Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1513 ggr
Alexandra DI AX
0

Trick?

Hur har ni lärt era shettisar trick? O vilka? Jag vill gärna lära mina shettisar🙂

[FaunaFlora]
1

Min ena kan backa på röstkommando och teckenspråk, den andra på teckenspråk. Och en av dom kan vifta med framhoven. Flytta bakbenen så dom går i en cirkel runt sig om man pekar mot baken funkar också.

Egentligen är ju en vanlig halt ett trick :) Och många grejer man gör i vardagen utan att tänka på det är ju också samma sak som inlärda "trick" bara det att dom annars fyller någon funktion.. :)

happygirls123
0

ja du vet ju redan vad jag har lärt Lizzy ;)

Kida
1

Dottern tränade lite med vår ena ponny förr. Jag tror det är puss, vifta med framhoven, buga, stegra och hon pratade om att träna ligga. Har för mig att det var något mer också, men det är det jag kommer på nu.

Mich.Arion
1

Min mymmi kan vacker hov på röst komando!🙂

Alexandra DI AX
0

Men hur lär ni dom? 🙂#1 #3 #4

happygirls123
0

ja det undrar jag med!

Kida
0

Dottern tränade till en början med godis och nötte in komando. Vet att vissa inte tycker om att träna med godis… Men med godis går ju allt ;) Buga- Då tog hon upp ena framhoven och lockade ner dom med godis mellan benen. Stegra- Med ett spö, händer och godis. Osv osv. I början belönade hon direkt. Nötte in komando och belönade efter trixet sedan när dom lärt sig mera.

Annette
0

Klicker och godis fungerar jättebra på hundar och borde funka på hästar också.

HeidiH
0

Klickerträning fungerar kanon på hästar! Googla så får man bra info!