har han lagt på sig massor. Det saknas fortfarande en hel del massa, som unghingstar i hans ålder normalt har, men jag tror att han kommer ifatt i vinter. Han har nog vuxit en hel del i sommar, så näringen i betet har helt enkelt inte räckt. Cirka 87 cm i mankhöjd är han nu, mätt på lite ojämnt underlag. Så jag hoppas att han stannar runt 95 cm! Det är lagom, tycker jag. 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

#76: Vilken härlig uppsyn hon har, Milla! 
#76 Gillar henne, redan som föl 
#77, 78 tack så mycket, ja jag är ju väldigt glad för henne
#75 jag tror inte du behöver oroa dig över storleken på honom Ahnna. Han blir nog inte högre än 95.
Lilla goplutten =)

#10 Det vore underbart med en pålle i 90-till-95-centimetersklassen, för det är precis där jag vill fokusera min framtida avel.
Jag tror inte heller att han kommer växa så våldsamt många centimeter till på höjden, men ibland händer det ju underliga saker med de där små… 
www.stuteriprecious.se

Jag måste ha fått hjärnsläpp i #81, det ska ju vara riktat till #80, inte #10! 
www.stuteriprecious.se

#90 Vad fin hon är Lottie. Spännande för framtiden!

#91: Tack Hanna! Kul att du tycker om henne! 

Haha, är inte detta en tråd för hästar som är födda 08a? Eller var det dom boende i 08as tråd?
Blev förvånad över vilka otroligt fina och välutvecklade 08or det finns i tråden, men antingen har dom eller ja misstolkat detta lite. 

Det är för hästar födda -08

#07 Oj vad fina han är Annette!! 

#98. Tack så mycket :)

En till bild på Via från andra sidan , hon har ju gott om man den lilla damen , hon är inte så stor ca 90 cm
M: Slättens Arielle RS 4776
F: O´regen v.d. Kleine Tip RS 488
MF: Almnäs Origo RS 198

Vad fin hon ser ut Gonkan
.
Imorgon hämtar jag hem min andra -08 tjej…. Dalsgårds Norma Jane, e. Castor v. Bunswaard u. Tale of Shetlane ue. No Fear v.d Römer. Bilder kommer…

#117 Tack Pia :-)
Pride är fin Millan :-)

jösses vilken man hon har fått Gonkan !
Pia, hon är allt bra vacker lilla Beauty, men va annars med det namnet.

#126 Åh så fin! 

#127 Ja du Sanne den manen kan man inte klaga på :-)
#129 & 130
Jättekul att se nya bilder!

#128 Tackar

#126 Vilken vacker skäck 

#136 Tack,ja hon e fin..

#137 Vad är det för stam? E:Liberty? :)
Har också en 08:a ifrån Friheten..

#137. Fin
. Jag har hennes äldre syster.
#142. Ja.

#142 Jazmine är e:Liberty u:Junita.
Va kul

#146 - oj vad mycket färg han har fått den här vintern, förra året var han ju alldeles beige! Ser ut som att han börjat växa i sitt huvud också 

#146 Väldigt fin färg

#147 Han har vuxit i höst/vinter och kommit ikapp sig själv. När jag hämtade honom hos dig i somras var han verkligen ingen skönhet…
. Mörkare i sina fläckar har han också blivit även om han tenderar till att bli ljusare på sommaren.
#147 Tack, jag är också väldigt förtjust i hans lite ovanliga färg, som brukar kallas för mushroom, men som bara ör en lite ovanligare variant av fux

Så fin hon är Via
Och lika manfager som Devil

Så himla många snyggingar till nyblivna tvååringar det finns över hela landet!!!!
#153 åhhh fina Devil, mamma Musette hälsar 

#160 Vad söt han är! Härlig färg. :)

#162 Tack!

Little Miss Attitude
e Kameleon v Bangaerde
u Olinda v St de Tianmaatsweg
Mkh 83 cm
Men jösses vad lik Olinda hon är!!!
Hon har även vuxit i sin bakdel ser jag! Jättekul att se att hon blivit så fin, det måste ju bero på alla stall tjejer som tar hand och pysslar om henne 

#165: Bra att du tycker hon blir lik sin mor - då blir hon fin som färdig!

