(F) En på miljonen.
Nu lånas min fina kille ut till satsande liten hoppryttare, ridskola eller till första ponny. Joey är ca 90 cm i mkh och är efter Dollman Rs 237 (en av sveriges bästa shettistravare) och undan Philippa Rs 5477. Han är född 2009. Han har pass i svenska shetlandssälskapet och full stam. Han har inte vart skadad eller haft fång under tiden jag har haft honom då jag är ända ägaren sedan uppfödaren. Han är supersnäll att hantera och har aldrig sparkat eller bitit.. En 4 åring ledde honom utan problem till stallet. Han är super lättlärd. Jag har själv utbildat honom. Med hjälp av mindre ryttare red vi in honom på 2 veckor. Han är en ponny som man behöver hitta rätta knapparna på. Han är grundriden men måste fortsätta utbildas. Han är riden i skritt, trav och galopp och han har även hoppat små hinder på 30 cm. Löshoppad 60 cm oxer 70 rättuppstående. Någonting för den lilla satsande hoppryttaren? Han är mycket pigg vid ridning men en 145 cm och 35 kg bestämd ryttare så funkar det bra. Han är även lite körd och det har funkat bra men det behövs en säker vuxen som kör. Han är även lite tricktränad och kan stanna, snurra, backa och ibland buga. Han följer en om han är lös. Lånas i första hand ut på foder men om rätt ägare dyker upp så kan han säljas. Pma eller mejla jennis@live.se :)
Satsa allt du har
www.jennipherengstrand.weebly.se