#164 Så fin hon är! Men så har hon ju också världens finaste som far, så det är ju inte konstigt att hon är fin 

#167 Tack
!
Ett nytaget kort på Trollans Bold Baron..
E.Johannesbergs Noble
U. Tilia
Ue. Hormesta Erik Viking
173# va fin hon är!
#174 Tack 
Det är svårt att ta bilder i hagen, detta är den bästa jag lyckades knäppa i förrgår…
**Hippotekets JumJum
**Linnestofta Meat Loaf - Hippotekets Cassis
Och här är en bild knäppt i början av april - försök ignorera trådarna…
**Hippotekets Jippie
**Linnestofta Meat Loaf - Zandra

#179 - sedär, det tar sig!
Han börjar växa i sitt huvud! Får vi se honom på High Chaparral?
#181 - Vad fin hon är, och vilken behåring! 

Tack Anna. Jag hoppas manen hänger kvar som treåring, tyvärr så brukar många unghästar fälla manen som tvååring ellr treåring.

#182 Nja, vi får väl se…min långsiktiga plan har varit att visa honom först på Haloweenutställningen i Älmhult i nov.

#185. Han är ju jättefin :-)
#187 Tack, han är inte så stor varken på höjden eller bredden 

Här kommer Havsrosens Daimond Exchanges som också är till salu
#185 Snygg!
#194 Han var läcker.Har en 1-årig halvsyster till honom med samma pappa då.

#197 Hon ser trevlig ut Lottie!

Här är ett dagsfärskt kort på Trollans Bold Baron, håller på o bli fin i fötterna innan hingstbetet.

#198: Tack Hanna! 

Erikslunds Abbedissa
e. Erikslunds Garant
u. Abelle
foto: Kristina Danielsson

#214 Jättevacker!
#214 Jättefin! Hur lyckas du ha henne så smal? Min är tre gånger så tjock, minst
Medarbetare på djurskydd.ifokus
#215+216
Tack!
Hullet får vi nog tacka/anklaga hennes far för. Fast jag väljer att tacka, helt enligt planerna att det inte skulle bli så "lättfläskat", denn lilla dockan både betar och diar….Övriga pållar i samma hage är inte lika slimmade….. Hon är en ganska vaken individ. Men väldigt snäll.
(Hingst 08:an är betydligt tjockare på bara likvärdigt bete + att han leker)
Hon är inte avvand än, men bryr sig inte om mamma inte är med, skulle aldrig ropa på mamma, däremot den stackars modern blir helt förtvivlad om barnet försvinner
Veritas odium paretFörvånad
görsnygg
#214 Jättefin!!
#213 åh vad fin han var!!!

#214. den damen blir en tiopoängare, så otroligt vacker.

En mindre bra bild på Nightingales Black Ace som inte gärna vill vara med på bild. Dessutom har hans kära kompisar tuggat på manen 
e. Pavarotti RS 383
u. Almnäs Kitty RS 5635

Little Miss Attitude, 2½ år gammal.
e Kameleon v Bangaerde
Hippotekets JumJum
e. Linnestofta Meat Loaf
u. Hippotekets Cassis
fotot taget på föruttagningen/hingstprem i Värnamo, där han fick 39 p och de ville se honom igen.
(de avklippta benen får jag skylla på att jag är ovan med att fotografera med min nya kamera, som inte har nån sökare utan man ser bilden bara på lilla skärmen…)
**Hippotekets Jippie
**e. Linnestofta Meat Loaf
u. Zandra
även detta foto taget i värnamo, där han fick 38 p.
Dagsfärsk bil på min 2 års hingst, Nightingales Black Ace
e. Pavarotti RS 383
u. Almnäs Kitty RS 5635
Nyss hemtagen så han ser toffsig ut…

#234 Planerar ni för att visa fram redan till våren..?
#235 Som det ser ut ny så ska i alla fall Troy visas i vår , vi har inte riktigt bestämt oss om Zober än. Fast mycket kan hända fortfarande…

Little Miss Attitude
e Kameleon v Bangaerde
85 cm i mankhöjd

#231 Fin!
#233 Oj vilken fin behåring!

#233+234… dom där två hade jag ögonen på när dom var föl… Mycket fina redan då…
Medarbetare på djurskydd.ifokus

Min Gullsmyras Bäck. taget i september i år.
Foto Cim Grönros
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
#243 o 244 Vilka snyggingar!!!

#246 Superfin!